Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

nexxa

Trådstartare
Tycker vi behöver en sådan ;) Här samlar vi några snygga make up's vi gjort, tips på bra grejer eller andra saker inom ämnet skönhet. Vet att vi är ett par nördar här inne som suktar efter smink ;)

Min första fråga blir: Vilken är den bästa budgetmascaran? Intresserad av de som går att köpa i butik och inte beställa utomlands. Body Shops? Elf? Tipsa mig! :D
 
Sv: Smink-tråden!

Min absoluta favorit "vardags" mascara är Maybelline The Colossal volum express, billig, gör vad den ska, rinner inte om man har problem med ögon som rinner (som jag har) lätt att tvätta bort.

Lägger in bilder på en av mina senaste sminkningar:
1391441_665415900148729_74208673_n.jpg


1383908_665400993483553_427372851_n.jpg


Jag har använt:

Ansiktet:
Primer: Nyx pore filler primer
Foundation: Loréal true match i W2 och W4
Concealer: Max factor Mastertouch (under eye concealer)
Puder: Loose powder från Make up Store i färgen Milk
För contouring har jag använt: Viva la Diva duo bronzing Powder i färgen Waikiki
För highlighting har jag använt: MAC In For A Treat Pearlmatte face powder
Rouge: Nars Orgasm
Ögonbrynen: Ögonskugga som applicerats med pensel samt H&M's ögonbrynspenna i Dark Brown

Till läpparna:
Make up Stores läppenna från Maria Montazami kollektion
Nivea volume shine läppstift i färgen Pure Diamond (duttat försiktigt på och sedan blandat med pensel)
Face Stockholm läppglans (vet tyvärr inte vilket nyans)

Till ögonen:
Elf's 100's palett för ögonskuggor
Yves Rocher svart kajal
Elf Precision Liquid Eyeliner
H&M's vita kajal på "vatten linjen" (hjärnsläpp på vad det heter)
Maskcara Maybelline The Colossal volum express
Make up Store's lösögonfrans lim
Lösögonfransar från Red Cherry nr 102
 
Sv: Smink-tråden!

och en på en blå sotning jag blev hyfsat nöjd med :D
1393461_669954436361542_963773170_n.jpg


Produktlista

Ansiktet:
Primer: LUMENE anti shine
Foundation: LORÉALl true match i W2 och W4
Concealer: LORÉAL perfekt match "le correceur" i vanilla
Puder: Loose powder från Make up store i färgen Milk
För contouring har jag använt: SLEEK Glo facce and body highllighter
För highlighting har jag använt: MAC In For A Treat Pearlmatte face powder
Rouge: NARS Orgasm
Ögonbrynen: H&M's ögonbrynspenna i Dark Brown

Till läpparna:
Läppenna: MAKE UP STORE Maria Montazami kollektion
Läppstift: NYX Black lable i färgen Shell

Till ögonen:
ELF 100's palett för ögonskuggor, samt NYX 5 color shawdo i "The caribbean collection"
LAURA KEY kajal i blackout black
Maskcara Maybelline The Colossal volum express
MAKE UP STORE lösögonfranslim
Glitter från NYX Glitter cream pallet i "Eden"
Samt blåa lösögonfransar från okänt märke
 
Sv: Smink-tråden!

Och mitt absoluta tips nr 1 är ÖGONBRYNEN!

Lägg tid på att få snygga ögonbryn, färga noppa/vaxa, trimma så att man först och främst ha en snygg form, sen färga om man har väldigt ljusa. Sen har alla inte tjocka härliga ögonbryn (har själv bara några strån längst ute) och då tycker jag absolut man ska fylla i dem :)
Jag går sällan ut utan att jag har "tagit på mig ögonbynen" :D Det gör såååå stor skillnad.

nr 2 är CONTOURING & HIGHLIGHTING!

Att bara köra foundation, puder och rouge är aja baja! Att contura och highlighta gör sådan skillnad för ens ansikte! Som bugdet produkt till contouring fungerar Viva la Diva duo bronzing Powder (den matta halvan) och har ingen bra budget highlighter utan jag kör på Mac In For A Treat Pearlmatte face powder eller highlighter "delen" på Sleeks Glo facce and body highllighter.

Vet inte om man får länka till tutorials?
 
Sv: Smink-tråden!

Alltså ååååh skulle så gärna ha dig som inneboende/personlig mua. Du är så himla duktig!
 
Sv: Smink-tråden!

Otroligt fina sminkningar, jag hoppades du skulle hitta hit ;) Nyponros, var är du?

Vad gäller brynen håller jag med! De gör nästan hela looken ibland. Jag fyller i med penna och sedan brun och svart som jag blandar, ögonbrynsskuggor från Body Shop som är grymt bra! :)

Coutora har jag börjat med! Highlighta inte ännu, det är väl för de områdena man vill framhäva?
 
Sv: Smink-tråden!

Vad för redskap använder ni? Det går ju skiljda vägar kring om att det är mycket bakterier i att bara använda händer eller svampar, att man ska ha penslar som man rengör ofta, det sistnämnda gör jag.
 
Sv: Smink-tråden!

Nyponros, var är du?

Här är jag! :D

Vilken rolig tråd, superidé!

Mascaror är min fetish när det kommer till smink, jag har provat mig igenom det mesta. Enligt mig finns det inget i budgetvärlden som slår L'oreals mascaror. Telescopic false lashes och miss manga är underbara, gillar även volume million lashes och lash architect!

Jag tycker att deras formula är det allra bästa, den är lagom blöt (ibland lite för blöt men då låter jag borsten "torka" typ 30 sek i luften innan jag applicerar och då blir det perfekt. De grabbar verkligen tag i fransarna och gör att man kan jobba upp det resultat man vill ha. Telescopic är min absoluta favvo!

IMG_8748_zps004d85b8.jpg
[/URL][/IMG]
Med Telescopic false lashes


1379828_10151699647256172_1284258555_n_zpsffeba093.jpg
[/URL][/IMG]
Med Miss Manga
 
Sv: Smink-tråden!

Penslar! Olika svampar och jag samarbetar inte, dock sugen på att testa en beautiblender men får se :D

Idag dukade jag upp vid MITT sminkbord hos syrran (måste ju ofc ha både hos systern och hemma) alla mina produkter är inte med på bild, orkar knappast släpa med mig allt :angel: Men såhär kan det se ut :D

IMG_2196_zpsa531f2e3.jpg


IMG_2189_zps5a739cf3.jpg


IMG_2203_zps1814e210.jpg


Inte hunnit sätta upp mina ljus runt spegeln ännu, ska göras i veckan äntligen. Då jävlar blir det grejer:love:
 
Sv: Smink-tråden!

Så avundsjuk på dina ögonfransar!
En annan måste ju använda lösögonfransar om det ska se ut som om jag har några:cautious:
 
Sv: Smink-tråden!

*kl* Gillar också volume million lashes och false lash mascara :)

Återkommer med bilder på åtminstone en sminkning om jag hittar den, har letat i tio minuter och tålamodet är kort..
 
Sv: Smink-tråden!

Har en fråga! Vilken är er/era favorit blush/rouge?

Mina favoriter just nu är NARS orgasm (passar ALLA typ, underbar färg) och outlaw (passar bra om man har lite färg, riktigt riktigt läcker då!)
 
Sv: Smink-tråden!

Du har så vackra ögon och gör alltid så snygga ögonsminkningar :love:

Själv blir jag totalt handikappad när det kommer till eyeliner och liknande. Ögonskuggor behärskar jag något så när (enbart för att jag har tacksamma och lättsminkade ögon när det kommer till den biten). Annars är jag en läppstiftjunkie. Älskar läppstift både på mig själv och andra! Min egen favoritfärg är orange eller rött med lite orangea toner. Har vid det här laget ungefär tio olika läppstift. Vilket är mycket för att vara en sådan som sminkar mig ungefär varannan vecka. Jag fyller i princip bara i ögonbrynen och går ut :angel:

dsc_0912_5246df9be087c34be3e21882.jpg


Ibland kör jag med vitt runt ögonen (vit mascara och vit kajal eller bara vit mascara) och läppstift. Här har jag bara vit mascara (fast egentligen heter det väl inte mascara, men jag är totalt okunnig jämfört med er andra i tråden...):

55_5233199a9606ee733f69a574.jpg


dsc_0591_51e17167ddf2b35f51ecd7dd.jpg
 
Sv: Smink-tråden!

Vilken är er/era favorit blush/rouge?

Jag gillar också NARS Orgasm, men jag måste nog säga att jag är mer förtjust i mina MAC-rouge, jag har "Well dressed" (lite kallare ljus rosa ton med satin finish som är fin nu när man inte har solbränna) och "mocha" som är lite djupare och höstigare och ger ett fint glow och värme till ansiktet fast det är matt. Jag älskar min Urban Decay "Naked flushed"-palette och rouget i den är en annan favorit som jag ofta sträcker mig efter på vardaglig basis. Kan fixa bilder imorgon!


Jag är härnäst sugen på att prova NARS "Sin" och "Deep throath", det blir nog nästa inköp. Eller ngt från MAC.


EGENTLIGEN kan jag tycka att det är onödigt för någon som INTE är nörd att lägga 2-300 kr på ett rouge, det finns så mycket fina rouge i budgetklass! Sleek är fantastiska, "rose gold", "pomegranate", "pixie pink" för att nämna några av de favoriter jag har. Rimmel har också jättefina rouge, jag har en favorit som kostade mig en 30-40 kr tror jag...

När det kommer till cremerouge kan jag rekommendera maxfactors små runda burkar, jag har "soft pink" och det är väldigt lättburet. Förpackningen är dötråkig (gillar inte maxfactors utseende överlag) men produkten är bra.
 
Sv: Smink-tråden!

Jag är inte alls så duktig på färgglada sminkningar utan trivs nog bäst egentligen i ganska naturliga färger när det kommer till ögonen (med stora fransar) med mycket fokus på glow, ett "flawless" resultat med contouring och highlighting. Jag lägger stor fokus på basen och kan känna mig färdig vissa dagar med enbart en bra bas. (foundation, concealer, contour,rouge och highlighter). Highlightar med en ngt ljus concealer i en v-form under ögonen och längs med näsan, upp på pannan. Då behöver man inte alltid hålla på med skimmer om man inte känner för det, det ser ändå väldigt fräscht ut. Jag gillar Maybellines lumie touch concealer och Maybelline FIT me concealer för det ändamålet.

En produkt som verkligen förändrat mitt liv (taget med en nypa salt) är Mac pro longwear concealer! Kan man komma över att den luktar trolldeg eller något så är den helt outstanding. Den är väldigt tunn i konsistensen och man behöver en otroligt liten mängd, och den är superlätt att blanda. Trots det täcker den blemmor och rodnad som en DRÖM. Har inget annat som täcker bättre, och denna har inte minsta tendens att bli kakig. För mig med torr hy där produkter kan fastna på torra fläckar är den en räddare i nöden. 180 kr kostar den och det är ju egentligen inte så mycket dyrare än vad budgetsmink kostar i Sverige. Och den är så himla dryg!
 
Sv: Smink-tråden!

Vad för redskap använder ni? .

Nästan uteslutande Real Tecniques-borstar, de är verkligen heelt underbara. Sen jag gått över till att nästan enbart använda dem har jag förstått hur viktigt det är med bra borstar. Mina favoriter är "expert face brush" och "contour brush" som jag använder till foundation och contour varje dag. Rekommenderas varmt! Jag är dålig på att använda svampar, tycker det känns ohygieniskt och så blir det helt enkelt inte snyggt på mig. När jag använder en mjuk buffing brush får jag ett så fint nästan airbrushat resultat. Kommer aldrig gå över till något annat!

Elf har en jättebra stippling brush också i deras studioserie som är perfekt till foundation och puder.




Och btw, ni kommer bli knäppa på mig nu men jag gör ALDRIG något mer än plockar mina ögonbryn. Jag ser verkligen helt knäpp ut om jag fyller i dem, så de får vara naturliga. Men jag borstar dem på plats med en tandborste (som bara används till just det, lovar) som jag sprayat lite hårspray på :D
 
Sv: Smink-tråden!

Ursäkta att jag spammar tråden men jag måste tipsa om en till favoritmascara! "Multi lash" från Make Up Store. Jag fick den i ett erbjudande från Veckorevyn och var inte särskilt intresserad men när jag testat den några gånger blev jag kär. Den är en perfekt vardagsmascara som ger både längd och volym men på ett något naturligare sätt än L'oreals om man inte bygger med den länge. Den kommer jag alltid vilja ha hemma, för det är perfekt att grunda med den för att förlänga och separera och sen ev. komplettera med en volymmascara om man inte vill köra på den lite naturligare looken. Den kostar 135 i butik, vilket ju är väldigt bra, eller 85 just nu på eleven.se. Hett tips!

Dessutom sitter den på plats hela dagen (hatar när det färgar av sig runt ögonen) och är lätt att tvätta bort.
 
Sv: Smink-tråden!

(foundation, concealer, contour,rouge och highlighter)

Vad är contour och highlighter? Primer brukar folk skriva om också, vad är det?

Tycker du brukar sminka dig jättefint på bilderna jag sett på dig, sminkat men naturligt!

mvh tjejen som äger ett puder, en rouge, en concealer och en mascara
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 177
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 766
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 939
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp