Bukefalos 28 år!

Smidig hoppgjord för vettigt pris

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag är en dressyrfjant och har dålig koll på hopputrustning :p Däremot hoppas min häst av medryttaren och rids ut av mig och då har jag en gjord med magplatta, tyvärr är den nu för kort då jag skaffat en fårskinnspadd...

Jag har en rak gjord med tre lager resår, den är mkt bra men som sagt för kort nu. Jag köpte den i bra beg skick för 150 kr och var supernöjd med det. Nu inser jag att jag måste köpa en ny, men alla som verkar vettiga är ju så jäkla dyra, jag hade gärna lagt mig nånstans runt 700 kr...

Jag provade en svängd gjord från Hööks (CH) men den gav mer tryck i bakkant vilket gör att jag antar att jag inte ska ha en svängd. Sadelmakaren sa iaf att min nuvarande var bra och den är ju rak. Men han sa även att jag skulle komplettera med en fårskinnspadd och då är det helt plötsligt ganska tajt när gjorden ska dras. Min häst blir tjurig och det vill jag ju inte utsätta henne för.

Så, någon här med tips på bra gjordar för billig peng? Inga skitresår som blir utslitna efter ett år, den rids ju i säkert 4 dagar i veckan. Vill heller inte ha nåt stelt och oformligt som tar lång tid att rida in, min häst är skavkänslig.
Vilka märken håller bra även som beg och vilka ska man passa sig för?
 
Sv: Smidig hoppgjord för vettigt pris

Den som Skara säljer som "sin egen" är jag mycket nöjd med MEN man bör känna och klämma innan köp då det finns en del måndagsexemplar. De brukar ligga på 600,- på mässorna.
Jag har en häst som verkligen använder sin platta, dvs gör mycket märken, så jag vill heller inte köpa för dyrt eftersom de inte överlever så länge.
 
Sv: Smidig hoppgjord för vettigt pris

Blir det inte snett då? Om man förlänger på bara ena sidan? Jag tänker att den är ju skapt för att sitta rakt så att säga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp