Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Immer

Trådstartare
Nu har den förra tråden nått upp i över 2000 inlägg, så det är dags att börja på ny kula.
Samma regler gäller som tidigare - tråden är till just för att AR-frälsta ska kunna prata med och inspirera varandra.
Tråden är inte på något vis stängd för AR-motståndare, men den är inte rätta platsen för diskussioner om exempelvis stångridning eller ridstilens vara eller icke vara.

Immer
Moderator för AR&Barock
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Hihi! Idag har jag premiär-hoppat med lilla gulle. Åh, vad talanglös jag är som hoppryttare!
Jag red på vår ena utebana. Skulle rida dressyr. Men så stod lite hinder där. Något var lite lagom i min höjd. Dvs typ hela 50 cm. Jag drabbades av något infall och styrde på. Gulle blev så förvånad!:rofl:
När han blir tveksam ute i skogen till tex vattenpölar, nya läskigheter eller svår terräng brukar han vända sig om lite och snegla upp på mig. Då säger jag bara "jo då, jag skojar inte" med skänkeln och så går han.
Nu skedde samma tveksamhet och han väntade på klartecken från mig. Tyvärr blev jag lite lätt paralyserad av hindret och blev för långsam i att driva på. Så vi tappade tempo och hästen skuttade ett jääääättehopp. Jag red i dressyrsadel med korta läder. Skulle funkat fint för 50 cm.
Men enligt åskådare till spektaklet så hoppade han minst 50 cm över. Jag var inte riktigt beredd på det och fick en smäll i rumpan av sadeln, tappade stigbygeln med. Hahaha.. Åh, vad jag skrattade. Jag höll på att ramla av i skrattattack. Var tvungen att stanna hästen.:rofl:

Jag tänkte ta tag i det där i veckan. Då på med hoppsadel och kortare läder. Och viktigast av allt! En kunnig människa på marken som väcker mig ur paralyseringen och ickeridandet.

Snälla, snälla häst! :D

Har också ridit lite andra i märkligt väder. Snö, regn, hagel, sol, moln.. Ja, vi har nog haft allt..
Härlig dag iaf!:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha! Låter som när jag och Teddy försöker hoppa fast vi är snäppet sämre :D vi behöver draghjälp för att gå över läskiga bommar och tillslut kom vi till och med över hela 30 cm! Vilka hoptalanger vi är...

Men kul med lite hoppning! Det ska vi också ta tag i lite mera :-)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha.. Härligt att jag inte är ensam sopa iaf. :P
Eg gjorde ju inte hästen fel. Han skötte sig fint. Det var ju jag som backade av då han behövde stöd.:o

Jag skrev om det på FB. Och en duktig hopptjej, kompis, frågade om jag planerat byta bana. Hon kan känna sig helt o-hotad. Jag kommer aldrig bli någon fena på det där.
Men hon ska hjälpa mig i veckan har vi bestämt nu.
Må det bära eller brista.. :P

Den här hästen är ju extremt rörlig uppåt. Han är lättgalopperad, lätthoppad och har bockelibock-stam och historia av att tjonga av folk i galoppen också. Så vi får väl se hur det här slutar! :crazy::p

Du kan skylla på att du sitter på unghäst. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Hästen är iofs inte så mycket riden. Men löshoppa har vi ju gjort.
Dock har jag bara hoppat studhinder med sockerbitar och inte mellan hinderstöd. Så jag tror han reagerade på dem. De stod uppställda för en oxer med, dvs 2 på vardera sida. Så jag tycker han var duktig! Inte jag riktigt dock.. ;)
Nära att jag bröt min långa tid utan att flyga av. Var många, många år sedan jag for i backen. Sist i skritt på Zeb för att jag satt och sov.. :o
Men nu kanske det kommer.

Jag rider ju lilla Tino mer nu också. Han är ju så rörlig och explosiv och kan ju fräsa iväg ibland. Så det kommer väl snart.:angel:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

ja vi är fler som inte är hoppess. Varken jag eller min kära dunderklump är duktiga hoppare, men jag tycker i och för sig det är hyfsat kul när jag sitter på en häst som har lite hoppning i sig. (fast aldrig så roligt som dressyrarbete). Det har INTE Sawanna. Jag är nöjd när vi gymnastikhoppar och hon hoppar bra på hindren på 40-50 cm. Det räcker gott för henne och är himla nyttigt. Bara underlaget torkar upp lite till så ska vi komma igång med hoppningen (skuttandet) igen.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

haha men det var väl kul med lite hopphjälp! Du får hålla i dig bara ;)

Jag tror jag med får skylla på att min Teddy inte är så mycket riden.. 11 år räknas väl inte som unghäst längre va...? :angel:
haha i skritt, det hade jag velat se :D Men du vet det går säkert bra, håll i dig bara!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Besten älskar att hoppa, men det gör inte jag. En gång hoppade hon 130 på en löshoppning, och ville inte sluta - tror hon tog fem extravarv innan någon fick fatt i henne :D

Jag har just kommit hem från Bentkursen. Full av inspiration men också något skamsen eftersom jag fick bakläxa på markarbetet. Nu jädrar ska det tränas innan Carina kommer den 28:e!
Jag arbetade från marken på första passet igår. Besten var fullständigt elektrisk och helt okontaktbar. Inte blev det bättre av att det rycktes i ridhusporten stup i kvarten, och inte heller av att Bent snöt sig utan att stänga av headsetet först. Sen kunde jag inte ha henne ute i gästhagen på kursgården heller eftersom deras två unghingstar blev alldeles till sig. Så min man fick lämna berget för att komma och hämta hem henne efter eftermiddagspasset, på så sätt fick hon iaf fyra timmar ute igår kväll och fyra i morse innan vi körde tillbaks.
Jag red på eftermiddagspasset, det var ungefär som att sitta på en krutdurk. Hon var spänd i hela kroppen och bara trippade. Fast på slutet fick jag igång hennes bakben och när hon inte fuskpiafferade så gick hon riktigt bra.
I förmiddags var det markarbete och longering som gällde, och hon var en helt annan häst än igår. Samarbetsvillig och intresserad. (Där ser man vad hagvistelse kan göra för ett frihetsälskande djur!) Efter halva passet låste min rygg sig så Bent fick ta över.
Sen kom min man och hämtade hem den vackra Besten, och jag kunde sätta mig ner och bara njuta av resten av kursen.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha.. Ja, jag är inte ute efter att hoppa höjder jag heller. Det vet jag inte ens om den där hästen håller för. Men gymnastikhoppa studs etc är ju nyttigt. Han har ju rört sig med väldigt låst rygg. Den börjar komma loss bra. Men lite bommar och studs kan nog hjälpa ännu mer.
Vi får väl antagligen börja med lite bommar antar jag.
Hoppas hans hoppsadel passar. Han har ju ändrats lite sen den passades in. Han har två. Så hoppas någon passar. Annars får jag väl ha dressyrsadeln. Men garanterat kortare läder iaf!:p

Har ni snöfritt iaf? Låter som geggväder?

Zahlo:
Oj, är han 11år? Jag vet inte varför jag fått för mig att han är 3-4 år. :D
Antagligen för att han just inte är riden så mkt.
Ja, jag ska hållaq i mig för kung och fosterland!

Immer:
Vad roligt med kurs!
Åh, vad jag skrattade rakt ut, högt när jag läste om "Bent som snöt sig utan att stänga av headset".:rofl:
Vad hände med din rygg? Har du problem i vanliga fall?
Det lät som det var ganska lyckat iaf trots små missar och ryggproblem?

KL

Idag har jag haft en toppendag!:love:
Kollat lektion när lilla gullungen red för herr beridare. Hon tränar inför kandarklasser nu och har fått låna mitt för att träna. Duktig liten skitunge!

Tino och jag var ute och ömsom red och ömsom gick främst offroad. Tog oss ner till vattnet och njöt i solen. Fantastiskt!

Tog Zeb för hand lite och sen red jag lite på banan. Han känns så himla mjuk och fin i kroppen. Han är också relativt lydig och fin. Han är fortf lite stel i bakbenen. Men känns mycket starkare och sundare. Sååå härligt! Vi rider bara basics lite stärkande lite lugnt. Men det är skönt att det känns så markant skillnad.

Tog halvblodskvinnan för hand. Hon var betydligt bättre. Jättekul!

Sen red jag lilla gulle. Och han var så himla duktig! Han svarade så bra framåt och var rund och fin i formen. Var genom kroppen och jag kunde börja rida lite sidvärts och skolor utan att han ville tappa energi för mkt. Åh, vad roligt!

Har också mockat hage och njutit i solen. Och umgåtts med fantastiska vänner. Underbart!:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Kul med Bent-kurs! :) Förstår hur frustrerande det måste kännas när man inte har förutsättningarna på sin sida, först taggad häst och sen ryggen! :/ Men jag hoppas ni fick med er en del nyttigt iallafall!


kl
Min kuse har för övrigt vårsprall i sig nu.. Normalt sett brukar det inte göra något om han vilar 1-2 dagar, men idag efter två dagars vila såg han spöken överallt stackarn! :P Jag fegade ur lite, ville egentligen att han skulle få jobba av sig, ta i ordentligt, men det var så mycket nerv så jag kände mig inte tillräckligt på topp själv för att hålla nerverna i styr av dom sidokast/konstiga egenpåhittade rörelserna som kan uppstå om man dessutom trissat upp pålle med nerv. Så det blev lite skrittjobb och några travövergångar bara.
Tränaren tycker att jag ska hålla hästens skalle "med" genom att se till att det händer saker hela tiden och att det är jag som styr, alltså att jag ser till att få en reaktion när jag ber om något. Fast tittigheten tycker jag faktiskt bara blir värre då, jämfört med om man är mer liberal och mest sitter coolt och åker häst emellanåt, väntar ut liksom.
Klurigt att hitta något mellanläge för samtidigt får jag lätt det som ovana då att bli passiv och inkonsekvent.



tuaphua: vad roligt att ni ska hoppa! :D haha, alltid så överdrivet spännande när man är ringrostig! ;) Men det brukar ju gå rätt fort ändå att komma in i det om man har någon som kollar från backen och man gör det regelbundet. Själv tycker jag det är roligt att hoppa småskutt för skojs skull men är typ mästare på att trilla av bara hästen ruskar lite på huvudet eller så! :rofl:
Med nuvarande pållen är det dock som ett mål i sig att kunna hoppa lite studs/småskutt. För jag vill komma lite längre i galoppen först och kanske longera lite på backen så man avdramatiserar det hela och visar att det går att hålla sig cool och ha balans. Liiite schysst måste man kunna vara mot matte som inte har hoppat på år och dar nu! :o (och det känns inte schysst att stress-travhoppa pålle i obalans, han har travhoppat banor upp till 90cm och blev jättestressad av obalansen. Tror det blir lättare att lära om inställningen om han kan hoppa i galopp.)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha.. Ja, jag är inte ute efter att hoppa höjder jag heller. Det vet jag inte ens om den där hästen håller för. Men gymnastikhoppa studs etc är ju nyttigt. Han har ju rört sig med väldigt låst rygg. Den börjar komma loss bra. Men lite bommar och studs kan nog hjälpa ännu mer.
Vi får väl antagligen börja med lite bommar antar jag.
Ja bommar och cavaletti gillar jag att integrera i dressyrarbetet. Jag har två cavaletti i paddocken hela tiden som jag lägger in i mina dressyrpass. Det är så bra. (men de dressyrtävlande grannarna tycker mest att de är i vägen)
Hoppas hans hoppsadel passar. Han har ju ändrats lite sen den passades in. Han har två. Så hoppas någon passar. Annars får jag väl ha dressyrsadeln. Men garanterat kortare läder iaf!:p

Har ni snöfritt iaf? Låter som geggväder?
Hoppas någon av hoppsadlarna passar. Att hoppa i dressyrsadel är hemskt tycker jag.
Ja snöfritt har vi. Det kom en dos blötsnö i fredags, men det hade tinat redan på eftermiddagen. Nu väntar jag mest på att det ska torka upp bättre. Men idag är min ridbana bättre så nu ska jag ut dit!!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

haha japp han är 11, men jag red ju typ in han för mindre än 2 år sen och så har han ju stått det mesta av 2011 så han är väldigt grön på allting =)
Dessutom tror alla att han är typ 3 år, han är så himla försiktig och blyg och med så snälla små bambiögon att alla tror att han är en bebis :D
Igår sprang vi över cavaletti till och med! ojoj va modigt av han! haha

Härligt med en toppendag! Det är alltid en sån skön känsla på kvällen sen när ala hästarna gått bra!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Immer

Ja den där dörren var ju en spännade historia... Men annars var det en mycket givande kurs :). Fast jag lyckades missa alla dina pass... Förmodligen har jag begynnade influensa nu bara, inte så bra att bo ihop med någon som har 40 graders feber hela helgen. Märkligt att hon bara överlevde kursen!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Vad du bara glad över att du missat alla mina pass, för det är jag :p Det var sannerligen ingenting att visa upp...
Fast idag, i snögloppet och kulingen som rådde, var den svarta lilla Besten from som ett lamm och stod alldeles stilla när jag bad henne om sökning fram och ner. Med den övningen fick det räcka för idag, tyckte jag. Medryttaren kom och rastade nordsvensken, som går från klarhet till klarhet. Han, som har haft så svårt med att fatta högergalopp, gjorde klockrena fattningar varje gång hon bad honom. Härlig häst!

Den där porten, ja.... Tänk om de satt in en vanlig dörr som fotfolket kunde passera genom! Vi har framfört önskemål om det, så kanske blir det så någon gång i framtiden.

Hoppas du klarar dig från influensan!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Ja en vanlig dörr hade väl inte behövt vara en så stor investering... Det var väl iaf skönt att nåt landade när i kom hem igen :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha.. Vi har haft det lite som en popcorn-kastrull i våra ridhus nu ett tag. Många hästar som spunkat iväg. Och sen har en del andra hakat på. ;)

Jag förstår läget lite.. :p
Jag upplever att man måste läsa av dem lite gällande hur man hanterar energin. En del rider jag mest bara fram och rastar av. Andra får man rida, rida, rida och hitta på nya saker och flytta hit och dit för att de inte ska bralla av en då eller slänga sig eller sticka etc. Och en del får man bara avvakta en liten stund om de fegar sig för ngt och sen rida. För att inte trigga reaktionen mer genom att påverka dem/lägga in mer energi genom att öka stimulin med någon hjälp.

Biggan:
Hoppas ridbanan är torr och fin nu!

Zahlo:
Haha.. Ja, det är nog inridningen jag minns! Då vet jag varför jag snurrat till det!

Immer: Våra ridhus står ju oskyddade på fält bredvid vattnet. Så hos oss blåser det ofta kraftigt. Och våra ridhus är nog inte riktigt gjorda för det. Speciellt inte det gamla, som även sladdrat till sig med åren. Det slår och slammrar. Och traktor-dörren dundrar till så de känsligare hästarna far iväg ibland. Vi är ju också 70 privathästar här. Så det kan bli mycket spring i dörrar även under lektioner.
I början blev jag lite störd. Men nu ser jag det bara som miljöträning.;)

KL

Nu har vi hoppat! Igår skedde det legendariska premiärhoppet.. Haha! Jag var löjligt stolt efter!:p
Det var superkul tyckte vi båda! Lilla gulle var jätteduktig och hoppade trots att jag.. eh.. inte riktigt gjorde helt rätt.. kan vi väl kalla det.;)
Han var riktigt duktig faktiskt!
Min lilla hoppfröken skulle förklara vad jag skulle göra innan jag red på. "Ja, iom att du mest rider dressyr kanske.. eh.. ja.. alltså.. du kanske måste rida på mer fram liksom..".
Jag fick köra någon galoppbommar för att lära mig lägga in lagom antal steg etc. Sen fick vi hoppa studs.
Så det var väl mao vad någon annan skulle kalla markarbete. Men näääääee! Jag HOPPADE och hör sen! Han skuttade och lättade från marken i språng.. Då räknas det väl!?:p

Efteråt fick hoppfröken prova bara för att få testa. Det var kul att se honom under någon annan! Men han började direkt kolla hur mycket man kunde skoja till det. Och försökte bralla flera ggr och även pipa iväg lite väl mycket då och då. Haha.. Buse!

Idag hade vi programridning. Det var en aningens katastrofal dag där strömmen gick mitt i en tjejs ritt. Vi har inte direkt ljust i ridhuset utan lampor. Men strömmen var död. Så de fick vackert rida i halvmörker.
Flera hästar ballade ur lite.
Lillgumman red sin första MSV C:1. Vi har inte hunnit rida igenom programmet mer än igår lite grann innan vi åkte och provade ut sadel. Plus bäckmörker och rejält nervös liten tjej. De gjorde en del missar. Men de fick trots det 61,70. Domaren var ju snäll. Men om vi putsar till det där så borde det funka på banan på riktigt till riktiga starten om en månad. Nu har vi båda mer tid tror jag framöver.
Iaf var det suuuuperkul och jag är så glad för lilltjejens skull! Henns självförtroende behövde en snäll domare! Och hon var så duktig!:love:
Nu kommer hon vara lugnare och är mer säker på vägarna framöver också. Då kan vi jobba med resten. Och så kommer hästen släppa mer och mer nu när sadeln är bytt.

Det var fö lite spännande när strömmen kom tillbaks sent på kvällen och det började skråla musik högt i högtalarna iom att någon i sekretariatet glömt stänga ner allt.:D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Nja. Torr och fin vill jag inte kalla ridbanan än, tyvärr, men halva är tillräckligt torr så vi kan rida lite mera där nu. Har tagit två pass där de senaste dagarna med lite högre intensitet. Jätteroligt och hästen är mjuk och fin. Det har ju varit en tråkig vinter ridmässigt sett för oss. Aldrig förr har banan varit dålig så länge i ett streck. Den har inte varit bra sedan början av november. Hela vintern till nu har det blivit dressyrpass som pendlat mellan "light" och "extra light". Mycket skrittarbete och träning av små delajer. Nu kunde jag lägga in lite mera intensitet och som sagt hästen var bra, men inte jag. Min timing lämnade en del att önska och jag känner att kroppen inte riktigt är med. Så blir jag alltid när det varit en längre period utan riktig träning, men det är lite trist när man vill men inte riktigt kommer dit där man brukar vara. Jag får jobba på så är jag nog snart tillbaka. Satans roligt är det i alla fall att det äntligen går att rida mera.

Grattis till premiärhoppningen. Klart det räknas. Skutta på!!

Att rida program i mörkret låter inget vidare. Det gick ju tydligen rätt bra ändå så den riktiga tävlingen går nog bra. Där får de i alla fall rida i ljus.
Det var fö lite spännande när strömmen kom tillbaks sent på kvällen och det började skråla musik högt i högtalarna iom att någon i sekretariatet glömt stänga ner allt.
ha! ha! lite rolig avslutning på det hela.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Ja, får prova lite olika och utvärdera helt enkelt! Hade en sak alltid funkat så vore det lättare, men det kan ju skifta från situation till situation! Snällt av hästarna att bjussa på nya utmaningar med jämna mellanrum! ;)

Ååh vad kul att ni ridit hopplektion! :banana: Nu är ni ju på gång!

Haha, spännande programridning! Skönt att det var dagsljus ute iallafall.? Annars hade det ju varit kört att få några poäng! :p
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Härligt att kunna rida mer igen nu! Och skönt att hästen är mjuk och fin trots körigt med underlaget under vintern!
Skrittarbete är icke att förakta. ;)

Totola: Ja, det ver hur skoj som helst! Det ska absolut upprepas!
Ja, alla är de olika de små liven. Man får testa lite det som funkar..
Jo, det var dagsljus ute, väääldigt lujust iom snöstorm. Så det var lite extra körigt att gå från snöblindhet in i mörkret. Vi har lite dåligt ljusinsläpp i det ridhuset. Tjejen var rädd att inte ens se bokstäverna på långt håll, typ diagonal etc. Men vi sa att iom att det är så mörkt ser ju domaren sämre med. Kanske de kan göra lite extra missar. :P

KL

Jag har fyllt år i veckan. Firade i helgen med familjen. Och orkar inte dra ihop något för att fira 32 år. Känns ovärt. Och jag är för slut. Jag vaknade tokförkyld också den dagen. Skulle till kiropraktorn som knappt vågade behandla iom att han tyckte jag kändes febrig etc. Men han vet hur jag är. Så när jag sa "kööör som vanligt". Så behandlade han iaf.
Min ena tränare kom ut sen. Så omsom red och gick vi på en lååångtur med Tino och lilla gulle. Det var super att kunna öva på lite saker som båda de triggar på. Tex separera från varann etc. Jag vill inte göra det med andra i stallet iom att jag inte vill behöva oroa mig för vad som sker om den jag sitter på ballar ur och drar igång någon annans häst och den ryttaren inte reder ut situationen. Men tränaren vet jag att han reder sig.
Och kul att se hästarna under någon annan!
Fick beröm för jobbet med båda. Det var kul!

Veckan har gått i sjukans tecken. Jag har försökt vila mycket iom att jag har så mkt bokat i helgen. Men jag är fortfarande sjuk.
Idag skulle jag själv ha tränat. Men min ridfröken blev akut dålig och fick ställa in. Hon är inte sån som ställer in. Så det är ju sånt som händer och helt ok. Men tråkigt iaf när man släpat sig ut dit och var lite taggad.
Red själv iaf. Men svettas och flåsar som en gris av ingenting. Så iom att hästen kändes fin fick det vara bra med ett lite kortare pass.

Har ju lite bestämt mig för att försöka hinna göra ngt åt min sits. Och igår fick jag låna viktmanchetter som jag hade då jag red. Det var veeerkligen super för att rida in styva dressyrstövlar. Redan idag kändes de väldigt mycket bättre! Rekommenderas varmt för stövelformning!:D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Härligt att kunna rida mer igen nu! Och skönt att hästen är mjuk och fin trots körigt med underlaget under vintern!
Skrittarbete är icke att förakta. ;)
ja det är jätteroligt att hästen känns så fin, men tänk om jag känt mig lika fin själv. Jag har taskig timing och dålig ork. Här ska tränas!!! (så vi kommer på samma nivå)


Jag har fyllt år i veckan. Firade i helgen med familjen. Och orkar inte dra ihop något för att fira 32 år. Känns ovärt. Och jag är för slut. Jag vaknade tokförkyld också den dagen.
Grattis! Tråkigt att bli sjuk. Har du inte nyss varit sjuk? Krya på dig! Roligt att det går så bra med hästarna.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Haha, det är så jobbig känsla när man inser att hästen är bättre än vad man själv för stunden kan rida! :p

I traven är det så för mig, fast jag går lätt ner mig om man fokuserat på andra detaljer ett tag, får börja om liksom. Kusen kan få till en grymt trevlig trav men för att kunna hålla den så kräver det rätt mycket kroppskontroll från matte. :angel: Så länge man bara travar rakt fram mer eller mindre är det en sak, men så snart jag vill inverka är det lätt att trilla i fällan att göra för mycket och samtidigt sabba i sitsen. Dags att ta tag i igen! ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hästvård Förra tråden stängdes, antagligen pga den med råge passerat 2000 inlägg? Men, vi får väl fortsätta peppa varandra i en ny tråd...
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
133 574
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 059
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 797
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp