Snart dags för byte av forumsystem

Just nu planerar jag att genomföra bytet av forumsystem någon gång denna vecka.

Det kommer att innebära att sidan inte är tillgänglig under bytet, exakt hur lång tid det tar är lite svårt att veta men jag hoppas att det tar kortare tid än ett dygn.

Så om ni inte kommer in på sidan vet ni vad det beror på.

Troligen kommer jag släppa in er så fort det är möjligt, vilket kan innebära att det kan gå lite långsamt i början och att vissa saker kanske inte fungerar till 100% på en gång. Sedan lär jag som vanligt lyssna på era synpunkter och genomföra ändringar och förbättringar så långt det är möjligt.

Saker och ting kommer se lite annorlunda ut och kanske fungera lite annorlunda, men jag som kört det nya systemet tycker helt klart att det är bättre än det gamla.

Tänk även på att moderatorerna kanske inte vet allt om hur det nya systemet fungerar, ge även dem en chans att lära sig att förstå allt nytt.
Vi får försöka hjälpas åt så gott vi kan för att bytet skall bli så lyckat som möjligt, det finns ingen återvändo.

Ställ gärna frågor eller tipsa andra om bra funktioner här på forumet Om Bukefalos.

Har ni frågor eller undringar redan nu är ni välkomna att lufta dem.
 
Sv: Snart dags för byte av forumsystem

Håller med! Spännande. Det här har vi nog alla väntat på ett tag nu :D Hoppas förändringen blir lyckad och att det blir ett modernare, mer lättanvänt forum som vi får.
 
Sv: Snart dags för byte av forumsystem

Mest och längst har nog jag väntat ;)
 
Nu bör det vara flyttat och det mesta bör fungera hyffsat, en del körningar är inte riktigt färdiga än och optimering och finjusteringar bör ske allt eftersom.
 
Bilderna vid trådarna (på trådstartaren) ser rörigt ut och det är väldigt litet.
Men annars tror jag inte att jag kan klaga
 
tycker det är väldigt rörigt än så länge, hittar inte ens till en sida där jag ser mina trådar jag skrivit i..
 
Jag har 3 kommentarer såhär direkt.

1. För mig blir det väldigt rörigt och stressigt när TS avatar visas framför trådarna i forumet.
2. Jag saknar att kunna svara på specifikt inlägg.
3. Jag skulle önska att färgen där det står tid för trådstart var något tydligare (nu ljust grå). Det kan vara så att avataren gör att den svaga färgen försvinner i det allmäna färgkaoset.
 
Oh, gillar designen! Ovant, givetvis, men betydligt snyggare än innan. Det här blir nog jättebra. :)
 
Det här blir nog bra, men några saker funderar jag över:

  • Saknar en knapp för att gå direkt till trådens senaste inlägg.
  • När jag trycker på "första olästa inlägg" kommer jag till inlägg från den 18 mars, jag lovar att jag har läst dessa trådar sen dess ;)
  • Vad har hänt med hästmänniska, universumkastare mm? Många användare står som "ny medlem" trots att de skrivit över 15 000 inlägg.
Om ett år kommer vi nog ha glömt bort den gamla designen :D
 
Måste man använda citatsvar för att det ska framgå vilket inlägg man svarar på? Enormt irriterande isåfall.
 
Det här blir nog bra, men några saker funderar jag över:

  • Saknar en knapp för att gå direkt till trådens senaste inlägg.
  • När jag trycker på "första olästa inlägg" kommer jag till inlägg från den 18 mars, jag lovar att jag har läst dessa trådar sen dess ;)
  • Vad har hänt med hästmänniska, universumkastare mm? Många användare står som "ny medlem" trots att de skrivit över 15 000 inlägg.
Om ett år kommer vi nog ha glömt bort den gamla designen :D

Jag står som universumkastare och du som planetspringare.
 
@mandalaki Och jag är ny medlem :(

KL (!)
Det blir ju bara mer citat nu, eftersom man måste använda det för att visa vem man svarar. Eller @ förstås, men det blir ju jobbigt.

Annars är det rätt snyggt.

Och så insåg jag att man fortfarande behöver kl :D
 
Jag står som universumkastare och du som planetspringare.

Jo jag ser det, men de namnen stämmer inte med det gamla systemet. Bara undrade om det ska vara som förut eller vad som har hänt. Just eftersom många som varit här i X antal år och har skrivit mängder med inlägg står som Ny medlem. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp