Snacktråd 2018

Jag tänkte köpa ny ridhjälm men vet inte vad jag vill ha. Någon som har något tips?
Jag kollade på CO pro II, är den vettig?

Ja den har jag o den är superskön och jättebra på alla sätt. Prisvärd också.

kl
Även fast vi har snö o kan rida ut så är jag jävligt less på den. Hästarna blir ju rätt trötta av att halka runt i den och vi får ta mycket kortare rundor än vanligt och det blir så mycket skritt att man fryser ihjäl...fördelen är ju att de får kondition som hejsan utan att man sliter alltför mycket på dom! Men sen när vi väl åker till ridhus så är de ju helt galna! Min 5-åring får ju spelet när han kommer in o känner fast mark under fötterna...:crazy:
 
Ja den har jag o den är superskön och jättebra på alla sätt. Prisvärd också.

kl
Även fast vi har snö o kan rida ut så är jag jävligt less på den. Hästarna blir ju rätt trötta av att halka runt i den och vi får ta mycket kortare rundor än vanligt och det blir så mycket skritt att man fryser ihjäl...fördelen är ju att de får kondition som hejsan utan att man sliter alltför mycket på dom! Men sen när vi väl åker till ridhus så är de ju helt galna! Min 5-åring får ju spelet när han kommer in o känner fast mark under fötterna...:crazy:

Ja alltså vi kan ju bara skritta typ så jag väljer hellre att gå promenader med dom eftersom jag fryser ihjäl annars, men Grå är vaccinerad och tar det lugnt och Herr Fux ägnar sig åt markarbetet... idag tänkte jag göra det mer spännande för honom med bomarbete :D
 
upload_2018-3-6_19-50-49.png
 
Jag har försökt galoppera något hårdare pass på min lilla ponny. Insett att när både häst och ryttare är mer avslappnade så orkar man MYCKET mer än om utgångsläget är handbromsen i. Hoppas alltså han är i tillräcklig kondition för jag kan inte rida honom svettig eller flåsig på de vanliga rundorna i alla fall :laugh: Får väl se hur han är första träningen eller om vi hinner ett galoppass innan dess.
 
Jag börjar bli liiite smått nervös nu att jag inte kommer kunna åka iväg till Skåne. .Det är ju typ bara en vecka och några dgr kvar :nailbiting:

Jag har kunnat galoppera ute EN dag hittills på flera månader.. Ska galoppera ute hela helgen nu iallafall så får vi se hur länge snön ligger kvar....
 
Bästa @fio vad ska du göra i Skåne? Jag har också planerat en resa dit lagom till nästa helg och jag tvivlar jättemycket just nu att det kommer bli någon terrängträning... Men då kanske man kan gama in sig på en dressyrträning hos din bästis ist? Det bästa vore ju att kunna göra båda iofs..
 
  • Gilla
Reactions: fio
Och jag har blivit sjuk och varit sängliggande hela dagen och Yogi-träningen är i morgon! :eek:
Timingen... :banghead:

Hästen fick följa med ut som handhäst idag, så hon har rört på sig iaf, men just nu undrar jag hur jag ska orka rida i morgon. :mad:
 
Bästa @fio vad ska du göra i Skåne? Jag har också planerat en resa dit lagom till nästa helg och jag tvivlar jättemycket just nu att det kommer bli någon terrängträning... Men då kanske man kan gama in sig på en dressyrträning hos din bästis ist? Det bästa vore ju att kunna göra båda iofs..

Dressyrträning är typ det sista jag har lust med just nu... Är verkligen inne i en anti dressyrfas just nu... Grå är fet som en kossa efter all inomhusridning och det går inte ens att sitta i dressyrsadeln pga det :laugh: Men nu har vi varit ute och galopperat i snön i några dagar och jag hoppas vi kan fortsätta med det ett tag till :D

Och nä jag tror inte heller det blir något Skåne faktiskt just nu...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 445
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 826
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp