Smärta i magen - vad är normalt?

californication

Trådstartare
Har haft ont i magen hela dagen idag och igår. Känt mig väldigt gasig till och från, men har inte haft problem med det. Smärtan kommer och går i hela magen och ibland hugger det till riktigt rejält (så jag skriker rakt ut). Har till och från problem att gå rakt på grund av smärtan. Illamående och feber som kommer och går. Aldrig känt den här typen av smärta någon gång, så länge. Känner mig dock inte "döende" eller som att det är ohållbart så situationen just nu är bara jävligt sugig. :crazy: :p

Är det här normalt? Är det bara vanlig gasbildning som spökar? Bör jag oroa mig? Tips?

Gravid v. 18 (17+3).
 
Med tanke på illamående och feber du kan inte vara sjuk?

Jag hade nog ringt 1177 och/eller gynakuten. (Eftersom du har feber)

Har det kommit något blod?

Tror inte att du behöver vara orolig. Just hugg i magen är inte ovanligt.

Det är mest febern jag är lite fundersam över.
 
Med tanke på illamående och feber du kan inte vara sjuk?

Jag hade nog ringt 1177 och/eller gynakuten. (Eftersom du har feber)

Har det kommit något blod?

Tror inte att du behöver vara orolig. Just hugg i magen är inte ovanligt.

Det är mest febern jag är lite fundersam över.

Det är febern som gör mig fundersam också. :confused: Annars hade jag nog inte tänkt så mycket på det.

Inget blod eller någonting sånt alls. :bump:
 
Så hade jag det i ungefär samma veckor, jätte ont i magen och så hög det till och från, mådde illa och hade magknip.
Fick förklarat för mig att det var mycket som hände inne i magen då, tarmar och andra organ som puttas undan för att lämna plats för bebis osv och det kunde göra alldeles förfärligt ont och att man kunde må illa.
Det kanske är något sånt?
Febern behöver ju egentligen inte hänga ihop med magontet?
Eller så är det någon variant på magsjuka? Matförgiftning?
 
Hade oxå mycket ont i magen kring de veckorna! Helt utan vettigt mönster, var olika karaktär, olika lokalisation. Kom ofta i intervaller. Bättre nu (v 26) men det händer fortfarande.
 
Ingen aning om vad det är. Magsjuka är det nog inte för jag varken kräks eller något annat. Får vila i sängen och kolla upp det på måndag om det inte blivit bättre. :bump:
 
Om du inte blöder eller har sammandragningar så är det förmodligen ofarligt även om det är väldigt smärtsamt. Jag minns fortfarande hur ont jag hade i magen i perioder när jag var gravid. Det kan dels göra ont när livmodern växer men också när livmodern puttar undan övriga organ i magen.

Äter du järntillskott? Mina tarmar klarade inte det järntillskottet jag blev rekommenderad av MVC utan jag fick fruktansvärda magsmärtor liknande det du beskriver. Ett tips är därför att vara utan järntillskottet en vecka om du tar det och se om det blir bättre. Om det blir det och du verkligen behöver tillskottet så finns det snällare järntabletter du kan prova. Fråga gärna din barnmorska efter alternativ. Det finns ett järntillskott som heter Hemofer som ska vara snällt mot magen. Finns också som Hemofer + och innehåller då förutom järn även folsyra vilket också är viktigt att få i sig tillräckligt av som gravid. Ofta rekommenderas man ta c-vitamin ihop med järntabletten för att få ett bättre upptag och även av c-vitamin kan man få ont i magen. Särskilt av brustabletter.

Man kan få lätt feber utav att man har så ont, kan det bero på det tror du?

Det låter vettigt att du kollar upp det hela på måndag om det inte blir värre nu i helgen.
 
Yey, det bröt till slut ut i en härlig magsjuka. :banana: Kräks inte, men allt går rakt igenom i vattenform. PARTY! :bump:

Det är väl inget farligt, jag menar bebis får väl i sig det den skall iaf? :p
 
Fick blodblandat slem på pappret när jag torkade mig, så inga mängder.

Då skulle jag ta det lugnt. Så kan man ha under hela graviditeten.
Om det däremot inte slutar alt blir mer blod så ska du ringa Mvc på en gång.
Men någon enstaka gång då och då under graviditeten är inget farligt.

Jag antar också det var slemmet som var lite blodigt och inte rent blod med slem i?
Är det klarrött så ringer du vården på en gång.
 
Det är ju måndag imorgon så Mvc har ju öppet då och är du orolig så ringer du och pratar med dom tycker jag.

Det är aldrig fel med en koll om man är orolig. Man ska inte gå runt och må dåligt när det finns folk som kan hjälpa en.

Av erfarenhet så vet jag dessutom att dom gärna kollar en gång för mycket än för lite.

Jag åkte själv in till akuten en gång när jag fick magsmärtor under min första graviditet. Jag trodde inte det berodde på den och åkte därför till akuten, men dom trodde det och sa att det är normalt eftersom det sker så mycket i kroppen under en graviditet. Dom tog ett snabbt ul för att se så bebisen levde och så fick jag åka hem.
Sedan fick jag inga flera såna smärtor. Det var på sommaren minns jag så jag borde varit runt vecka 15-20.
 
Då skulle jag ta det lugnt. Så kan man ha under hela graviditeten.
Om det däremot inte slutar alt blir mer blod så ska du ringa Mvc på en gång.
Men någon enstaka gång då och då under graviditeten är inget farligt.

Jag antar också det var slemmet som var lite blodigt och inte rent blod med slem i?
Är det klarrött så ringer du vården på en gång.

ja det stämmer. Haft likadan blödning tidigt i graviditeten men blir ju galet stressad nu bara för att min rumpa beter sig som en kran just nu. Suck. -.-
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 464
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 097
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp