Bukefalos 28 år!

Sminka sig snyggt

Trasdockan

Trådstartare
Vad behöver man för att lägga en snygg sminkning till vardag och fest? Har ni några bra videos som enkelt förklarar hur man contourar, hightlightar och liknande? Vilka är era bästa tips på bra produkter?
 
Jag skulle säga att du ska ut på youtube och kolla. Det finns både massor på svenska och engelska.

Jag har lärt mig allt jag kan om sminkning där så jag kan rekommendera det. He he....jag vet inte om de som ser mig kan det, dock ;):p

Nä, men allvarligt. Det är fantastiskt duktiga människor. Det finns de som har många års historik också och de har ofta både fest- och vardagdsminkningar.

Linda Hallberg har några grundsminkningsvideos.
vintageortacky har massor av båda

Börja där, kanske?
 
Youtube, där finns allt du vill och inte visste att du ville veta.
Sen skulle jag gå till typ Kicks med hjälp av nyans de brukar vara kunniga, plus att de har flera märken att välja mellan
 
När du söker på youtube så tänk på att det finns något som skämtsamt brukar kallas för "instagramsminkning" alltså att man sminkar sig för att se bra ut på bild. Det är inte samma sak som att sminka sig för att se bra ut irl, på en selfie kan man ju sminka sig efter en exakt vinkel och ljus. Bara så att du inte ramlar in på en sån tutorial :p
 
Jag, personligen, tycker sällan att de är speciellt duktiga på dessa butiker.
Därför jag skrev brukar ;)
Beror ju även på vilka krav man har, ska man hålla på med cotouring och mer avancerade saker kanske det inte är rätt forum. Vill man bara hitta en skaplig bas och nån form av highlighter så brukar de vara okej.
 
Finns vissa Kicks jag skyr som pesten. Men generellt brukar make up-butiker vara skapligt duktiga.

Utom de gånger jag råkar på någon ung tjej som tycker att jag är för gammal för att bry mig om sånt, och enbart försöker sälja på mig nåt dyrt.....
 
Och se York Minster och kanske gå på Jorvik!

Finns vissa Kicks jag skyr som pesten. Men generellt brukar make up-butiker vara skapligt duktiga.

Utom de gånger jag råkar på någon ung tjej som tycker att jag är för gammal för att bry mig om sånt, och enbart försöker sälja på mig nåt dyrt.....

Vi har två Kicks i stan, och jag har bara varit på det ena - men jag är INTE imponerad. Inte särskilt kunnig personal... MUS däremot, tyckte jag var bra när jag var där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu...
2
Svar
24
· Visningar
1 800
Senast: Sofie.S
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 997
Senast: Ullmerkott
·
L
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 103
Senast: TeamLundVer
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 803
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp