Socker i hö åt dräktiga ston?

Narcissa

Trådstartare
Jag har skaffat nytt hö till mina hästar och sockret ligger på 90g/kg. Hästarna tycker det är sådär gott men vi går över från ca 200g/kg så det är klart en stor skillnad för dem. Jag har köpt hem en månadsranson och jag vill så gärna att detta ska funka då det är en av få bönder som kan leverera det hem till oss. MEN hästarnas väl och ve är viktigast såklart så jag undrar vad ni vana avelsmänniskor säger om detta?

1492130_10154879480785512_3404749799417410869_o.jpg
 
Jag har skaffat nytt hö till mina hästar och sockret ligger på 90g/kg. Hästarna tycker det är sådär gott men vi går över från ca 200g/kg så det är klart en stor skillnad för dem. Jag har köpt hem en månadsranson och jag vill så gärna att detta ska funka då det är en av få bönder som kan leverera det hem till oss. MEN hästarnas väl och ve är viktigast såklart så jag undrar vad ni vana avelsmänniskor säger om detta?

1492130_10154879480785512_3404749799417410869_o.jpg
Jag har dålig koll på socker men det andra va ju typ drömvärden för fölston! Aaaaviiis!!! Jag har 22 i smbrp och 7,4 i MJ, sådär lätt att fodra med...
 
Är det!! Har ingen koll på analyser...haha

Haha! Det är super! Kanske att du får lägga till lite betfor/olja för att få ner kvoten lite, men beror ju på vad du har för hästar, men skulle döda för det höet typ!!! Så i princip räcker det med hö och mineraler och som sagt ev lite betfor och olja såhär tidigt på dräktigheten men sista tre månaderna räcker det nog med bara höet! Men nu har jag inte räknat på analysen, men tycker knappt att det behövs när det är så guldbra!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 117
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 268
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Hej! Flyttar till nytt stall efter betet, där vi själva köper in det egna fodret. De har såklart lite kontakter, personer de brukar...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vårföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp