Socker och svärmödrar..

Nu kom ju det ovan, då någon skrev att "mina barnvakter får ge vad de vill", och kanske av diskussionen "socker som socker".
Saft på nappflaska? "socker som socker"?

Och fruktpaj låter så bra...det fanns nära bara socker i den....

Problemet med socker på flaska är tänderna, inte sockret i magen. (bara ett tillägg så vi inte riskerar missa nån bit av sockerdebatten)
 
Jag blir inte tvär över att alla inte tycker att det är katastrof med lite socker till en 1-åring för det tycker inte jag heller, och det är inte det tråden handlar. Han åt som sagt födelsedagstårta bara dagarna innan.
Jag blev tvär över ditt otrevliga och nedlåtande inlägg där du hittar på saker.
Tråden handlar inte om att han absolut inte får få i sig socker utan att svärmor inte respekterade mig när jag valde att säga ifrån.

Tror tyvärr trådens namn skapar en hel del problem i denna diskussion. Hade du valt att låta tråden heta : svärmor och bristande respekt tex så hade du nog fått mer svar relaterat till din svärmors bemötande.


Jag håller med dig i att svärmor borde respektera dina åsikter socker eller ej. Men att tråden handlar om socker är för mig inte så konstigt med tanke på rubriken.
 
Problemet med socker på flaska är tänderna, inte sockret i magen. (bara ett tillägg så vi inte riskerar missa nån bit av sockerdebatten)
Såklart är rent kak o godis socker ner i magen på en 1-åring ingen höjdare. Vare sig det är saft i flaska eller Sveriges sötaste paj med sked.

Kan du länka till att saft motsvarande mängd socker som i pajen skadar tänderna mer?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 018
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 346
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 515
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp