Bukefalos 28 år!

Snabba tips & råd, ska jag säga upp mig eller inte??

Sv: Snabba tips & råd, ska jag säga upp mig eller inte??

Funderar nu på att lägga ner jobbandet & plugga vidare åt instruktörs hållet, nu har jag i alla fall fått ett års erfarenhet i att hålla lektioner och i hur man INTE ska driva sin ridskola.
Det tycker jag låter som en vettig plan. Självklart ska du satsa på instruktörsjobbet om det är vad du verkligen vill, och det låter som om du passar för det.

Men hästjobb är vad det är. Hellre än att jobba svart, och som i ditt fall stötta dålig hästhållning, tycker jag man får jobba med något annat och ha hästeriet som hobby ett tag. Jag vet flera som tagit time-out från hästjobb, av olika anledningar. Några har fortsatt på hobbynivå, andra har börjat jobba med det igen när omständigheterna varit annorlunda.

Lycka till i framtiden!
 
Sv: Snabba tips & råd, ska jag säga upp mig eller inte??

Jag har hållit på med hästar i många år, det är stora och starka djur och om det skulle hända dig något under den tiden som du jobbar, så har du ingen försäkring alls när det är svart-jobb, det kan även vara så att om du inte skriver kontrakt md ridklubben så kan det hända att de säger att du inte har jobbat något, fast du har det och då får du inga pengar. Om det skulle hända dig något så kommer försäkringsbolag och andra människor få reda på att du jobbar svart, de kommer även se hästarna som inte ser ut att vara helt friska, så då ligger ridklubben illa till. Det jag skulle göra det är att sluta där så fort som möjligt sen ringa polisen och tipsa anonymt om att hästar far illa på klubben, så får polisen lösa det hela och du behöver absolut inte känna skuld.

Lycka till!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 518
Senast: Kjerulfia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 575
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 356
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 461
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp