Snyggaste solglasögonen med styrka?

Jag ha motsatt problem, de snygga solglasögonbågarna är alldeles för stora för mitt ansikte. Löser det med att sätta solglas i en lite större "vanlig" båge. Så rimligtvis är det inga problem att ha stora glas med styrka eftersom det tillverkas enorm mängd bågar för just detta?

Edit: Såg nu att du har progressiva. Specialfallen kräver ju sin egen lösning.

Är man väldigt närsynt fungerar det inte med stora glas, blir för tjockt :down:
 
Är man väldigt närsynt fungerar det inte med stora glas, blir för tjockt :down:

Inte ens med de mest högbrytande? Jag har lite olika varianter, och "normalglas" blir ju verkligen inte roligt i alla bågar. Upplever ganska stor skillnad med högbrytande och vad jag förstått så finns det många steg att testa (jag har första nivån av de tre jag tror min optiker har).
 
Inte ens med de mest högbrytande? Jag har lite olika varianter, och "normalglas" blir ju verkligen inte roligt i alla bågar. Upplever ganska stor skillnad med högbrytande och vad jag förstått så finns det många steg att testa (jag har första nivån av de tre jag tror min optiker har).

Nope. Iaf för något år sedan när jag köpte nya senast (-9 och astigmatisk).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 516
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Badtz Maru
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 271
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp