Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina katter betedde sig som att dom inte sett mat på tio dagar. Så jag tog fram en tetra, öppnade den, och tappade fanskapet på golvet :banghead:.
Sa till katterna att dom kunde äta direkt från den tappade högen för att inte behöva städa så mycket. Dom gick fram till den en och en, och sen därifrån lika fort med ett uttryck som sa "jag är faktiskt inte hungrig" :rage:.
Bara minuten innan så hade dom vrålat, sprungit runt matskålarna, darrat i svansen när dom sett tetran... Jäkla finsmakare.

Ha ha - alltså mina katter gör precis så, särskilt småtjejerna dom är helt galna. Jag undrar om de skulle käka en hög på golvet eller om hundarna skulle behöva förbarma sig
 
Ha ha - alltså mina katter gör precis så, särskilt småtjejerna dom är helt galna. Jag undrar om de skulle käka en hög på golvet eller om hundarna skulle behöva förbarma sig
Aha! Det är alltså en hund jag behöver!

Det hela var skitlöjligt. Jag tappade maten tio centimeter från deras skål. Och då dög den inte. Kunde inte gärna lämna den där på laminatgolvet heller, då hade det säkerligen rest sig. Så det var bara att snällt sätta sig på golvet och torka, medan djuren satt och tittade på.
 
Aha! Det är alltså en hund jag behöver!

Det hela var skitlöjligt. Jag tappade maten tio centimeter från deras skål. Och då dög den inte. Kunde inte gärna lämna den där på laminatgolvet heller, då hade det säkerligen rest sig. Så det var bara att snällt sätta sig på golvet och torka, medan djuren satt och tittade på.

Helt klart behöver du en hund! Den hade löst problemet på nolltid
 
Idag är ingen vanlig dag, för det är Bolls födelsedag. Hurra, hurra, hurra!
Hon är född på förmiddagen för tio år sedan, som den sista i en kull på tre.

20065609_125884091353647_3518093551369977856_n.jpg
 
Spännande, hoppas du uppdaterar när du fått svaret. :up:
Kan tänka mig att uppfödaren är grymt nyfiken med.

Absolut gör jag det :)
Ja, hon är nyfiken hon också så jag fick gärna höra av mig om jag bestämde mig för att göra ett DNA-test. Tog en timma efter hon gått som testet var beställt :angel:
Katten uppskattade väl inte helt att bli swabbad i munnen :laugh:
 
Hej hej, hallå tråden. :) När folk berättar att de har känt sin katts chip i skinnet så brukar det beskrivas som att det känns som "ett riskorn". Håller ni med om den beskrivningen? Liksom, en centimeter långt då?
 
Ingen av mina katter har förärat mig sitt sällskap. Så nu blir det bara jag och en snarkande Chihuahua :(

Jag tror mina små terrorister sover i sin favoritlåda i köket och Räven sover i sin hydda. Ena ragdollen är ute och patrullerar, men den andre borde komma hit tycker jag
 
Kakan anser att matte var skittaskig imorse, för hon blev instängd i badrummet.
I själva verket puttade jag igen dörren så att det fanns en glipa på minst 5 cm, och dörren ifråga är väldigt lätt att knuffa upp med antingen en tass eller genom att trycka igenom huvudet. Hon försökte genom att pilla lite på dörren, men den satt uppenbarligen jättefast så hon kunde inte komma ut, och var högst olycklig.
När jag till slut ledsnade på att lyssna på henne så gick jag och hjälpte henne, och dörren var precis lika lättöppnad som vanligt :D. Finns det ett motsatsord till utbrytarkung? Om inte så nominerar jag ordet Kakan ;)
 
Hej hej, hallå tråden. :) När folk berättar att de har känt sin katts chip i skinnet så brukar det beskrivas som att det känns som "ett riskorn". Håller ni med om den beskrivningen? Liksom, en centimeter långt då?
Ja, ungefär så. Dock tycker jag det är stor skillnad på de gamla och nya chippen. De gamla chippen känns jättetydligt och är nog större än ett riskorn. De nyare chippen känner jag nästan inte.
 
Pälsfröken har fått för sig att ligga i knä en stund och titta i taket, antar det byter att betjänten ska klia under hakan. :love:
Sagt och gjort, hon har legat i typ 10 minuter och t.om lagt ena tassen på min hand en stund.
Att mitt lår somnat tar hon uppenbarligen ingen hänsyn till alls.
 
Skickade in alla papper från senaste omgången till försäkringsbolaget i början av veckan och fick svar nu. Trodde jag skulle få avslag eftersom det gick så fort :laugh: Men jag får tillbaka 11000 kr, känns helt fantastiskt. Visst, bara en liten del av de 25000 som den här omgången kostade men mer än jag vågat hoppas på.

Veterinären har inte ringt med provsvar än :( Får ringa på måndag. Det var meningen att vi skulle boka tid för att ta bort stygn samtidigt som de ringde, men nu måste jag boka en tid själv för det kan ju inte vänta hur länge som helst. Min tjockis är officiellt världens snällaste katt och har varit så duktig, inte slickat eller gjort något alls med tassen så han har inte behövt ha tratt och det har sett så fint ut hela tiden :)
 
I morse blev det spännande värre för Socker när vi tog en tidig morgonpromenad! I vanlig ordning tog jag med borsten ut och passade på att borsta när han stod stilla och när vi var nästan ute på trottoaren utanför huset stannade han upp väldigt länge. Jag borsta på och inte förrän en stund senare märkte jag varför han stod så stilla så länge. Typ två meter bort satt en annan katt.:eek: Socker fick stor svans och ragg, men sa inget tillbaka till den andra kissen som morrade.:p Till slut stack den andra och Socker fick fullt upp med att lukta där den suttit.:D Det är första gången vi har träffat på någon katt när vi varit ute så jag är glad att det inte blev katastrof.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 782
Senast: Mia_R
·
Svar
553
· Visningar
29 306
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 521
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp