Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite bråk idag. Brunetten äter antibiotika för misstänkt urinvägsinfektion, har diarre och är lite grinig (vem skulle inte vara det). Äter snällt sina tabletter men börjar se något ledsen och tufsig ut nu, bra att det enbart är en dag kvar. Skönhetsmissen stressar runt och snattrar, en liten konstnärssjäl som blir upprörd om allt inte är som det brukar.

Båda Madamer äter glatt den dyra nya maten i alla fall. Det tuggas friskt på både torrisar och blötmat. Ingen risk för matvägran här inte!

Brunetten har dock kommit på att hon inte gillar vattenskål utan vill dricka vatten i badrummet, så hon går in där, klättrar upp på handfatet via toalettstolen och börjar pipa tills jag kommer och sätter igång vattenkranen. Först ett försynt ljust andetag, sedan ett lätt pip, sedan mer och mer bestämt tills hon får rätt respons. Kom hit!

Inväntar fortfarande slutligt svar från Vet med labb-prover efter Brunettens alla kontroller.
 
Mammas katt smet ut från lägenheten på tolfte våningen och hittades på bottenplan 5 timmar senare av en granne. Mamma var ovetandes då det skedde då min syrra kom hem mitt i natten på fyllan och mamma sov då katten smet och syrran såg inget.
På dom timmarna hann något jävla as plåga katten och katten har en bruten tå och en lårbensfraktur, kräkt galla, näsblod, svullen nos och ett igenklibbat öga.
Dock "bra" frakturer så inget behöver opereras utan han ska vara stilla och läka.
Hur kan folk vara så hemska :(

Nu ligger han inne över natten med morfinplåster så han ska få smärtlindring. Lilla gubben :heart
 
Mammas katt smet ut från lägenheten på tolfte våningen och hittades på bottenplan 5 timmar senare av en granne. Mamma var ovetandes då det skedde då min syrra kom hem mitt i natten på fyllan och mamma sov då katten smet och syrran såg inget.
På dom timmarna hann något jävla as plåga katten och katten har en bruten tå och en lårbensfraktur, kräkt galla, näsblod, svullen nos och ett igenklibbat öga.
Dock "bra" frakturer så inget behöver opereras utan han ska vara stilla och läka.
Hur kan folk vara så hemska :(

Nu ligger han inne över natten med morfinplåster så han ska få smärtlindring. Lilla gubben :heart
Men nää! Vafan är det för folk som ger sig på djur för skojs skull?? Kräk!! :rage:
Hoppas kisen kryar på sig :heart
 
Kattsitter brorsans katt (fröken på min avatar), en vacker svart skönhet till huskatt (perser-norsk skogskatt) och ett riktigt pälsmonster.

Min bror veckopendlar för jobbet, och det har varit enklare att ha katten hos mig än att passa den hos honom. De två senaste veckorna har dock fru monster ätit dåligt. Beställde tid hos veterinären igår (tills idag) och typ precis efter det började frun behaga äta ordentligt igen.

Tack o lov fanns det inga tecken till njur- eller leverproblem och inte heller FORL. Dock en del tandsten som skall tas vid annat tillfälle. Fick med mig två burkar 'godismat' hem, vilket enligt frun passar alldelles utmärkt.

En stor lättnad att inget var fel, men det känndes lite konstigt att gå till veterinären och säga "ja, hon började ju äta igår igen..."
 
Mammas katt smet ut från lägenheten på tolfte våningen och hittades på bottenplan 5 timmar senare av en granne. Mamma var ovetandes då det skedde då min syrra kom hem mitt i natten på fyllan och mamma sov då katten smet och syrran såg inget.
På dom timmarna hann något jävla as plåga katten och katten har en bruten tå och en lårbensfraktur, kräkt galla, näsblod, svullen nos och ett igenklibbat öga.
Dock "bra" frakturer så inget behöver opereras utan han ska vara stilla och läka.
Hur kan folk vara så hemska :(

Nu ligger han inne över natten med morfinplåster så han ska få smärtlindring. Lilla gubben :heart

Så förbannat jävla (ursäkta ordvalet) vidriga människor det finns :rage:
Hoppas han kryar på sig snabbt.
 
Pälsfröken har ätit sin frukost ganska bra (enligt sig själv) med andra ord ätit gelén och lämnat köttet så det blev väldigt noga mosat (purénivå) och några små droppar av vätskan från matbutiken.
Hoppas det kan lura henne att få i sig det sista köttet.
 
Kattsitter brorsans katt (fröken på min avatar), en vacker svart skönhet till huskatt (perser-norsk skogskatt) och ett riktigt pälsmonster.

Min bror veckopendlar för jobbet, och det har varit enklare att ha katten hos mig än att passa den hos honom. De två senaste veckorna har dock fru monster ätit dåligt. Beställde tid hos veterinären igår (tills idag) och typ precis efter det började frun behaga äta ordentligt igen.

Tack o lov fanns det inga tecken till njur- eller leverproblem och inte heller FORL. Dock en del tandsten som skall tas vid annat tillfälle. Fick med mig två burkar 'godismat' hem, vilket enligt frun passar alldelles utmärkt.

En stor lättnad att inget var fel, men det känndes lite konstigt att gå till veterinären och säga "ja, hon började ju äta igår igen..."

Jag har varit till veterinären med en fullt frisk katt ("jo, hon ser fin ut i munnen speciellt med tanke på hennes ålder, pälsen är fin och hon ska väl inte gå upp något men hon är absolut inte fet") #hysteriskmatte :rofl: Jag tyckte hon hade varit lite "off" :D
 
Men nää! Vafan är det för folk som ger sig på djur för skojs skull?? Kräk!! :rage:
Hoppas kisen kryar på sig :heart

Så förbannat jävla (ursäkta ordvalet) vidriga människor det finns :rage:
Hoppas han kryar på sig snabbt.

Ja, jag fattar inte vilka vidriga människor det finns :turd:
Nu har vi fått hämta honom och han är bra mycket piggare med ett morfinplåster på sig. Får dock smärtstillande i 2 veckor nu. Plåstret ska bort på lördag.
Nya röntgenplåtar på höften om 2 veckor så dom ser hur det läker ihop men annars ser det väldigt lovande ut trots det hemska han varit med om.

Känner att Winter får inte komma lös efter det här. Gud vet vad folk hittar på :rage:
Så ska införskaffa/beställa nät till nya uteplatsen denna veckan. Hon tar sig inte upp på räcket än men det är ju bara en tidsfråga.
 
Mammas katt smet ut från lägenheten på tolfte våningen och hittades på bottenplan 5 timmar senare av en granne. Mamma var ovetandes då det skedde då min syrra kom hem mitt i natten på fyllan och mamma sov då katten smet och syrran såg inget.
På dom timmarna hann något jävla as plåga katten och katten har en bruten tå och en lårbensfraktur, kräkt galla, näsblod, svullen nos och ett igenklibbat öga.
Dock "bra" frakturer så inget behöver opereras utan han ska vara stilla och läka.
Hur kan folk vara så hemska :(

Nu ligger han inne över natten med morfinplåster så han ska få smärtlindring. Lilla gubben :heart


:heartheart:heart tröst till kissekatt!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det är förjävligt att det ska finnas sånna människor :rage: Fattar verkligen inte hur man kan göra något sånt, usch. På sätt och vis är jag därför glad att min M nu är innekatt, så slipper jag vara orolig. Men han älskar ju att vara ute så mycket.. På landet får han gå som han vill iallafall, vi bor på en återvändsgränd (återvändstraktorväg :p) mitt ute i skogen, långt från absolut allt.
 
Jag hejar på Alice och hoppas att hon ska våga sig på att säga ifrån snart mot valpen här hemma. Valpen har nämligen blivit modigare och vågar nu ibland gå fram för att lukta på henne. Men Alice rynkar mest på näsan och backar lite undan. Dock så har valpen jagat efter henne lite när hon skyndat sig iväg två gånger nu och hon finner Alices svans lite väl lägligt att nafsa på.
Jag trodde inte att Alice skulle vara den vänligare sorten av katt som hellre backar än bråkar :o Så nu håller jag tummarna för att hon ska känna att hon får säga ifrån om valpen går för långt.
 
Jag hejar på Alice och hoppas att hon ska våga sig på att säga ifrån snart mot valpen här hemma. Valpen har nämligen blivit modigare och vågar nu ibland gå fram för att lukta på henne. Men Alice rynkar mest på näsan och backar lite undan. Dock så har valpen jagat efter henne lite när hon skyndat sig iväg två gånger nu och hon finner Alices svans lite väl lägligt att nafsa på.
Jag trodde inte att Alice skulle vara den vänligare sorten av katt som hellre backar än bråkar :o Så nu håller jag tummarna för att hon ska känna att hon får säga ifrån om valpen går för långt.

När jag hade min förra katt skaffade vi valp. Han var aaaalldeles för snäll mot henne! Hunden dyrkade honom så hon var inte elak med flit, men hon kunde bli lite för mycket så då fick man vara där och passa och bryta. Men de gick absolut att lämna ensamma ihop och han lärde henne aaallt hon kan idag. Som att "spinna" och hoppa upp på bordet genom att sätta sig under, titta uppåt och sen hoppa från stillastående precis som han brukade göra :laugh:

Det var för övrigt en helt fantastisk katt som jag hade i en.. tio år? Hittekatt som kom till oss från upphittaren, 4-6 år gammal någonting. Vi hade verkligen det helt fantastiskt enda tills den dag han plötsligt fick en blodpropp och jag akut fick springa till veterinären och ta bort honom :cry: Efter det trodde jag aldrig att jag skulle skaffa katt igen, men efter några år blir det ju tomt.. :(
 
När jag hade min förra katt skaffade vi valp. Han var aaaalldeles för snäll mot henne! Hunden dyrkade honom så hon var inte elak med flit, men hon kunde bli lite för mycket så då fick man vara där och passa och bryta. Men de gick absolut att lämna ensamma ihop och han lärde henne aaallt hon kan idag. Som att "spinna" och hoppa upp på bordet genom att sätta sig under, titta uppåt och sen hoppa från stillastående precis som han brukade göra :laugh:

Det var för övrigt en helt fantastisk katt som jag hade i en.. tio år? Hittekatt som kom till oss från upphittaren, 4-6 år gammal någonting. Vi hade verkligen det helt fantastiskt enda tills den dag han plötsligt fick en blodpropp och jag akut fick springa till veterinären och ta bort honom :cry: Efter det trodde jag aldrig att jag skulle skaffa katt igen, men efter några år blir det ju tomt.. :(
Jag tror att valpen tycker om Alice också, när hon kom hem idag så började svansen vifta på henne när hon såg Alice :D Och hon har tydligen visat valpen hur man går i trappan, både upp och nedför! Dvs valpen såg och vågade sig på det. :love:
Jag hoppas att de ska kunna bli någorlunda goa vänner!
Din katt lät ju väldigt go :love:
 
Jag tror att valpen tycker om Alice också, när hon kom hem idag så började svansen vifta på henne när hon såg Alice :D Och hon har tydligen visat valpen hur man går i trappan, både upp och nedför! Dvs valpen såg och vågade sig på det. :love:
Jag hoppas att de ska kunna bli någorlunda goa vänner!
Din katt lät ju väldigt go :love:

Det är ju perfekt att ha ett "storasyskon" som kan visa hur saker går till :D Särskilt om de lär sig samarbeta. Katten hoppar upp på bordet och äter det han vill ha, resten skjuter han ner på golvet till hunden :cautious::love:

Det var verkligen en fantastisk katt. Jag var 10 när jag fick honom och första gången jag åkte på hajk (tänk när man var scout :D) så trodde mina föräldrar att han skulle tycka att det var skönt med lite lugn och ro, istället gick han runt och letade efter mig. Sista gången jag var bortrest (han var hemma med resten av familjen) var under sista året och då hade han blivit helt förtvivlad, så jag hade lovat mig själv att aldrig resa bort igen. Han brukade möta mig när jag kom hem från skolan (senare jobbet) och ställa sig på bakbenen för att jag skulle lyfta upp honom och sätta honom på axeln, där satt han sen vad jag än gjorde. När jag åt middag, på hundpromenad, när jag spelade badminton, ja, han var med på allt :love::heart
 
Hankatten är en riktigt chill katt. Han går it i köket och lägger sig så att hundarna kan sniffa sen så sträcker han på sig och förväntar sig att hundarna sk klia honom på magen :D

Det börjar faktiskt gå riktigt bra här. Nu ska damen också bara våga gå ut och hälsa utan att börja fräsa direkt.
 
Kom hem efter en låååång dag i Stockholm. Kommer innanför dörren, tar av mig skorna och Nikita lägger en stinkande korv i lådan i hallen :meh:
 
Kom hem efter en låååång dag i Stockholm. Kommer innanför dörren, tar av mig skorna och Nikita lägger en stinkande korv i lådan i hallen :meh:
"Åh herregud äntligen kommer du hem! Jag har gått och hållit in den här hela dagen!"
:grin:
Alice verkar också ibland tänka så när man går i närheten av lådan eller är i samma rum - "Äntligen!!!" Som att de måste gå på låda med sällskap ... :cautious:

Jag känner mig som en "groom of the stool" :cool: Det är nog inte så långt ifrån sanningen heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 124
Svar
668
· Visningar
34 837
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
232
· Visningar
15 809
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp