Bukefalos 28 år!

Söka jobb med specialbehov

plastnisse

Trådstartare
Jag undrar hur ni med funktionshinder eller andra annorlunda förutsättningar gått till väga när ni bytt jobb? Jag har jobbat med lönebidrag för samma arbetsgivare i några år, och före det arbetstränat på samma ställe. Nu har jag av olika anledningar börjat fundera på att söka mig vidare. Men hur gör man? Söker man på de vanliga annonserna, isåfall när berättar man om de behov man har? I ansökan, vid intervjun? Har ni tagit hjälp av Arbetsförmedlingen på nåt sätt?
 
Jag undrar hur ni med funktionshinder eller andra annorlunda förutsättningar gått till väga när ni bytt jobb? Jag har jobbat med lönebidrag för samma arbetsgivare i några år, och före det arbetstränat på samma ställe. Nu har jag av olika anledningar börjat fundera på att söka mig vidare. Men hur gör man? Söker man på de vanliga annonserna, isåfall när berättar man om de behov man har? I ansökan, vid intervjun? Har ni tagit hjälp av Arbetsförmedlingen på nåt sätt?
Jag har hjälp av en SIUS handläggare på ams. Hon har god kontakt med arbetsgivare. Frågan är om du kommer få hjälp om du redan har ett jobb.. men du kan ju ringa ams och höra.
 
Ja det är en av funderingarna jag har, hur stället de sig till att hjälpa en att byta jobb? Att komma från en sjukskrivning och lotsas in på arbetsmarknaden har jag fått hjälp med tidigare, men jag vet inte om det går att få liknande stöd i min nuvarande situation.
 
Jag undrar hur ni med funktionshinder eller andra annorlunda förutsättningar gått till väga när ni bytt jobb? Jag har jobbat med lönebidrag för samma arbetsgivare i några år, och före det arbetstränat på samma ställe. Nu har jag av olika anledningar börjat fundera på att söka mig vidare. Men hur gör man? Söker man på de vanliga annonserna, isåfall när berättar man om de behov man har? I ansökan, vid intervjun? Har ni tagit hjälp av Arbetsförmedlingen på nåt sätt?
Fråga hur det funkar med lönebidrag och sen berätta i det personliga brevet hur läget ser ut för dig.
Eller vid en ev intervju om det inte kräver en massa anpassning av arbetsplatsen för att du ska kunna arbeta.
 
@Sonic76 Menar du fråga Arbetsförmedlingen om lönebidraget, eller den potentiella arbetsgivaren?

Det jag framförallt behöver är lugn och ro samt tydliga (välfungerande) rutiner. Det underlättar för mig att veta att det finns nån som backar upp på mina uppgifter om jag skulle må sämre eller det är mycket att göra, även om jag på nuvarande arbetsplats jobbar självständigt.

Jag kan även känna att själva ansökningsprocessen kommer vara svår för mig, att skicka ansökan och gå på intervju mm, fastän jag tror att arbetet i sig är rimligt att klara.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 196
Senast: mars
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 584
Senast: Enya
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp