"Snabbdränering"

ia_

Trådstartare
Skulle behöva en snabb och väldigt tillfällig lösning för lösdriften..
Det blir rejäl sörja vid ingången till ligghallen. Detta ska dräneras ordentligt men tyvärr inte förrän till våren. Så jag skulle vilja ha en snabb lösning som funkar ett tag framöver bara... Förhoppningsvis så fryser de längre fram ju (KANSKE, bor ju i Skåne...)
Funkar det att dra bort värsta leran och sen lägga typ flis? Allt ska ju ändå bort till våren igen tänker jag...
Hängrännor o stuprör kommer upp till helgen, som de är nu rinner allt vatten rakt ner bara, så de kommer ju såklart att hjälpa också, men något mer behövs!


Som det är nu trampar hästarna ner typ 30-40 cm när de ska in och ut, vilket har medfört att gamleman helst stannar ute i regnet istället...
 
Nja lite dålig koll men typ på ställen där man kan köpa grus och sånt.
Googlade ltie på det förut och hittade en del.
 
Skulle själv inte lägga på bark utan makadam istället .
Det brukar inte vara materialet som är dyrt utan transporterna .
 
Makadam känns "onödigt" dessutom vill jag inte ha en massa sten där jag ska lägga dessa schaktmassorna när det väl ska dräneras, hellre då flis som förmultnar...
Får googla och se om jag hittar någon som säljer flis/bark i närheten!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 694
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 034
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 545
  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Albatross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp