Snygga tvättkorgar

Mirre

Trådstartare
Vill hitta fina korgar som passar in i tvättstugan, är till största delen vitt därinne men ska till lite färg också, hur och vad är dock inte bestämt än.
Någon som kan ge några bra tips? Vad har ni?
 
Vill hitta fina korgar som passar in i tvättstugan, är till största delen vitt därinne men ska till lite färg också, hur och vad är dock inte bestämt än.
Någon som kan ge några bra tips? Vad har ni?

Jag har den stora av dessa från Ikea
knodd-tunna-med-lock-vit__0405551_PE566778_S4.JPG
 
Har en i rutmönster som liknar denna (i trä alltså)
67034


Har man vitt kan den här kanske vara sober att bryta av med?

95175


Vill man inte ha lock är den här typen bra tycker jag, bara att tvätta när den blir solkig.
90016


De här är lätthanterliga mellan uppställning och tvättmaskin
88782
 
Snygga och snygga... vi har tre st såna här fast i en annan färgställning:
A4B5660B-2AB6-4362-A06A-BDE58394539F.jpeg

De ryms precis under bänken vi har i tvättstugan och är rymliga och har praktiska hjul under. Från Clas Ohlson.

I badrummet har vi en tvättkorg av abaca (hampa?) med urtagbar innerpåse och lock. Från Granit.

Afroart har förresten många fina korgar också, för alla möjliga användningsområden :) Jag var på väg att beställa därifrån innan jag hittade den på Granit.
 
Får jag kapa tråden lite? Jag är på jakt efter tvättkorgar som får plats ovanpå tvättmaskinen (ja, väldigt litet hus ;) ). Två stycken vill jag ha. Höjden är begränsad pga en hylla, men det måste vara minst en 70 centimeter högt i alla fall.
 
Många fina och bra korgar :up:
Funderar på hur många man behöver, vi är ändå sex personer. Dock är bonusbarnen bara här varannan helg, så från dem hinner det inte bli så mycket tvätt egentligen. Men mina barn är hemma varannan vecka så där blir det desto mer. Tänkte en varsin först, en för sängkläder och handdukar och en för ylletröjor ( som jag har en hel del av:angel:) men det blir ju mängder med korgar
 
Många fina och bra korgar :up:
Funderar på hur många man behöver, vi är ändå sex personer. Dock är bonusbarnen bara här varannan helg, så från dem hinner det inte bli så mycket tvätt egentligen. Men mina barn är hemma varannan vecka så där blir det desto mer. Tänkte en varsin först, en för sängkläder och handdukar och en för ylletröjor ( som jag har en hel del av:angel:) men det blir ju mängder med korgar
Varför varsin? Tvättar ni bara åt en person i taget?

Vi har bara plats för tre korgar just nu så då är det en för vittvätt 40 grader, en för kulörtvätt 40 grader och en för 60 grader. I den sistnämnda läggs i princip bara handdukar. Lakan brukar jag tvätta direkt jag tagit dem från sängarna så de behöver ingen korg.
 
Jag sorterar 40 o 60 grader. Har två korgar till 40, en till 60 och en till sådant som kan vänta. Gardiner o juldukar till exempel. Ikeas enklaste vita på hjul.
 
Varför varsin? Tvättar ni bara åt en person i taget?

Vi har bara plats för tre korgar just nu så då är det en för vittvätt 40 grader, en för kulörtvätt 40 grader och en för 60 grader. I den sistnämnda läggs i princip bara handdukar. Lakan brukar jag tvätta direkt jag tagit dem från sängarna så de behöver ingen korg.
Nej det gör vi ju inte så egentligen kanske varsin är onödigt :D Du har absolut en poäng där.
 
Har haft bland annat denna nu tidigare:


Nu har vi beställt ett set om tre liknande, men med grått tyg istället för beige (passar bättre i vårt nya badrum):


För oss funkar det bra med tre tvättkorgar. Vi sorterar tvätt efter hur det ska tvättas och torkas så att man aldrig behöver sortera utan kan ösa in allt i en viss korg direkt i maskinen.
Har en för underkläder (som kan tvättas i 60 grader och torktumlas), en för ljus fintvätt (allt ljust som tvättas i 30 grader och ska hängas) och en för mörk/färgglad fintvätt. Vi lägger oftast handdukar och sängkläder i tvättmaskinen direkt när vi byter så behöver inte ha korg till dem.
 
Vill hitta fina korgar som passar in i tvättstugan, är till största delen vitt därinne men ska till lite färg också, hur och vad är dock inte bestämt än.
Någon som kan ge några bra tips? Vad har ni?
Vill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar. ;)
Beställda och klara. Blev svindyrt!
Fyra till tvättstugan för sortering av liknande typ som @hvala har, fast en smula större. Och lite mindre av den hopfällbara typen som @Lovisaleonora tipsade om, till sovrummen.
Vi kör med sorteringen underkläder, utan sköljmedel, med sköljmedel och handdukar/sängkläder.
Så jag får tacka för alla tips!

OT. Varför finns det ingen symbol för "inget sköljmedel"? Eller gör det det? Hur ser den i så fall ut? Har kvaddat många plagg på det.
 
Vill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar. ;)
Beställda och klara. Blev svindyrt!
Fyra till tvättstugan för sortering av liknande typ som @hvala har, fast en smula större. Och lite mindre av den hopfällbara typen som @Lovisaleonora tipsade om, till sovrummen.
Vi kör med sorteringen underkläder, utan sköljmedel, med sköljmedel och handdukar/sängkläder.
Så jag får tacka för alla tips!

OT. Varför finns det ingen symbol för "inget sköljmedel"? Eller gör det det? Hur ser den i så fall ut? Har kvaddat många plagg på det.
Rekommenderar att skippa sköljmedlet helt så slipper du tänka på det ;) Jag har inte använt sköljmedel de senaste 10 åren och jag saknar det inte heller. Möjligtvis att vissa välbegagnade bebiskläder hade gjort sig bra med lite (oparfymerat) sköljmedel, men det skedet är jag förbi nu.
 
Rekommenderar att skippa sköljmedlet helt så slipper du tänka på det ;) Jag har inte använt sköljmedel de senaste 10 åren och jag saknar det inte heller. Möjligtvis att vissa välbegagnade bebiskläder hade gjort sig bra med lite (oparfymerat) sköljmedel, men det skedet är jag förbi nu.
Det är ett minimum.
Men en del kläder blir ju helt "knakiga" eller superelektriska utan. Man kan ju inte titta på katterna utan att det sprakar. :(
Har testat ättika men tycker tyvärr inte att det funkar lika bra.
 
Det är ett minimum.
Men en del kläder blir ju helt "knakiga" eller superelektriska utan. Man kan ju inte titta på katterna utan att det sprakar. :(
Har testat ättika men tycker tyvärr inte att det funkar lika bra.
Vad har du för kläder då? Fleece? Jag har inget problem med statisk elektricitet, har nog aldrig haft det i vuxen ålder.
 
Vill bara tala om att det är ditt fel att jag var tvungen att köpa nya tvättkorgar. ;)
Beställda och klara. Blev svindyrt!
Fyra till tvättstugan för sortering av liknande typ som @hvala har, fast en smula större. Och lite mindre av den hopfällbara typen som @Lovisaleonora tipsade om, till sovrummen.
Vi kör med sorteringen underkläder, utan sköljmedel, med sköljmedel och handdukar/sängkläder.
Så jag får tacka för alla tips!

OT. Varför finns det ingen symbol för "inget sköljmedel"? Eller gör det det? Hur ser den i så fall ut? Har kvaddat många plagg på det.
:rofl::rofl:

Tror inte det finns någon sådan symbol, aldrig sett någon alla fall.
Lutar åt att det blir hopfällbara här också. Sorterar efter tvätttemperatur
 
Som tvättkorgslösning har vi IKEA trofastbackar som vi ställt in i ett skåp/en garderob, och så har jag märkt upp varje korg med 40°och 60° (vita backar för vit tvätt och mörka backar för kulörtvätt). Jag tycker det är praktiskt, för med den tvättmaskin vi har så är en back = en tvätt, så är en back full är det bara att kasta in den i maskinen.
Typ sånhär inne i en garderob så man kan stänga om den:
trofast-storage-combination-with-boxes-white__0531724_PE647529_S4.jpg


@hoppsann - Det finns en symbol för "ej sköljmedel", den ser ut såhär:
ejskolj_12.png
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
669
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 952
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 092
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp