Sökes: Stabilt klösträd

Zinfernia

Trådstartare
Kära Bukes kattexperter!

Kan ni rekommendera ett riktigt stabilt klösträd? Jag har en stor katt på 6 kilo (ej fet, bara välbyggd :D) som med lätthet hoppar upp överallt här hemma. Han klättrar gärna på allt oavsett höjd så trädet behöver vara så stabilt det bara går.

Jag söker efter ett högt klösträd som är någonstans mellan 1,60-2,50 (dock utan krav för takmontering), bredd & längd spelar inte så stor roll men bra om man klarar sig under 1,20 på båda hållen. Pris är oviktigt!
Vill gärna ha någon grotta samt avtagbara liggdynor.

Har ni några förslag?
 
Kattens No. 1 är ju det som är standarden. Den är rejäl och passar även för katter modell större. Sedan finns det ju olika företag, ffa i Tyskland som tillverkar mer design versioner. Petfun (också tyskt) är ju det andra kvalitetsträdet som brukar rekommenderas. Petfun kan du köpa direkt från PetFun https://shop.petfun.de/en/ eller vissa modeller från zooplus http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/klostrad_tra#Pet_Fun_klösträd

Kattens No. 1 kan du också köpa direkt från företaget i Danmark http://kattensno1.dk/se/ men det finns också flera återförsäljare i Sverige som de här tex http://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/53/kattens-no-1
 
@Zinfernia Natural Paradise XL Compact klösträd har jag efter att fått diverse råd på buke när jag behövde köpa ett nytt. Tack alla som var med om mitt tjat, fint efter ca 1 år ser typ oanvänt ut och fungerar suveränt fortfarande och Pälsfröken är supernöjd verkligen :heartbow:

Det finns ju i olika varianter men jag köpte compact av ekonomiska skäl och det fungerar bra.
Pälsfröken är en mindre smidig Maine coon och det har hänt att jag hört att det lättat litegrann men absolut inte i närheten av att ramla. (tokraceattckbajsrusning)
Du kanske med tanke på det vill ta stadigare variant men det finns och är helt klart värt att kolla in tycker jag.


Natural Paradise XL Compact: (finns som sagt andra som är stadigare men utgår fram vad jag har själv)
Avtagbara liggdynor: Japp
Grotta: Japp
Höjd: 175 cm
 
@Zinfernia Natural Paradise XL Compact klösträd har jag efter att fått diverse råd på buke när jag behövde köpa ett nytt. Tack alla som var med om mitt tjat, fint efter ca 1 år ser typ oanvänt ut och fungerar suveränt fortfarande och Pälsfröken är supernöjd verkligen :heartbow:

Det finns ju i olika varianter men jag köpte compact av ekonomiska skäl och det fungerar bra.
Pälsfröken är en mindre smidig Maine coon och det har hänt att jag hört att det lättat litegrann men absolut inte i närheten av att ramla. (tokraceattckbajsrusning)
Du kanske med tanke på det vill ta stadigare variant men det finns och är helt klart värt att kolla in tycker jag.


Natural Paradise XL Compact: (finns som sagt andra som är stadigare men utgår fram vad jag har själv)
Avtagbara liggdynor: Japp
Grotta: Japp
Höjd: 175 cm

Tillägg: jag vägde henne precis och hon väger 5,5 kg kanske kan vara intressant att veta för dig @Zinfernia
 
Åh vad irriterad jag blir. Jag vill ha ett Natural Paradise XL klösträd i takhöjd men det är max 270 cm och man kan inte köpa till några extra pålar och jag har över 3m i takhöjd :rage:
 
Jag har ett petfun (köpt direkt från företaget i Tyskland). Det ser fortfarande nytt ut trots att jag haft det i minst fem år. Rejäla trästolpar med livstidsgaranti och allt tyg kan tas av för tvätt i maskin. Man kan dessutom köpa till fler stolpar och andra delar för att anpassa trädet efter hand
 
Jag hade en stor och tung klösmöbel. Vi förankrade den med vinkeljärn i väggen för säkerhets skull, för att katterna trots allt inte skulle lyckas välta den och få den över sig. Tror att det var ett bra beslut, de kom ofta farande och kastade sig upp med full kraft.
 
Glömde lägga till att jag valde en möbel med riktigt bred bottenplatta för att få den så stabil som möjligt. Men förankrade ändå.
 
Jag har ett sånt här:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klo...ad/stora_klostrad_hojd_upp_till_180_cm/506177

det funkar utmärkt och jag har en STOR hankatt som väger över 6 kilo

Jag har också Natural paradise men xl compact. Fantastiskt! Som natt och dag mot andra träd. Svajar inte ens när klumpig ragdoll satsar allt på ett kort och med nöd och näppe sen häver sig upp. JAG kan klättra i det. Ej förankrat. Det behövs inte. Tungt, stor bottenplatta och stabilt ändå.

Avtagbara dynor osv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, jag har en liten uppgift till er, jag har letat runt massor och läst om olika hundraser, men hittar inte riktigt någon som...
2
Svar
38
· Visningar
7 439
Senast: MattiZ
·
Hundavel & Ras Här kommer ännu en tråd om att hitta rätt ras! Till nästa sommar ska jag och sambo köpa hund och planerar nu att börja besöka lite...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp