Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Nej då, absolut inte förvirrande. Är bara glad för lite åsikter =)

Jag tycker mig ha sett att de flesta rider kombinerat med kapsonen och tex stång och någon anledning finns väll till det antar jag :D

Jag läste jag en beskrivning om center hackamoret och då stod det just att det gav lite bettkänsla och det låter bra. Har sett att det finns flera olika modeller av det. Antar att den kombinerade även kan användas som kapson eller hur är tanken där med ringarna ?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Vilken tur :D

Jo men visst är det så =)

Jag visste inte ens att det fanns med ringar men gick in och kollade :D Ja det blir ju lite både kapson o hack där =)
Jag gillar mitt centerhack iaf =)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

kl

En ny bild på Noonihästen från i förrgår =)

olol8_519cac239606ee604fa8814c.jpg
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Senaste bilden på min ponny., finns fler man denna var den ända jag hann med klockan 12 i natt :D

Igår fick han nämligen besöka den ridskola som jag köpte honom ifrån och vi var med på en av lektionerna.
Jätte roligt!!!

Han var lite orolig i början men insåg snart att han inte skulle behöva vara kvar där och då tyckte han genast att det var jätte roligt att få visa upp sig som stark och vacker!

Vi kände oss lite som en katt bland hermeliner, den lilla akademiska ponnyn bland alla stora halvblod :p

TN_130604_322.JPG
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Hoppar rakt in i tråden och lägger ut tre bilder på min nya vän :) Här andra gången med kapson

foto0096h_51d7194f9606ee34e8156457.jpg


foto0095h_51d7194be087c3375b993c32.jpg


foto0094h_51d719469606ee33807531e0.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Hejsan alla!
Jag är inte så kunnig i det här med AR och jag har lite frågor då min ponny har börjat tränas( dock för hand ) av en skicklig ryttare.

1. Vad är målet/ meningen med AR?
2. Vad använder man det skarpa betslet till( ABSOLUT inget negativt, tvärt om, jag har ett stångbett hemma och funderar på att prova rida med det men har aldrig vågat då jag inte vet funktionen liksom)?
3. Tycker ni att jag är mogen för ett skarpare betsel( är själv tveksam!)?

Jag är en dressyrryttare som är mjuk och följsam samt RIDER med sitsen.
 
-KL-

Kastar mig handlöst rakt in i tråden superinspirerad efter att ha varit på clinic i groundwork... är väl lite av en periodare vad det gäller AR med kombinationen att vi även hoppar och rider fälttävlan. Låter kanske helt uppåt väggarna men vi trivs med att blanda lite. Nu är vi i alla fall på språng igen och känns perfekt att vi har varit på groundwork clinic just i detta nu när jag har ett skadat ben och egentligen inte får rida även om jag fuskar lite barbacka...

Slänger in en gammal bild på mig och pållan från AR-kurs 2012 el 2013:
cinic_monika_50feeae7ddf2b30a06163f9d.jpg


=)// Pink
 
Kul att någon väcker liv i tråden igen!
Hahahah ja insåg i efterhand att den varit död ett bra tag hahah men det var väl ändå dags? Fick just leveransbesked om att en kapson är påväg hem till mig och har även lite kurser under planering så är jättepepp! Dessutom väldigt tacksam över min fina häst som låter mig låna hennes ben när mina inte fungerar :heart

temporary-image1423854521708_54de4bc2e087c33759f6c65b.jpg
 
@pink_angel håller med om att det är dags att väcka tråden till liv.
Vi får väl se till att det blir lite liv och rörelse här inne igen :)

Köpte en ny unghäst i somras som jag längtar efter att komma igång med. Matte är dessvärre konvalescent fram till sommaren men vi har börjat med lite grundläggande arbete i kapson iaf. Hon är så lättlärd, känslig och rörlig och jag bara längtar efter att kunna få komma igång ordentligt med henne.
 
Hakar på med att ha anmält mig o stallkompis till Bentkursen på Blommeröd i maj! Två flugor i en smäll, jag har bara varit på Strandängen och inte uppe vid stallarna och vi är helt gröna på AR så tänkte går rakt på direkt :p
 
Hakar på med att ha anmält mig o stallkompis till Bentkursen på Blommeröd i maj! Två flugor i en smäll, jag har bara varit på Strandängen och inte uppe vid stallarna och vi är helt gröna på AR så tänkte går rakt på direkt :p

Åh vad roligt :) snacka om att gå all in!

Jag har idag provat den nyköpta kapsonen på pållan för första gången. Blev faktiskt riktigt förvånad över hur snabbt hon fattade grejen körde lite grejer från clinicen jag var på. Började med "stick to me" sen stå still och sänka huvudet och gå framåt i samma form, blev även lite öppna som satt som en smäck trots att min ambition bara var att se om jag kunde påverka bogen lite. Tänk att man kan bli så lycklig av en kvart vid hand ute i mörkret :) Sen är det klart att det är svårt att veta om man gör rätt men det kändes i alla fall som att vi förstod varandra.
 
Åh vad roligt :) snacka om att gå all in!

Jag har idag provat den nyköpta kapsonen på pållan för första gången. Blev faktiskt riktigt förvånad över hur snabbt hon fattade grejen körde lite grejer från clinicen jag var på. Började med "stick to me" sen stå still och sänka huvudet och gå framåt i samma form, blev även lite öppna som satt som en smäck trots att min ambition bara var att se om jag kunde påverka bogen lite. Tänk att man kan bli så lycklig av en kvart vid hand ute i mörkret :) Sen är det klart att det är svårt att veta om man gör rätt men det kändes i alla fall som att vi förstod varandra.

Insåg när jag läste ditt svar att jag ju inte var tydlig med att vi ska dit som fotfolk, det är bara Elise Nilsson (inte våran Elise Nilsson utan den äldre :p) och hennes elever som rider på kursen :)

Har har du använt kapson innan? Vad är det för någon? Jag blev nyfiken på att skaffa en o testa efter Christofers klipp:
Fast det är alltid så mycket jag vill testa så vi får väl se :p Först ska vi lämna huvudlaget i stallet och tramsa runt i hagen tänkte jag :D
 
Insåg när jag läste ditt svar att jag ju inte var tydlig med att vi ska dit som fotfolk, det är bara Elise Nilsson (inte våran Elise Nilsson utan den äldre :p) och hennes elever som rider på kursen :)

Har har du använt kapson innan? Vad är det för någon? Jag blev nyfiken på att skaffa en o testa efter Christofers klipp:
Fast det är alltid så mycket jag vill testa så vi får väl se :p Först ska vi lämna huvudlaget i stallet och tramsa runt i hagen tänkte jag :D

Ah I see... tyckte det var väldigt modigt annars ;)

Nej jag har inte använt det innan men var på Monika Sanders clinic i groundwork och köpte i samma veva en kapson, valde en i läder med cykelkedja i nosdelen då min uppfattning efter att ha läst runt lite var att de flesta föredrog den modellen. Finns att få tag på lite här och var bland annat i fb-grupper = mycket fiffigt! Sen utgick jag från clinicen och youtube helt enkelt. Väldigt roligt när hon fattade så snabbt! Till och med sambon utbriste: Vad gör hon nu?? Det ser snyggt ut! När vi gjorde öppna. Hahaha jag är likadan! Stackarn får stå ut med NH, AR, hoppning, fälttävlan, trickträning m.m. Fast hon verkar rätt nöjd tack och lov hahah. I helgen ska jag kolla på clinic igen :)
 
Lite nostalgi...
havang_ar_54e77a552a6b22a044d75b91.jpg


Tror detta är 2013... under träning för Monika Sanders, bilden är egentligen rätt dålig... suddig, mobilkvalité, en halv människa och hund osv. Men blir lika glad varje gång jag ser den för det är sällan man ser min lilla häst så avslappnad :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 621
Senast: bollen__
·
  • Låst
Hästvård Förra tråden stängdes, antagligen pga den med råge passerat 2000 inlägg? Men, vi får väl fortsätta peppa varandra i en ny tråd...
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
133 575
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 059
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp