Snabbt visa vilket inlägg du svarar

Om man numera vill visa att man svarar på ett specifikt inlägg och inte vill använda citat kan man göra på följande sätt.
Kopiera #1, eller vilket nummer nu inlägget har, och klistra in det i ditt inlägg. Detta inläggsnummer finns uppe till höger i alla inlägg. Det inklistrade numret blir till en länk, till det inlägget.
Man bör även kunna även dra och släppa inläggsnumret.

Jag tror dock att det är enklast för de flesta att normalt använda citera-funktionen eller fundera på om man verkligen behöver visa exakt vem man svarar.
 
Ni som kommer att använda detta - det är nog bra om ni kombinerar det med namn. Typ #6 vallhund. Tror inte att så många kommer att klicka för att kolla om det är till dem själva svaret är.
 
Ni som kommer att använda detta - det är nog bra om ni kombinerar det med namn. Typ #6 vallhund. Tror inte att så många kommer att klicka för att kolla om det är till dem själva svaret är.
Jag tänkte samma sak. Har man lite koll på diskussionen kan man ju räkna ut vad det handlar om ifall man vet vem som svaras, så siffrorna kan vara ett komplement till namnet, om man vill kolla vilket inlägg det handlar om. Men är det bara siffror blir det svårare och nästan ett måste att klicka för att förstå vad det handlar om.

I alla fall upplever jag det så... Så jag ser gärna en kombination av namn och inläggsnumret om man inte vill citera.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 361
  • Artikel
Bukefalosnyheter En del användare har rapporterat problem med editorn, rutan där man skriver sina inlägg. Jag har vid dessa tillfällen bland annat...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag tänkte ta upp lite skillnader här, fyll gärna på med egna observationer. Det är ett helt nytt system så det som kanske är mest...
71 72 73
Svar
1 445
· Visningar
76 595
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp