Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en katthona som hunnit blivit 7 år nu. Hon är mitt allt. Hon har börjat blivit lite "stel", man ser det ibland när hon ska hoppa upp på högre saker, tex vi har en kontinentalsäng som är lite högre. Helt naturligt förstår jag, att katterna blir så när de blir äldre. Men det har fått mig att fundera på den dagen hon kommer försvinna från mig. Jag kommer inte fixa det. :cry:
 
Jag har en katthona som hunnit blivit 7 år nu. Hon är mitt allt. Hon har börjat blivit lite "stel", man ser det ibland när hon ska hoppa upp på högre saker, tex vi har en kontinentalsäng som är lite högre. Helt naturligt förstår jag, att katterna blir så när de blir äldre. Men det har fått mig att fundera på den dagen hon kommer försvinna från mig. Jag kommer inte fixa det. :cry:

Har ni varit på någon hälsokoll hos veterinär under sista åren? Jag tycker inte att 7 år är någon ålder på en katt. Jag har haft katter med dubbla åldern som jag aldrig tyckt varit stela eller visat några ålderstecken på det sättet. Min 5 åring ser jag fortfarande som en ren ungdom ;)

Jag menar såklart inte att det måste vara någon fara med din katt, men jag skulle nog själv bli orolig och kolla upp det om jag tyckte att katten blivit "mindre rörlig" eller vad man ska säga.
 
Grabbarna är sådär nöjda just nu, när de nakna damerna kommit på visit igen. Damerna i sin tur är lika glada som vanligt och beter sig som att de äger världen medan de andra ligger under sängen med bara huvudena utanför och spanar :D

Alltid lika skeptiska i början, men höjdpunkten är att tjejernas käk är godare än deras egna :)
 
Fantastiskt hur mycket två små kisar kan väsnas... och :turd: ner :meh:

Tur dem är söta och tackar gud för att dem inte har intresserat sig för toapappret.. än!

Ett litet tips att prova om du behöver:

För att försöka slippa undan toapapperssymdronet kan man sätta band om rullen, jag har använt kardborreband då jag tycker att risken att få gummiband svald är för stor och riskfyllt när det går enkelt att undvika.
 
Nikita luktar äppelblomster sköljmedel eftersom jag tvättat alla kattsängar, igloos och annat. Nu ligger hon utsträckt på rygg och sover/spinner mellan mig och tangentbordet. :up:
Att du vågar!! :eek::nailbiting:
Minns fortfarande hur den förra katten som älskade sin säng plötsligt ratade den resten av sitt liv efter vi tagit med den till sommarstugan :cool:
 
Att du vågar!! :eek::nailbiting:
Minns fortfarande hur den förra katten som älskade sin säng plötsligt ratade den resten av sitt liv efter vi tagit med den till sommarstugan :cool:

Jag tvättar dem regelbundet eftersom Nikita tyvärr kan läcka lite ibland. Så hon är van, doften av äppelblomster är bara ett plus :D
 
Men katter luktar alltid bättre än hundar :angel:
Jag är bara 120% säker på det nu till skillnad från 100% förut :cool:
T.o.m kattmaten luktar bättre än hundmaten! På riktigt alltså, och då talar jag bara om torrfodret :cautious: Kattens blötfoder tycker hunden också luktar väldigt gott :rofl:
 
Jag är bara 120% säker på det nu till skillnad från 100% förut :cool:
T.o.m kattmaten luktar bättre än hundmaten! På riktigt alltså, och då talar jag bara om torrfodret :cautious: Kattens blötfoder tycker hunden också luktar väldigt gott :rofl:

Kattmat är väldigt gott tycker de flesta katter, olikt katter och hundman. Ja förutom Nikita som anser att Frolic nästan är det bästa som finns och tuggat sönder två kofta fickor i jakt på dem. När min pappas gamla hund levde brukade jag ha Frolic i fickan :D
 
Har precis plockat klumpar i lådan och en stor fin korv som var nytillverkad insåg jag fort :yuck:

Jag är väldigt nöjd med att Pälsfröken accepterar lådan trots att vi inte är hemma och hon tycker att det är lite jobbigt.

Fördel: så fort jag är i närheten ska det gosas rejält med betjänten, att det handlar om trygghet låtsas jag inte om utan det är ju helt vanligt vardagsgos intalar jag mig :angel::love:
 
Frukosten idag tyckte inte Pälsfröken passade henne alls och nattens intag väldigt lågt :crazy:

Är ju inte hemma som ni vet så kan inte precis bara gå till frysen och plocka fram en burk med lammfärs och fjäska med.

Jaha vad gör man när man sett till att det är den fantastiska mjau kalkon som finns att tillgå, finns med någon burk från ICA med nöt och leversmak ( tog emot att köpa för den innehåller både spannmål, socker och fisk och står bara att den är tillverkad i EU)
men som fjäskförsök i kris köpte jag några burkar eftersom lever brukar gå i damen med pepp till och med som bit blandat med vanliga maten.
Tvi och äckligt blev omdömet när det serverades förra gången i liten mängd med kalkon (5%?)

Fundera fundera, kom igen betjänten tänk! Hitta en lösning!
Sitter ute i obygden och inte en butik i närheten, ingen bil, inget körkort heller.

Kom på att det finns ägg så snodde en äggula av husägarna ( officiellt heter det att jag ätit kokt till frukost :angel:)
Fina färska ägg från en granne med glada hönor som sprätter fritt.
Måste ju vara den bästa lösningen?!
Pälsfröken ratade det med.
Till slut med lite glada/fjantiga tillrop av betjänten kunde en tass doppas i kalkon och äggula gegget.
Och då insåg hon att det smakade fint så nu håller jag tummarna att hon ska äta som vanligt igen och utan ägg.

:nailbiting:
 
Nu har M ätit sitt torrfoder i nästan en vecka och är väldigt fin i magen. Han äter ungefär 2 dl om dagen, lite mer än vad en katt av hans storlek max skulle äta om dagen. Hoppas han håller vikten på det och fortsätter äta med samma aptit :)

Tjockis har gått ner i vikt, både enligt ögonmått och min våg här hemma. Den litar jag inte helt på dock, jag använder en bagagebok och har tjockis i en coopkasse :D Men den pekade på en lägre siffra än den gjort vid något tillfälle förut :up:
 
Hade glömt (förträngt?) att de nakna damerna är av typen "all over the place". Går jag på toa sitter plötsligt en av dom på axeln, äter jag middag i soffan har jag två väldigt närgångna nosar och upp på diskbänken ska dom också.

Mina har i alla fall vett att göra det när jag inte ser :D

Lugnet har i alla fall infallit sig bland de fyrbenta, och deras tvåbenta betjänt gör inte mycket annat än rensar lådor till höger och vänster... mycket bajspåsar blir det! :p
 
Kisarna har lärt sig klättra ut över kompostgallret nu, så lösningen har blivit att jag har höjt upp det en dm så dem kan smita under men hundarna inte kan gå in i badrummet.
Nu är det full fart på dem små vilket innebär att Bobber ju gärna vill springa efter, så han springer just nu med munkorg och jag med en vattensprayflaska. Honan fräste och spände sig så hårt igår när hon skulle ge han en avhyvling så hon bajsade på köksgolvet.

Men men små, små framsteg görs iaf.
 
Pälsfröken åt så det var helt tomt inatt i skålen :bow:

För en liten stund sen hade vi en stund med mys och jag fick halvdant skära sönder en tova med tovkammen (som jag modilerat om så ett "skärblad" sitter ensamt på ytteränden och övriga ihop närmast skaftet.)

Tovan är inte borta tyvärr men nu är det inga pälsstrån som drar i den åtminstone.
Hemma under normala omständigheter hade hon antagligen inte tillåtit behandlingen som pågick i säkert hela 2 minuter.
Hemska mig som utnyttjar trygghetssökandet. :o
 
Lilla herrn anser nu att matte är en hemsk människa som försöker få honom att äta blötmat... Jag drog ner på torrfodret så han bara får på kvällen och det är inte populärt, herrn är hungrig men nitisk om att endast äta gelén... Ska testa en ny sort imorgon och fortsätta vara tjurig, förr eller senare lär han äta det. Däremot har han upptäckt att ostbågar är supergott :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Tilly_85
·
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp