Smart förvaring

Totola

Trådstartare
Jag är jättedålig på att skaffa bra förvaring för hästgrejerna, allt hamnar mest huller om buller och jag brukar oftast få leta ett tag om jag ska ha grejer som inte använts nyligen. :angel:

Försöker bli bättre på det! Att organisera bland hästgrejerna.


Har ni några tips på (gärna billiga) praktiska förvaringslösningar? :)




Kan börja själv med att jag köpt täckespåsar på J*sk när de var på kampanjpris 30kr/st, praktisktatt förvara inte alltför stora hästtäcken i och det blir mer ordning på täckena tycker jag när man packat dom i varsin påse, man råkar inte skapa en täckes-röra när man ska leta ett täcke och det är mindre risk för damm/smuts, lättsamt om man ska ta med sig ett täcke, osv.
 
Sv: Smart förvaring

Jag har benlindorna i vanliga trådbackar! Där kan även annat smått och gott få plats. Lätt att se vad som finns där och samtidigt luftigt!
 
Sv: Smart förvaring

Har du en ställning eller ett skåp/garderob som ram då eller har du dom lösa? :)

Funderade själv på en sån ram bara och trådbackar eller lådor överhuvudtaget, men när man räknade ihop allt (behöver ha tak så det inte blir så dammigt, hjul så den går lätt att flytta) då blev det ca 800kr. Plånboken knep igen. :devil:
 
Sv: Smart förvaring

Jag har köpt ett gäng plastlådor med lock i olika storlekar. I dem har jag sorterat in efter användningsområde, en låda med sjukvårdsartiklarna, en låda med putsgrejer, reservdelar i en osv. Är mycket nöjd med lösningen då jag kan stapla dem ovanpå varandra och på så sätt får mer plats än om jag skulle ställa grejerna direkt på hyllorna. Dessutom skyddas sakerna mot damm och jag får lätt ut hela kittet med tex putsgrejer.
Har även småkorgar köpta på en av billighetskedjorna till alla de där små prylarna som ramlar runt i hela sadelkammaren, pennan, tygelstopparna, mankniven, anteckningsblocket mm. Även dessa korgar går att stapla på varandra.
 
Sv: Smart förvaring

Har köpt dem på ikea och då ingår ram;) Sen har jag en gammal garderob jag ställt dem i. Annars blri det inte så dammigt i sadelkammaren, så där kan de stå utan skydd.
 
Sv: Smart förvaring

jag kar korgar i min sadelkammare där jag har benskydd, stallapotek, mag gjordar, och annat smått och gott :p har bara en gammal bild tyvärr, allt är i o ordning T_T. ( förstår inte heller hur schabraket hamnat under sadeln eller hur sadelöverdraget inte är helt överdraget :rofl: en mardröm för mig!)
32050857.jpg

tycker att de är väldigt smidiga ^_^ lätt att städa runt om och bra med allt sorterat.

sen så har jag täcken som inte används i plast backar med lock, de hålls mus/rått fria och samlar inte heller dam :D.
schabrak och paddar har jag upp hängt på en tork ställning som sitter på väggen, de håller sig raka och fina, är lätt att ta ett schabrak utan att dra med sig 10 andra och de torkar fort efter ridning :D. väldigt bra investering ^_^
 
Sv: Smart förvaring

I takt med att fler och fler bara har musik på datorn/i telefonen pensioneras fullgoda CD-hyllor - ni vet de där smala, exempelvis i Billy-serien. Dessa hyllor är perfekta att ha benlindor i. En "våning" per set.

För att slippa dammiga träns förvarar jag dem i såna där tygpåsar som man egentligen har plastpåsar i.
 
Sv: Smart förvaring

Jag tycker jag har hittat bra lösningar som fungerar för mig.

Jag har mina benlindor/benskydd i trådkorgar:
_DSC7069.jpg

_DSC6592.jpg


Schabraken hänger på byxhängare från ikea:
_DSC7073.jpg


Alla tjockare täcken hänger på täckeshängare från Bole:
_DSC7088.jpg

_DSC7091.jpg


Stallapotek i ett köksskåp:
_DSC7062.jpg


Sadlarna hänger på en stolpe mitt i sadelkammaren:
_DSC7064.jpg
 
Sv: Smart förvaring

Jag har sett dina bilder tidigare, och varje gång blir jag sugen på att köpa häst bara för att få köpa prylar och organisera. :love:
 
Sv: Smart förvaring

Alltså din sadelkammare är toksnygg! :love:

(Och tänkte på det, hur många står i stallet, eller är allt ditt?)
 
Sv: Smart förvaring

Jag bor på gård så stallet är mitt, jag har 6 platser.
Har även några till uthyrning men de har egen sadelkammare.
 
Sv: Smart förvaring

Undrar hur du har gjort sadelstolpen. Är det vanliga sadelhållare du satt på den?
Gjort den själv?

Har för mig att jag frågat i någon tidigare tråd om dessa stolpar. Någon som gjort snurrbar variant? Ska ha in grejor för fem hästar varav många sadlar och körgrejor på ca 6 kvadratmeter. (Ingen täckestork/täckesförvaring)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp