Smaker på bananglass

gul_zebra

Trådstartare
Det är varmt, man vill ha glass, somliga gör egen bananglass. Vad är era bästa smaksättningar? :)

 
Jag brukar frysa krossad ananas, ta fram så den får bli lite tinad och sedan blanda den med hårt vispade äggvitor och lite vaniljsocker.
 
Jordnötssmör tycker jag borde vara awesome. Tyvärr krävs det så mycket jordnötssmör för att det ska smaka jordnötssmör och inte bara banan att det blir apmycket kalorier istället. Ville jag möla i mig sjuka mängder kalorier hade jag köpt GBs halvlitrar med Nogger och sluppit disken :down:
Kakao kör jag annars, med lite honung eller så som sötning. Provade en påse Naturdiet med chokladsmak idag, samt lite honung för sötning, blev förvånansvärt mycket godare än kakao faktiskt!

Har prövat banan och curry glass, eftersom det tydligen ska vara åtråvärt i Indien. Det var faktiskt förvånansvärt gott.
:nailbiting: Det låter så jävla apläskigt att jag måste prova nästa gång jag fyller på bananlagret :D
 
Jordnötssmör tycker jag borde vara awesome. Tyvärr krävs det så mycket jordnötssmör för att det ska smaka jordnötssmör och inte bara banan att det blir apmycket kalorier istället. Ville jag möla i mig sjuka mängder kalorier hade jag köpt GBs halvlitrar med Nogger och sluppit disken :down:
Kakao kör jag annars, med lite honung eller så som sötning. Provade en påse Naturdiet med chokladsmak idag, samt lite honung för sötning, blev förvånansvärt mycket godare än kakao faktiskt!


:nailbiting: Det låter så jävla apläskigt att jag måste prova nästa gång jag fyller på bananlagret :D

Jordnötter, banan, färskost/kvarg?
 
Vad roligt med tips. Har tänkt att jag borde ha lite frukt att mixa med något hemma i stället för alla sockriga glassar.

Mineralvatten i glassen, varför? Låter helt konstigt men jag tänker att det kanske måste finnas en tanke om det är just mineralvatten?
 
jag tar enbart frysta mangobitar och kör i blender . det tar tid men man får vara envis och röra ner med en sked , och pulsera blendern många gånger. Till slut blir det en jätte god sorbet som är nyttig. ha i lite florsocker om du vill det.
 
Bananglass är så gott! På senaste tiden har jag gjort glass på fryst banan, frysta melonbitar och kanel. Jag brukar även ha i salt, tycker det är gott :d
 
Vad roligt med tips. Har tänkt att jag borde ha lite frukt att mixa med något hemma i stället för alla sockriga glassar.

Mineralvatten i glassen, varför? Låter helt konstigt men jag tänker att det kanske måste finnas en tanke om det är just mineralvatten?

För att jag ibland gör smoothie istället och lite vatten gör att det går fortare att mixa.
 
Åh jag älskar bananglass! :D

Min favorit är nog med hallon och liiite kanel. Jag gillar inte alls kanel egentligen, men ihop med hallon och banan - konstigt nog VÄLDIGT gott! Prova :D
 
Jag brukar köra frusen banan + frusna jordgubbar + kvarg och sen röra ner lite hackad mörk choklad när det är färdigmixat :) Mums!
 
Jag har många favoriter. Två av dem är italiensk citronglass och mangosorbet. Båda läskande när det är varmt.
 
Testade första gången igår för jag hade tre bananer kvar :D Stavmixern var inte så imponerad ;) Smaksatte med lite kanel, behövs inget socker!

Helt okej och jag dumpar inte på banan :d Vanlig glass kan jag äta max 2-3 teskedar av.

Räckte till två omgångar åt mig och sambon. Det blir repris!
 
Låter gott att göra egen sorbet! Annars är en köpt favorit just nu melonsorbet från Alvestaglass. Den är beroendeframkallande god :d !
 
Testade första gången igår för jag hade tre bananer kvar :D Stavmixern var inte så imponerad ;) Smaksatte med lite kanel, behövs inget socker!

Helt okej och jag dumpar inte på banan :d Vanlig glass kan jag äta max 2-3 teskedar av.

Räckte till två omgångar åt mig och sambon. Det blir repris!


Dumpar?
 

Liknande trådar

Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 367
Senast: Human
·
Mat Jag har ett fysiskt ansträngande sommarjobb. Utomhus. Det är 1000 grader varmt och vindstilla där jag jobbar. Fullt påklädd i svart för...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: Sassy
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 732
Senast: Fille
·
Mat Just blivit kombocha-intresserad efter att ha smakat! Det ska ju, med lite tid och engagemang, gå att göra själv men jag blir inte...
2
Svar
34
· Visningar
1 053
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp