Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste återigen lyfta fram Sockers eminenta spindelfångarförmåga. :D Idag i trapphuset satt en stor spindeljäkel och trots att Socker snabbt kom till min räddning såg han den inte när jag pekade ut den. Då gick jag istället för att hämta flugsmällan men när jag återvände typ 30 sekunder senare var han redan i färd med att käka upp den. :up: Vad skulle stackars spindelfobiska matte göra utan lilla ängeln Socker? :love:
 
Senast ändrad:
M har en "kompis". Det har strukit runt en annan katt på vår tomt ett bra tag nu som M träffar på men de verkar inte bråka, jag har aldrig hört något och han har aldrig några sår. Jag brukar se dem sitta någon meter ifrån varandra, inte på något sätt spänt eller ilsket. Skönt det, det är inte kul med kattslagsmål. Den andra katten är en riktig sötnos, men den är riktigt skygg för mig som främling så den drar så fort jag kommer utanför dörren. Den är lite lik herr fetknopp, det kanske M också tycker :D
 
Nu finns inte Smokie mer...

IMG_20170112_124310_zpsl5xzt04m.jpg
Beklagar sorgen, men det äär bättre att ta bort djuret än att låta det lida.
Lazy Pethead
 
Skönhetsmissen har fått upp snusningen på torrfoderpåsen jag försökt gömma i städskåpet. Hon skvallrade såklart för Brunetten så nu sitter båda där och kräver torrisar till middag. Den goda goda havskäftan i sås duger minsann inte när de kan bjudas på snask.

Fattar inte vad som är så jäkla gott med torrisarna? De ser minsann inte så himla kul ut, och luktar...tja. Inte för att blötmaten luktar sockerkaka direkt heller, men jag inbillar mig att den borde vara smakligare? I teorin.

Piip. Piiip?... Piiiiiip!...... :meh:
 
Pälsfröken tyckte det var helt och fullt tillåtet att sätta tänderna i handen på mig idag ordentligt, förvisso för jag var tvungen att hjälpa henne med en tova på svansen så det är ju helt förståligt men hon gjorde inte hål fast hon var mycket bestämd med att svansen ska man ge &¤% i, den kan hon allt fixa själv.
Jo tack jag såg det :angel:
Bara att jag ens fick peta på svansen är såå grymt bra jobbat av henne :heart
 
Imorse fick jag ett paket levererat till dörren (av Postnord - jo, det är sant!). Jag steg upp, tog emot paketet, ställde det precis innanför dörren, och gick och lade mig igen. Jag ser dörren från sängen, och så fort lagt lagt mig ser jag att Luna har lagt sig på kartongen... En sådan typisk KATT hon är! Så där låg hon och slumrade medan jag slumrade i sängen.

När det var dags att öppna paketet lite senare så hann jag inte mer än just det - öppna paketet - och plocka ut bubbelplasten innan något sa PIP och sedan hade Luna skuttat i lådan. Nog för att det var blötmat till Luna jag köpt, men hjälp, lite space kan man väl få? Under de kommande minuterna skuttade hon i och ur lådan flera gånger... Så den har fått stå kvar under dagen, vilket varit mycket uppskattat!
 
Imorse fick jag ett paket levererat till dörren (av Postnord - jo, det är sant!). Jag steg upp, tog emot paketet, ställde det precis innanför dörren, och gick och lade mig igen. Jag ser dörren från sängen, och så fort lagt lagt mig ser jag att Luna har lagt sig på kartongen... En sådan typisk KATT hon är! Så där låg hon och slumrade medan jag slumrade i sängen.

När det var dags att öppna paketet lite senare så hann jag inte mer än just det - öppna paketet - och plocka ut bubbelplasten innan något sa PIP och sedan hade Luna skuttat i lådan. Nog för att det var blötmat till Luna jag köpt, men hjälp, lite space kan man väl få? Under de kommande minuterna skuttade hon i och ur lådan flera gånger... Så den har fått stå kvar under dagen, vilket varit mycket uppskattat!

Det är alltid lika roligt när man köpt hem dyra leksaker, prasseltunnar, kattigloos och annat, och katten bara vill leka med och sova i kartongen :grin:
 
Jag har haft en kartong i köket i över ett halvår nu eftersom M har utsett den till sin absoluta favoritplats. Den är ful och den står i vägen, men ingen i familjen har hjärta nog att kasta ut den när han älskar den så mycket. Han har själv bäddat med en liten filt :D:love: Den är sedan länge tejpad med silvertejp för att överhuvudtaget hålla ihop :rofl:
 
Jag har haft en kartong i köket i över ett halvår nu eftersom M har utsett den till sin absoluta favoritplats. Den är ful och den står i vägen, men ingen i familjen har hjärta nog att kasta ut den när han älskar den så mycket. Han har själv bäddat med en liten filt :D:love: Den är sedan länge tejpad med silvertejp för att överhuvudtaget hålla ihop :rofl:

Aww :love:
 
Jag har haft en kartong i köket i över ett halvår nu eftersom M har utsett den till sin absoluta favoritplats. Den är ful och den står i vägen, men ingen i familjen har hjärta nog att kasta ut den när han älskar den så mycket. Han har själv bäddat med en liten filt :D:love: Den är sedan länge tejpad med silvertejp för att överhuvudtaget hålla ihop :rofl:
Hahaha! Det finns katter och sedan finns det - katter!
Lazy Pethead
 
Jag har haft en kartong i köket i över ett halvår nu eftersom M har utsett den till sin absoluta favoritplats. Den är ful och den står i vägen, men ingen i familjen har hjärta nog att kasta ut den när han älskar den så mycket. Han har själv bäddat med en liten filt :D:love: Den är sedan länge tejpad med silvertejp för att överhuvudtaget hålla ihop :rofl:

Det är kartongerna som nästan rasar ihop som är bäst hälsar Pälsfröken, helt rätt gjort av M här försvann bästa favoriten av någon knepig anledning.
Blicken till betjänten när den veks ihop var inte nådig :rofl:
 
Det är kartongerna som nästan rasar ihop som är bäst hälsar Pälsfröken, helt rätt gjort av M här försvann bästa favoriten av någon knepig anledning.
Blicken till betjänten när den veks ihop var inte nådig :rofl:

Ja, det verkar som det :D Tjockis har tittat lite suktande på den (han härmar M i ALLT) men han får faktiskt inte plats i den alls och det verkar han ha förstått :rofl: M lyckas dock klämma ner sig och tycker visst att den är perfekt :D
 
Jag stukade foten för ett par veckor sedan och fick köpa hem lite bandage och tejp för att ge foten stabilitet (svullnaden var redan för sent...). Tack och lov klarade jag mig ändå lindrigt undan, och har inte behövt bandaget mer än de första dagarna. Så jag lade det i en låda i soffbordet... Dit går Luna och norpar denna nedrans bandagerulle som hon tycker är såååå mysig! Flera morgnar har jag vaknat och hittat rullen ute i hallen... Knäppa katt!
 
Pälsfröken ligger över min handled.
Jag har en bortdomnad högerhand :crazy:
Jag är löjligt högerhänt dessutom. :banghead:
Ynk ynk på mig men nöjd Pälsfröken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 808
Senast: Mia_R
·
Svar
555
· Visningar
29 452
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 523
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp