Snyggaste solglasögonen med styrka?

tott

Trådstartare
Ska köpa solglasögon med styrka, men det verkar vara ganska begränsar med modeller som funkar för det.
Tipsa mig gärna om snygga solbrillor med styrka :bow:
 
Du väljer den båge du vill ha, sedan beställer du den styrka du behöver + att du samtidigt beställer färg och toningsgrad hos optikern. Inte det billigaste men oftast det bästa. Kombinerat ray ban med zeiss glas i årtionden..funkar gööör bra
 
Om stora går att slipa eller inte beror väl på hur stort synfel du har (och vilket)? Har en kollega som har rätt sort synfel och hon sa att hon inte kan ha för stora glas för då kommer de bli alldeles för tjocka i den styrkan hon behöver.

Gå till en optiker och fråga. Min optiker har många olika modeller att välja bland. Jag valde ett par stora men har rätt litet synfel.
 
Om stora går att slipa eller inte beror väl på hur stort synfel du har (och vilket)? Har en kollega som har rätt sort synfel och hon sa att hon inte kan ha för stora glas för då kommer de bli alldeles för tjocka i den styrkan hon behöver.

Gå till en optiker och fråga. Min optiker har många olika modeller att välja bland. Jag valde ett par stora men har rätt litet synfel.
Ska till optiker på torsdag, men ville fråga lite här först.
Jag ska ha lätt progressiva brillor.
 
@tott

Kolla in synoptisk sortiment där hade de iaf förra sommaren stort urval. Ser ut som vanliga solglasögon och du får välja olika typer av glas.
Jag har mörkt, varm ton i glaset och lite mer gammeldags bågar eftersom den passar mitt huvud och stil bäst. Fanns stora bågar med :)
 
Kommer precis från optikern, så jag ställde frågan. De sa att det hade med avståndet mellan ögonen att göra, alltså var dina pupiller hamnar. Det går alltså inte att svara generellt på frågan. Mina blev, som sagt, ett par new wayfarer med progressiv slipning och jag tror de blir perfekta (har bara beställt dem).
 
Ray-ban Cats är lite större och dom är inte lika tunga som wayfarer. Själv gillar jag balorama (wrap-around) men jag är solglasögon freak så jag har massor olika :o. Liksom, bor man i Florida så behövs solglasögon jämt så många par har det blivit.
 
Jag ha motsatt problem, de snygga solglasögonbågarna är alldeles för stora för mitt ansikte. Löser det med att sätta solglas i en lite större "vanlig" båge. Så rimligtvis är det inga problem att ha stora glas med styrka eftersom det tillverkas enorm mängd bågar för just detta?

Edit: Såg nu att du har progressiva. Specialfallen kräver ju sin egen lösning.
 
Här är mina! New Wayfarer; lite mindre än de klassiska.

rayban.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 521
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Badtz Maru
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Acto
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
640
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp