Snacktråd 2018

@LenaH Vilken himla osis! Vet du hur det gick till eller en allmän liten överansträngning? Låter hursomhelst riktigt läskigt med hans krumbukter!
 
@LenaH Vilken himla osis! Vet du hur det gick till eller en allmän liten överansträngning? Låter hursomhelst riktigt läskigt med hans krumbukter!
Nä jag vet inte, han hade en ful galla en dag så jag åkte in en vecka senare.
Han och den lille söte leker rätt bra så det är antagligen hagrelaterat.
 
Eländet tar aldrig slut!
Fröken är ju behandlad för delayed release of patella och när jag nu börjat sätta igång henne lite mer visar hon fortfarande lite symptom, vilket förvisso blir bättre av mer ridning så kanske är det svaghet. Bokade iaf tid för uppföljning nu på torsdag. Förra veckan blev hon märkligt stel i bakdelen och konsulterade med veterinär. Jag tänkte att det hängde ihop med ingreppet och att jag nu satt igång lite mer med cavaletti. Igår hittade vi en lönn som står precis utanför staketet, som hon gnagt på. Troligtvis är det tysklönn. Det är ju bara att googla så förstår jag att jag har tur att hon är i livet, om detta stämmer. Hemmavet kommer ut imorgon för att ta muskelprov.
 
Eländet tar aldrig slut!
Fröken är ju behandlad för delayed release of patella och när jag nu börjat sätta igång henne lite mer visar hon fortfarande lite symptom, vilket förvisso blir bättre av mer ridning så kanske är det svaghet. Bokade iaf tid för uppföljning nu på torsdag. Förra veckan blev hon märkligt stel i bakdelen och konsulterade med veterinär. Jag tänkte att det hängde ihop med ingreppet och att jag nu satt igång lite mer med cavaletti. Igår hittade vi en lönn som står precis utanför staketet, som hon gnagt på. Troligtvis är det tysklönn. Det är ju bara att googla så förstår jag att jag har tur att hon är i livet, om detta stämmer. Hemmavet kommer ut imorgon för att ta muskelprov.

OMG era stackare! :cry:
 
Eländet tar aldrig slut!
Fröken är ju behandlad för delayed release of patella och när jag nu börjat sätta igång henne lite mer visar hon fortfarande lite symptom, vilket förvisso blir bättre av mer ridning så kanske är det svaghet. Bokade iaf tid för uppföljning nu på torsdag. Förra veckan blev hon märkligt stel i bakdelen och konsulterade med veterinär. Jag tänkte att det hängde ihop med ingreppet och att jag nu satt igång lite mer med cavaletti. Igår hittade vi en lönn som står precis utanför staketet, som hon gnagt på. Troligtvis är det tysklönn. Det är ju bara att googla så förstår jag att jag har tur att hon är i livet, om detta stämmer. Hemmavet kommer ut imorgon för att ta muskelprov.
Har läst på nu. Har de alltså gått in o splittat ligamenten på henne? Lät ju som en god prognos iaf och jag håller verkligen tummarna för er. Tysklönn däremot lät ju inte kul! Jag är helt kass på träd, måste gå ut i hagen o se så inga såna finns här men mina hästar har ju gått i samma hage sen 1998...
 
Har läst på nu. Har de alltså gått in o splittat ligamenten på henne? Lät ju som en god prognos iaf och jag håller verkligen tummarna för er. Tysklönn däremot lät ju inte kul! Jag är helt kass på träd, måste gå ut i hagen o se så inga såna finns här men mina hästar har ju gått i samma hage sen 1998...

Ja, inte splittat rakt av (så gjorde man förr om jag förstått det rätt), utan snarare "rispat" längs med, med en kanyl. Tack för ditt pepp, det behövs!
Ja, det här med lönnen.. Hästar har gått i den hagen sen kanske 70-talet. Fröken gick mest i den hagen också, under ett antal år. Nu gick de där tillfälligt eftersom det varit isgata till andra hagen. Men jag gissar att trädet (som står precis utanför) varit för litet och nu vuxit så pass att hon fått tag på det. I kombination med att det inte funnits så mycket annat att tugga på kanske. Känns som man vill utbilda sig till toxikolog, eller vad det heter. Det blir intressant att se vad proverna säger, och om hon är förgiftad blir det kanske meningslöst att göra uppföljning på patella-ingreppet, men det får vet avgöra.
 
Alltså, jag fyller 50 i år och nu börjar jag fundera på om jag inte skulle våga mig på att hoppa lite terräng med min tax igen? Jag kanske överlever denna gången också? Kan ni sparka mig i arslet så att jag vågar mig på en träning när fröken Carlerbäck drar igång på sin bana?
 
Alltså, jag fyller 50 i år och nu börjar jag fundera på om jag inte skulle våga mig på att hoppa lite terräng med min tax igen? Jag kanske överlever denna gången också? Kan ni sparka mig i arslet så att jag vågar mig på en träning när fröken Carlerbäck drar igång på sin bana?
Men SJÄLVKLART vågar du det??? Och du måste det också för 1 gång terrängbiten alltid terrängbiten! Det enda du måste fixa är kameraman...för finns det inte på film har det inte hänt....:angel::devil:
 
Det kommer bli få tävlingar i år för mig (som besökare/funktionär...eller..ja inga som ryttare heller för den delen men det är ju inget nytt. Hästen fick ju fång i januari). Men skulle någon behöva hjälp med att hålla häst, brodda, skaffa kaffe runt nordvästra skåne eller i övriga skåne så kan jag nog hjälpa till. (Räkna inte med mig att höja några banhoppningshinder bara, då dör ryggen).
 
Det kommer bli få tävlingar i år för mig (som besökare/funktionär...eller..ja inga som ryttare heller för den delen men det är ju inget nytt. Hästen fick ju fång i januari). Men skulle någon behöva hjälp med att hålla häst, brodda, skaffa kaffe runt nordvästra skåne eller i övriga skåne så kan jag nog hjälpa till. (Räkna inte med mig att höja några banhoppningshinder bara, då dör ryggen).

Ja , Dagstorp den 26 tänkte jag säsongsdebutera ! Hade varit kanon om du hade kunnat komma dit.
 
Det går inte jättebra här för övrigt...Irländaren har fått ta det lugnt ett tag ... först blev jag sjuk i 10 där med feber, helt slut var jag så jag longerade fuxen och grå varannandag . Sen efter det började jag rida grå då jag bara orkade en häst..sen blev fuxen vaccinerad den 6 april fick lite reaktioner på det så han fick vila helt tills i helgen nu för då blev Grå snorig så han får vila nu tills det går över :rofl: Tur man har två så man iallafall får rida En :laugh:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 406
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 989
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 504
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp