Sluta jobb tidigare

Silkisif

Trådstartare
För någon vecka sedan gick jag hem 4 timmar tidigare från jobbet eftersom jag fått ett felaktigt schema från min "chef" på arbetsplatsen. Jag jobbar som konsult och fick under dagen reda på att arbetsplatsen stängde mitt i mitt pass.
Jag ringde såklart chefen för att fråga vad jag skulle göra, han sa åt mig att gå hem eftersom jag inte fick lov att vara kvar.
Vad gäller nu? Jag vill ju ha betalt för min avsatta tid.
Jag jobbar som arbetare.
Kan jag kräva lön för de uteblivna timmarna? Försökte kolla i kollektivavtalet men hittar inte. Jag är inte med i facket eftersom det är sommarjobb.
 
För någon vecka sedan gick jag hem 4 timmar tidigare från jobbet eftersom jag fått ett felaktigt schema från min "chef" på arbetsplatsen. Jag jobbar som konsult och fick under dagen reda på att arbetsplatsen stängde mitt i mitt pass.
Jag ringde såklart chefen för att fråga vad jag skulle göra, han sa åt mig att gå hem eftersom jag inte fick lov att vara kvar.
Vad gäller nu? Jag vill ju ha betalt för min avsatta tid.
Jag jobbar som arbetare.
Kan jag kräva lön för de uteblivna timmarna? Försökte kolla i kollektivavtalet men hittar inte. Jag är inte med i facket eftersom det är sommarjobb.

Vad säger din chef när du frågar hur många timmar du ska sätta upp den dagen? Det bästa är ju att kolla direkt när du frågar hur du ska göra - "hur ska jag redovisa tiden?"
 
Vad säger din chef när du frågar hur många timmar du ska sätta upp den dagen? Det bästa är ju att kolla direkt när du frågar hur du ska göra - "hur ska jag redovisa tiden?"
Chefen jag pratade med sa heltid, en annan chef på jobbet säger tiden jag gick hem, bemanningsföretaget tiden jag gick hem.
Jag är mer ute efter vad som faktiskt gäller, för jag tycker det känns konstigt att de gör fel och jag betalar för det.
 
Chefen jag pratade med sa heltid, en annan chef på jobbet säger tiden jag gick hem, bemanningsföretaget tiden jag gick hem.