Sminktråden II

Lillelorden

Trådstartare
Vi ska väl fortsätta med en ny tråd? :)

---

Tråden där vi delar med oss av snygga sminkningar, tips, råd, dåd och allmänt snack på ämnet.
 
Sminktråden 2 :love:. Jag beställde 8 makeupgeek-skuggor igår, ska bli så spännande! Köpte två av deras rouge förra månaden och älskar dem. Vilka är era favoritprodukter för tillfället? :)
 
Sminktråden 2 :love:. Jag beställde 8 makeupgeek-skuggor igår, ska bli så spännande! Köpte två av deras rouge förra månaden och älskar dem. Vilka är era favoritprodukter för tillfället? :)

Du får säga vad du tyckte om dem sen! Fått bra betyg av många ju. Men har själv inte vågat beställa :angel:

Just nu är min favorit produkt ett setting spray från Clarins. Det får faktiskt sminket att hålla sig snyggt betydligt längre, dock är priset liiiite i överkant (men sen är ju ingen av deras produkter direkt billiga så)
och så lägger jag in en bild på när jag fick öva lite på en av mina vänner. Tyckte det blev rätt tjusigt, fick noppa och forma ögonbrynen dessutom. Var ju helt annat än mina trista små strån :D
10339720_863192673704383_8097438602172776437_n.jpg
 
Just nu är min favorit produkt ett setting spray från Clarins. Det får faktiskt sminket att hålla sig snyggt betydligt längre, dock är priset liiiite i överkant (men sen är ju ingen av deras produkter direkt billiga så)
Ah! Jag minns när jag använde en sådan spray (face mist, och ja, från TBS) på ögonskuggspenseln innan applicering vid typ 14 på em. en nyårsafton, och sedan fixerade hela make-upen med den...såg fortfarande nysminkad ut kl 03 när jag kom hem :D medan de andra sprang och "bättrade på" stup i kvarten... Fick t.om. kommentarer om det. :up:
 
Hej :) Hoppar in här lite och hoppas få lite hjälp av experter!

Jag sminkar mig nog hellre än snyggt.... Jag har inget emot mycket smink, men jag gillar när det ser naturligt ut. Era bilder i förra sminktråden är alla mycket fina, MEN jag vill ha naturligt smink, gärna försöka få till lite "kattögon", tycker det är så fint. Gillar också naturliga färger utan för mycket skimmer.

Använder som bas en concealer från fit me, samt CC-cream antiredness från loreal, vilket funkar och ser naturligt ut. Mascara använder jag just nu miss manga från loreal, mycket ögonfransar är snyggt, men är svårt att få till med mina små fjun. Har som budgetvariant provat Isadoras contourface, vilken är lite för "brun" och ser lätt lite onaturligt ut om jag tar för mycket, tar jag för lite tycker jag inte att det syns! Ögonskugga använder jag enbart till fest, ofta svart. Men skulle gärna sminka ögonen lite mer till vardags för att hjälpa utseendet lite på traven och utan att det ser ut som att jag har ansträngt mig i timmar. Läste någonstans om grå kajal?

Har sett att om jag vill framhäva det gröna i mina ögon ska jag använda lila ögonskugga, vilket känns som ett oöverstigligt hinder :S Beige mot lila, finns det? :D

Har också sett en video där det som contour användes en palett med fyra skuggor från isadora, natural brown. Något sådant kanske vore något för mig? med lite gråare toner?

Jag har grönblå ögon med lite gult i mitten, brunt hår. Ljus hy, med lite röd haka och runt näsan. Mina vener är blågröna, jag upplever att jag själv passar bäst i guld. Jag är 35 år och börjar få lite fina linjer under ögonen och lite "påsig" under ögonen...

Sen försvinner ju sminket efter några timmar, funderar på att prova det som jag läst ni använder: primer eller nåt spray att avsluta makeupen med?

Tacksam för lite sminkråd!
 
Jag ska rapportera om mug-skuggorna när jag fått dem :) är också supernyfiken, och förväntansfull! Är de lika bra som rougen så är de :love:. @Lillelorden jag betalade 57 dollar inklusive frakt, så kan det vara 350-400kr kanske? Hoppas jag slipper tull :D. Köpte två tomma MAC-quads också som jag ska ha dem i, blev billigare än en z-palette och känns ner praktiskt :)
 
Härligt :)

Själv har jag beställt en Anastasia dip brow pomade i färgen chocolate från beautybay. Alla lovordar ju den så jag kunde inte motstå frestelsen :) Får se sen om jag behärskar den :cool::D
 
Hoppar in med en fråga!

Vad använder ni för mascara? Jag har ganska korta, raka och ljusa ögonfransar och vill helst uppnå längd och i andra hand volym men absolut inte så det blir kladdigt eller klumpigt. Tips? :)
 
Hoppar in med en fråga!

Vad använder ni för mascara? Jag har ganska korta, raka och ljusa ögonfransar och vill helst uppnå längd och i andra hand volym men absolut inte så det blir kladdigt eller klumpigt. Tips? :)

Mitt bästa trick för att få mina ganska korta och raka fransar att se lite längre ut är att lägga energi på att böja dem ordentligt samt att börja med ett lager vattenfast mascara, det hjälper fransarna att hålla sig böjda. Min favvo är Lumenes Blueberry Curl:
lumene-blueberry-curl-waterproof-mascara_14905.png


Den ger nästan ingen volym, men bra med längd och böjen håller hela dagen på mig. Nackdelen: Den sitter som berget. Måste använda remover för vattenfast makeup för att den ska ge sig.

Sen brukar jag ta ett lager vanlig mascara efteråt för lite volym. Just nu Maybellines clump defy:
Generate.ashx
 
Vet inte om frågorna redan dykt upp i tråden tidigare men har tre frågor.

1. nu kan man ju mäta sin hudton på butiker och få ut exakt rätt färg? Har ni testat, funkar det?
2. Har ni bra tips på en tunn fundation för hud som lätt blir torr? Vill inte ha en fundation som känns som en mask på, behöver inte vara supertäckande och inte gör att huden känns instängd.
3. ögonskugga utan glitter i finns det, och var? Jag har så mkt hud runt ögonen så jag ser otroligt rynkig ut med skimrag ögonskugga. Finns det bra färger för oss med mkt fina linjer runt ögonen?
 
Vet inte om frågorna redan dykt upp i tråden tidigare men har tre frågor.

1. nu kan man ju mäta sin hudton på butiker och få ut exakt rätt färg? Har ni testat, funkar det?
2. Har ni bra tips på en tunn fundation för hud som lätt blir torr? Vill inte ha en fundation som känns som en mask på, behöver inte vara supertäckande och inte gör att huden känns instängd.
3. ögonskugga utan glitter i finns det, och var? Jag har så mkt hud runt ögonen så jag ser otroligt rynkig ut med skimrag ögonskugga. Finns det bra färger för oss med mkt fina linjer runt ögonen?


1: Fungerade inte alls, speciellt inte på syrran då hon faktiskt har två olika toner i ansiktet. Så hon får använda två olika foundations alltid.
2: Testat cc eller bb cream? Har testat två stycken och de fungerar mycket bättre på torr hy än vanlig foundation. Men det kan ju vara just de två som fungerar bra till torr hy :D
3: JA! Make up store, Makeup geek, Make up designory är några av märkena jag själv har skuggor ifrån. Sen tycker jag sleeks två matta paletter (alltså bara matta ögonskuggor i en palett) är fantastiskt prisvärda och enkla att jobba med. Bra pigment för det priset helt klart!
Så rekommenderar verkligen en sådan palett, så får du lite olika färger att testa också :)
 
Någon som har ett tips på en bra concealer/täckande foundation (som kan appliceras som en concealer) mot ringar under ögonen. Har hört att "anti-dark circles"-paletten ska vara bra, men vill helst ha från ett märke som inte djurtestar.

Funderar lite på att köpa den från Wet n' Wild, för vad jag har hört så djurtestar det inte sitt smink! :)
 
1: Fungerade inte alls, speciellt inte på syrran då hon faktiskt har två olika toner i ansiktet. Så hon får använda två olika foundations alltid.
2: Testat cc eller bb cream? Har testat två stycken och de fungerar mycket bättre på torr hy än vanlig foundation. Men det kan ju vara just de två som fungerar bra till torr hy :D
3: JA! Make up store, Makeup geek, Make up designory är några av märkena jag själv har skuggor ifrån. Sen tycker jag sleeks två matta paletter (alltså bara matta ögonskuggor i en palett) är fantastiskt prisvärda och enkla att jobba med. Bra pigment för det priset helt klart!
Så rekommenderar verkligen en sådan palett, så får du lite olika färger att testa också :)
Tack för svaren!!!
BB cream ska jag absolut testa, någon speciell man ska testa eller någon man ska akta sig för??
googlade ögonskuggor men jättesvårt att hitta, kanske bättre att knalla in till makeupstore(även om ja inte gillar deras sälj där... känner mig påtvingad, är för lättsåld)
 
3. ögonskugga utan glitter i finns det, och var? Jag har så mkt hud runt ögonen så jag ser otroligt rynkig ut med skimrag ögonskugga. Finns det bra färger för oss med mkt fina linjer runt ögonen?

Förutom vad @NotlikeI sa så har nyx massor av matta skuggor, wetnwild, isadora osv. Isadora har några matta quads (muddy nudes är jättefin!) och en superfin palett som heter matte chocolates som jag tycker håller bra kvalitet:

219783-7739_1
 
Någon som har ett tips på en bra concealer/täckande foundation (som kan appliceras som en concealer) mot ringar under ögonen. Har hört att "anti-dark circles"-paletten ska vara bra, men vill helst ha från ett märke som inte djurtestar.

Funderar lite på att köpa den från Wet n' Wild, för vad jag har hört så djurtestar det inte sitt smink! :)

MAC pro longwear concealer täcker som en DRÖM och är samtidigt väldigt tunn i konsistensen så den är perfekt under ögonen!
MAC är cruelty free :)
 
Någon som har ett tips på en bra concealer/täckande foundation (som kan appliceras som en concealer) mot ringar under ögonen. Har hört att "anti-dark circles"-paletten ska vara bra, men vill helst ha från ett märke som inte djurtestar.

Funderar lite på att köpa den från Wet n' Wild, för vad jag har hört så djurtestar det inte sitt smink! :)

Jag älskar Maybellines age rewind concealer i tonen "Brightening" under ögonen! Det absolut bästa jag provat. Osäker på om den säljs i Sverige men går definitivt att beställa från UK. Måste erkänna att jag inte vet om de djurtestar, ska sägas.
 
Hörrni, jag har sådana foundationproblem just nu. Nån som har nåt bra förslag?

Var inne på Kicks för någon helg sedan och hade bestämt mig för att investera i en dyrare foundation, eftersom de hade 20% och min hy är katastrofdålig för tillfället. Ingen av de jag var sugen på passade i tonen (Estée Lauders Double Wear/Lancome 24h Tient Idole). ALLT är för mörkt eller för gultonat. Sen provade tjejen color id på mig och jag måste ha väldigt konstig hudton eller nåt, för de enda förslagen som kom upp var i princip BB creams och puderfoundations. Men jag vill ju ha en flytande som är ordentligt täckande!
Är lite inne på MAC pro longwear nu men har hört att många får sämre hy av den, så jag vet inte om jag vågar? Just nu kör jag fortfarande på min CC från Lumene men dels tycker jag inte att den sitter så bra längre och dels är även den nu för mörk. :(
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 861
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gårdar förr

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp