Sluta jobb tidigare

Silkisif

Trådstartare
För någon vecka sedan gick jag hem 4 timmar tidigare från jobbet eftersom jag fått ett felaktigt schema från min "chef" på arbetsplatsen. Jag jobbar som konsult och fick under dagen reda på att arbetsplatsen stängde mitt i mitt pass.
Jag ringde såklart chefen för att fråga vad jag skulle göra, han sa åt mig att gå hem eftersom jag inte fick lov att vara kvar.
Vad gäller nu? Jag vill ju ha betalt för min avsatta tid.
Jag jobbar som arbetare.
Kan jag kräva lön för de uteblivna timmarna? Försökte kolla i kollektivavtalet men hittar inte. Jag är inte med i facket eftersom det är sommarjobb.
 
För någon vecka sedan gick jag hem 4 timmar tidigare från jobbet eftersom jag fått ett felaktigt schema från min "chef" på arbetsplatsen. Jag jobbar som konsult och fick under dagen reda på att arbetsplatsen stängde mitt i mitt pass.
Jag ringde såklart chefen för att fråga vad jag skulle göra, han sa åt mig att gå hem eftersom jag inte fick lov att vara kvar.
Vad gäller nu? Jag vill ju ha betalt för min avsatta tid.
Jag jobbar som arbetare.
Kan jag kräva lön för de uteblivna timmarna? Försökte kolla i kollektivavtalet men hittar inte. Jag är inte med i facket eftersom det är sommarjobb.

Vad säger din chef när du frågar hur många timmar du ska sätta upp den dagen? Det bästa är ju att kolla direkt när du frågar hur du ska göra - "hur ska jag redovisa tiden?"
 
Vad säger din chef när du frågar hur många timmar du ska sätta upp den dagen? Det bästa är ju att kolla direkt när du frågar hur du ska göra - "hur ska jag redovisa tiden?"
Chefen jag pratade med sa heltid, en annan chef på jobbet säger tiden jag gick hem, bemanningsföretaget tiden jag gick hem.
Jag är mer ute efter vad som faktiskt gäller, för jag tycker det känns konstigt att de gör fel och jag betalar för det.
 
Chefen jag pratade med sa heltid, en annan chef på jobbet säger tiden jag gick hem, bemanningsföretaget tiden jag gick hem.
Jag är mer ute efter vad som faktiskt gäller, för jag tycker det känns konstigt att de gör fel och jag betalar för det.

Du kan visst hävda att schemaändringar ska enligt lag vara dig tillhanda senast två veckor innan ändringen träder i kraft. Frågan är om du som konsult vill ta diskussionen - du ska absolut inte ta den med någon annan än den som betalar ut lönen (arbetsgivaren)
 
Du kan visst hävda att schemaändringar ska enligt lag vara dig tillhanda senast två veckor innan ändringen träder i kraft. Frågan är om du som konsult vill ta diskussionen - du ska absolut inte ta den med någon annan än den som betalar ut lönen (arbetsgivaren)

Okej, tack! Jag ska fråga.
Jag tänker att eftersom platschefen är den som gjort missen så har jag pratat med honom. Men ska prata med arbetsgivaren igen!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 637
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 939
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 372
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp