Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så sjukt bebissugen! Katternas uppfödare planerar kull på Disas mamma och syster, och Saurons syster. Sjukt taskigt! :arghh::rofl: Jag kan ju nästan motivera en kattunge nu också, när Sixten har sitt DSM och jag behöööver en ny utställningsstjärna :angel::laugh:
 
Är så sjukt bebissugen! Katternas uppfödare planerar kull på Disas mamma och syster, och Saurons syster. Sjukt taskigt! :arghh::rofl: Jag kan ju nästan motivera en kattunge nu också, när Sixten har sitt DSM och jag behöööver en ny utställningsstjärna :angel::laugh:
Här sitter man själv och fortfarande njuter av mitt första BIS, och du har lyxproblem med att du har för många ;).
 
Duktiga fröknar! Vaccinerade och kontrollerade som sig bör. Båda betedde sig utmärkt. Se vilken skillnad en lugn och trygg veterinär gör!

Brunetten kommenterad för sin rondör, men det var inget hälsovådligt. Skönhetsmissen lugn och snäll, slogs inte och skrek inte på någon.

I augusti blir det in igen för båda damer dock - för att ta bort tandsten. Det var vårt aber med mjukmat... friska njurar eller friska tänder. Båda ska lasras och fixas till i munnen... samma dag som matte ska in till tandhygienisten och göra typ samma sak, fast troligen utan narkos. Så det passade ju fint. :D
 
Fast du får ju mer valuta för pengarna :). Man kanske skulle skaffa en snygg huskatt...:angel:
:laugh: Om du vill kan jag skicka ner sixtens priser från helgen till dig, bl.a. ett anteckningsblock, en frisbee, en 30x50 cm handduk från Ikea(en(1) från ett 2-pack! :laugh:) och en Monster High-matlåda med tillhörande vattenflaska :up: när man sätter ihop dom bildar dom en fancy handväska! :up::up::up:
 
:laugh: Om du vill kan jag skicka ner sixtens priser från helgen till dig, bl.a. ett anteckningsblock, en frisbee, en 30x50 cm handduk från Ikea(en(1) från ett 2-pack! :laugh:) och en Monster High-matlåda med tillhörande vattenflaska :up: när man sätter ihop dom bildar dom en fancy handväska! :up::up::up:
Den där vattenflaskan lät ju inte helt fel ;).
 
Jag är 80% säker att katten kommer att passa på att lägga en rejäl och illaluktande klutt skit lagom till när vi sitter och äter midsommarmaten idag... Jag får hålla tummarna att det inte slutar med någon klutt kvar bak i pälsen, det har ju redan hänt en gång dem här veckan :banghead::grin:

Och ja, katten har en (o)vana att lägga sina kablar samtidigt som vi äter :cautious: Och tyvärr så står lådan i köket, dvs där vi äter :grin:
 
Nu är Socker och Anton utrustade för att gå på 15 meter långa upptäcktsfärder på egen tass! :D Jag ser framemot att testa upplägget att sitta ute och låta dem gå in och ut som de vill, så långt kopplet räcker :)

img-0429.JPG
 
Lina var utekatt igår :nailbiting: :crazy:

Vi hade dörren öppen en stund åt hunden medans vi åt middag och då gav vi Lina lunch samtidigt så vi trodde hon skulle äta den i godan ro som hon brukar göra.
Sen åkte vi till stan i 3 timmar och handlade lite och när vi kommer hem och svänger in på uppfarten säger min man att katten som sitter å jamar i grannens trädgård är kusligt lik Lina.
Kastade mig ur bilen å gick fram. Då var det hon, å hon satt på fel sida staketet (gunnebostaket där) å jamade å kom inte hem igen :arghh: :cry: :rofl:
Jag ropade på henne å hon kom springandes och kastade sig i mina armar och upp på axlarna och resten av kvällen spenderades liggandes i vårat sovrum i tryggt förvar efter hon käkat sin lunch :D
Utekatt var inte så roligt att vara :laugh:
Men hon vet ju var hon bor :love: :heartheart
 
Lina var utekatt igår :nailbiting: :crazy:

Vi hade dörren öppen en stund åt hunden medans vi åt middag och då gav vi Lina lunch samtidigt så vi trodde hon skulle äta den i godan ro som hon brukar göra.
Sen åkte vi till stan i 3 timmar och handlade lite och när vi kommer hem och svänger in på uppfarten säger min man att katten som sitter å jamar i grannens trädgård är kusligt lik Lina.
Kastade mig ur bilen å gick fram. Då var det hon, å hon satt på fel sida staketet (gunnebostaket där) å jamade å kom inte hem igen :arghh: :cry: :rofl:
Jag ropade på henne å hon kom springandes och kastade sig i mina armar och upp på axlarna och resten av kvällen spenderades liggandes i vårat sovrum i tryggt förvar efter hon käkat sin lunch :D
Utekatt var inte så roligt att vara :laugh:
Men hon vet ju var hon bor :love: :heartheart

Men oj vilken chock! O_o Smart kisse dock :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Aaagh, är hos familjen för midsommarfirande, vi satt och åt middag och Nikita fick gå lite ut och in, plötsligt hör jag två små systersöner som skriker från vardagsrummet att Nikita har en mus i munnen!!! Jag nästan dog, rasprinsessan som vägrar äta rått kött och inte är intresserad av att leka, hade jättekul med en näbbmusunge :nailbiting: som dessutom levde trots att stackaren var halvdöd. Jag grabbade tag Nikita och slängde in henne i badrummet. Och nej, jag är inte en fegis, men jo, jag hojtade på min bror som fick döda ungen :( Jag klarar att ta bort döda halvhuggna möss och sorkar men inte att döda dem.

I badrummet åt tydligen Nikita upp några spindlar!! Vad har hänt med min kräsna lilla dam? :meh:
 
Aaagh, är hos familjen för midsommarfirande, vi satt och åt middag och Nikita fick gå lite ut och in, plötsligt hör jag två små systersöner som skriker från vardagsrummet att Nikita har en mus i munnen!!! Jag nästan dog, rasprinsessan som vägrar äta rått kött och inte är intresserad av att leka, hade jättekul med en näbbmusunge :nailbiting: som dessutom levde trots att stackaren var halvdöd. Jag grabbade tag Nikita och slängde in henne i badrummet. Och nej, jag är inte en fegis, men jo, jag hojtade på min bror som fick döda ungen :( Jag klarar att ta bort döda halvhuggna möss och sorkar men inte att döda dem.

I badrummet åt tydligen Nikita upp några spindlar!! Vad har hänt med min kräsna lilla dam? :meh:

Hon försöker tala om att hon vill byta foder och ha barf. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 130
Svar
672
· Visningar
35 032
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
232
· Visningar
15 816
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp