Sminktråden II

Hej alla sminktrådare! Har en systerdotter som fyller år inom kort och hon gillar verkligen smink. Funderar på ett presentkort på ngt ställe där hin kan shoppa loss - har ni bra tips på var? Eller något annat bra man kan ge till en sminktokig femtonåring? :)

Jag vet att hon älskar Naked-paletterna, det är nog det enda hennes oinsatta moster har koll på :D
 
Hej alla sminktrådare! Har en systerdotter som fyller år inom kort och hon gillar verkligen smink. Funderar på ett presentkort på ngt ställe där hin kan shoppa loss - har ni bra tips på var? Eller något annat bra man kan ge till en sminktokig femtonåring? :)

Jag vet att hon älskar Naked-paletterna, det är nog det enda hennes oinsatta moster har koll på :D

Absolut Sephora! :love:

Paradiset för alla yngre där alla märken som är inne just nu finns (bl.a. Naked paletterna) men även för mig :o:D då dom tex har Marc Jacobs osv! ;)
 
Åh va det är farligt att fastna i beauty delen av youtube! Vill helt plötsligt köpa massa smink :D

Nädå, men vad tycker ni om morphe borstarna? Har ni testat?
 
Vad använder nu för concealer under ögonen? Vad rekommenderar ni?

Jag har provat en massa olika. Men jag återkommer alltid till 2 som jag tycker är likvärdiga:
YSL Touche Eclat
Dior Skinflash

De är lätta, blir inte kakiga och suddar ut trötthetstecken med hjälp av ljusreflekterande ämnen. Oslagbara!
Går att ha som highlighter på kindben/under ögonbryn för att få highlighter utan skimmer/glitter.
 
Jag har provat en massa olika. Men jag återkommer alltid till 2 som jag tycker är likvärdiga:
YSL Touche Eclat
Dior Skinflash

De är lätta, blir inte kakiga och suddar ut trötthetstecken med hjälp av ljusreflekterande ämnen. Oslagbara!
Går att ha som highlighter på kindben/under ögonbryn för att få highlighter utan skimmer/glitter.
Tack!
Men vill man ha nått så pass ljusreflekterande under ögonen? Jag har så dålig koll.. :laugh:
 
Tack!
Men vill man ha nått så pass ljusreflekterande under ögonen? Jag har så dålig koll.. :laugh:

Jag är ständigt lilasvart under ögonen pga tusen ytliga blodkärl och genomskinlig hud (tydlig "kant" ner mot kinden) och föredrar ljusreflekterande. Men är man inte särskilt mörk under ögonen så spelar det nog inte lika stor roll.

Hade själv velat ha tips på en ny concealer (eller highlighter eller vettig ögonskugga, vad som helst som döljer mina mörka ringar) men är lite petig med märken. Vill inte använda produkter av märken som djurtestar hela/delar av sina sortiment.

Angående borstar så har jag inte testat Morphe men av vad jag förstått så är de väldigt uppskattade. Eftersom du sitter och kollar på youtube så kan du ju skriva upp vad vilka modeller vloggarna rekommenderar :) Jag köpte nya borstar i våras och valet föll på Sigma, har aldrig varit så nöjd med borstar förut. De är helt fantastiska! Men inte lika budgetvänliga som Morphe.

Real Techniques lättillgängliga i Sverige och prisvärda (jag ser ofta rabatter på sortimentet). Går att klämma och känna på inne på t.ex. HM eller Åhléns.
 
Jag är ständigt lilasvart under ögonen pga tusen ytliga blodkärl och genomskinlig hud (tydlig "kant" ner mot kinden) och föredrar ljusreflekterande. Men är man inte särskilt mörk under ögonen så spelar det nog inte lika stor roll.

Hade själv velat ha tips på en ny concealer (eller highlighter eller vettig ögonskugga, vad som helst som döljer mina mörka ringar) men är lite petig med märken. Vill inte använda produkter av märken som djurtestar hela/delar av sina sortiment.

Angående borstar så har jag inte testat Morphe men av vad jag förstått så är de väldigt uppskattade. Eftersom du sitter och kollar på youtube så kan du ju skriva upp vad vilka modeller vloggarna rekommenderar :) Jag köpte nya borstar i våras och valet föll på Sigma, har aldrig varit så nöjd med borstar förut. De är helt fantastiska! Men inte lika budgetvänliga som Morphe.

Real Techniques lättillgängliga i Sverige och prisvärda (jag ser ofta rabatter på sortimentet). Går att klämma och känna på inne på t.ex. HM eller Åhléns.

Precis det jag gör! :D Morphe g36 och g40 verkar vara Desi Perkins (älskar henne:heart) faoriter och de ser superhärliga ut! Men jag funderar på att bara köra på RT. Som du säger så kan man ju klämma och känna på dom innan man köper. :up:
 
Precis det jag gör! :D Morphe g36 och g40 verkar vara Desi Perkins (älskar henne:heart) faoriter och de ser superhärliga ut! Men jag funderar på att bara köra på RT. Som du säger så kan man ju klämma och känna på dom innan man köper. :up:

G40 finns på brallis, mig veterligen den enda svenska återförsäljaren av Morphe, annars finns det såklart en uppsjö av utländska ställen. Beautybay t.ex.

Själv är jag lite sugen på Real Techniques limited edition multitask set, kanske även kunde vara ett alternativ till de Morphe-borstarna du har nämnt?
 
G40 finns på brallis, mig veterligen den enda svenska återförsäljaren av Morphe, annars finns det såklart en uppsjö av utländska ställen. Beautybay t.ex.

Själv är jag lite sugen på Real Techniques limited edition multitask set, kanske även kunde vara ett alternativ till de Morphe-borstarna du har nämnt?

G40 är slut på brallis så jag bevakar den :( Jag måste verkligen kolla på RT! Men först måste jag kolla vilka av deras borstar jag redan har... :laugh:
 
Tack!
Men vill man ha nått så pass ljusreflekterande under ögonen? Jag har så dålig koll.. :laugh:

Den ger inget reflekterande intryck. Lyser liksom inte eller glimrar eller så.
Jag har den även när jag inte ser så trött ut(ringar och påsar etc). Man ser bara fräsch ut.
Jag väljer den iaf alla dagar i veckan över vanlig concealer!
 
Den ger inget reflekterande intryck. Lyser liksom inte eller glimrar eller så.
Jag har den även när jag inte ser så trött ut(ringar och påsar etc). Man ser bara fräsch ut.
Jag väljer den iaf alla dagar i veckan över vanlig concealer!

Hur funkar den runt näsan å andra röda ställen typ finnar. Funkar det att använda utan nått annat de dagar man inte vill ha foundation?
 
Hur funkar den runt näsan å andra röda ställen typ finnar. Funkar det att använda utan nått annat de dagar man inte vill ha foundation?

Runt näsa etc funkar den fint. Jag har inte så mkt finnar. Så jag vågar inte svara på det. Men kan tänka mig att det finns andra produkter som är mer täckande/trögare konsistens som funkar bättre till sånt.
Den går fint att använda utan foundation/puder/etc.
 
Vad använder nu för concealer under ögonen? Vad rekommenderar ni?

Som budgetvariant rekommenderar jag verkligen Nyx HD Concealer (tyvärr är den inget för dig @Septicemia jag tror att de testar på djur, annars är den ljusaste nyansen perfekt för oss bleka)! Sedan en tid har jag även testat Urban Decays Naked Skin Concealer och gillar den. Där är det väl också lite sådär ang. djurtest. De ägs av L'Oréal tror jag och har väl börjat sälja produkter i Kina.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 860
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp