Soda är här =)

Sv: Soda är här =)

Japp. Han kan ju inte ta tillbaka att hon är liten, äcklig och ful. Samtidigt som han är klart nöjd med att hon finns. Han kan ligga och tvätta henne, låter henne klänga på honom osv. Men när han märker jag tittar - då hugger han henne och går ;)

Men han har glömt bort det mest avslöjande beviset - det är tyst. I 6 månader har jag lyssnat på hans vrålande - nu är han tyst. Ha, avslöjad!
(Tyst och tyst, det är ju en siames så han pratar ju fortfarande, men har slutat missnöjesvråla)

Hunden däremot går fortfarande inte alls :(
 
Sv: Soda är här =)

Och ja, himla nöjd med klösträdet/klätterställningen. Sökte en del för att hitta ett högt men ändå kattungevänligt - och båda katterna älskar det här, och även lilltjejen kan ta sig högst upp och ner igen. Så himla nöjd med det!
 
Sv: Soda är här =)

Yaki hälsar att "Hon är min, bara min! Jag ska lära henne allt jag kan!"
1175467_486327988129846_166603760_n.jpg
 
Sv: Soda är här =)

Ser jättehärligt ut! Vilken lycka för honom! Ja, och för henne också!

Lycka för alla, jag slipper lyssna på hans vrål hela tiden med. Lite förbluffad är jag dock, jag sökte ju eg en vuxen katt, tänkte en kattunge kunde bli lite för mycket för honom. Han är ju 10 år gammal, och har sedan flera år njursvikt - symptomfri på medicinskt foder men ändå.

Haha, vad fel jag hade. Farbror orkar utmärkt väl med en kattunge, och har inget emot en kattunge (okej, hon fick sig en omgång när hon för tredje gången attackerade hans svans *S*) - tvärtom, farbror har gått i barndom igen. Låt oss säga som så att det är inte riktigt kattungen som är vildast i huset alla gånger. Oj så han lever upp av lekarna. Nyss sov hon som en sten, medan han for upp och ned för klösmöbeln och dängde en leksaksmus både högt och lågt =)

Men det var det där med hunden =(
 
Sv: Soda är här =)

Gamle gubben :D

Väldigt tråkigt med hundens oförståelse. Han är en risen, va? Har träffat några sådana och de var förfärligt envetna. Nu kan jag inget om hundträning med går det inte att nypa honom så fort han tittar på henne?
 
Sv: Soda är här =)

Riesen ja. Hårda typen, så jaha matte nyps, jaja.. Inte hård generellt (vissa riesen kan ju vara hårda som sten all over), men just för sådant där är han högst obrydd. Att "låta himlen ramla ner" fungerar dåligt på honom, helt enkelt för han inte är speciellt brydd om sånt. Och envis som en röd gris, dvs som en riesen ja.

Jag funderar på att köpa ett nytt sprayhalsband, och se om det hjälper. Men jag tvekar, dels över pengarna, och dels över beständigheten. Att han svarar på det vet jag, men hur länge "sitter det i"... Andra saker jag använt halsbandet till (äta hästbajs och springa ut till grannarna när de hämtar posten 10 m från tomtgränsen) satt det kvar sådär 6 månader innan jag fick göra om det. Men de är ju inte sådär överdrivet självförstärkande.

Men nåt måste jag hitta på, helst något som inte inkluderar att omplacera en hund eller två katter..

Vi tittade på EM i FT idag, hunden, katterna och jag. Efter några tillsägelser accepterade han till och med att hon gick på honom utan att lyfta huvudet (just då var han inte direkt avslappnad dock, men det är okej i just det läget), och låg långa stunder och sov. Men det är ju när jag har en nagel i ögat på honom mentalt, släpper jag det så har vi inte kommit någonstans. Inte en enda millimeter. Så jag måste ha något som inte är "eftersom matte kommer bli vansinnig på mig om jag försöker, och jag ändå vet att jag inte kan för matte är precis bredvid" utan som är mer kopplat till "eftersom katten är aj aj, förresten är det en tråkig jävla katt".
 
Sv: Soda är här =)

Men det låter väl inte helt hopplöst?

Skulle det funka att göra tvärtom på nåt sätt? Belöna honom när han ignorerar henne?
 
Sv: Soda är här =)

Såfort jag inte är två mm från honom och håller i är det på ruta noll. Så jo ganska hopplöst tyvärr.

Belöna när han ignorerar gör jag ju, men jag konkurrerar med jaktinstinkten, så det är inte nog motivation (belöningen han får av att ignorera) att inte ignorera när hon rör sig t ex.
 
Sv: Soda är här =)

Vad jobbigt :(

Hos oss är det lillkatten som inte vill acceptera hundvalpen. Inte blev det bättre av att vovven hoppa upp i soffan i morse, rakt på katten som låg bredvid husse.
Min smarta karl tänkte aldrig på att stoppa hunden när han kom springandes mot soffan :banghead:
 
Sv: Soda är här =)

Soda är helt orädd för hunden, vilket ju är bra. Men inte riktigt förenklar alla gånger. "Åh, en goshund, jag går dit och stryker mig mot den, går lite på den, lägger mig bredvid den - och titta, man kan stoppa in tassarna i munkorgen och klappa lite"..
 
Sv: Soda är här =)

Ska vi byta katt :D

Valpen har i alla fall lärt sig att om katten sätter sig ner, vänder sig om och blänger, då är det bäst lägga sig ner och titta åt andra håller annars låter katten så där läskigt konstigt

Stora katten gör det och valpen lyder :), men hur i h-vete ska vi få den lille röde saken göra likadant?
Nää, istället springer han skuttandes och fräsandes därifrån och valpen tycket, JAAAA leka kuuuuul
 
Sv: Soda är här =)

*KL*

Hmmm... Yaki framstod som ganska normal innan jag skaffade Soda. En äldre, distingierad siamesherre liksom, med ett stort mått värdighet. En prydnad för vilket hem som helst; lugn, kelig och dekorativ.

Jag vet inte var den katten tagit vägen, men 10 år gamla farbror har med uppenbar förtjusning alldeles tappat koncepterna. Ses numera ligga och sova som ett slakt uppepå akvariet (föga dekorativt), skena runt som en illbatting, hänga upp och ner högst upp i klösträder, ligga på rygg på golvet och brottas med en syntetisk pälsmus och gud vet allt.

(Under tiden jag försökt skriva det här har han skenat över tangentbordet två gånger, ena gången med något grått med tofsar i öronen hängandes runt halsen, idkat stagediving från en bokhylla (nu hänger tavlan över bokhyllan snett..) rakt ner i sängen - jag tyckte mig höra ett "yihaa, jag kan flyga" - samt gått runt på golvet iklädd en pappkartong...)

Jag skulle köpt en kattunge UTAN tofsar i öronen, det måste vara tofsarna som står för den klart 'dåliga' influensen...;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp