Bukefalos 28 år!

Russis

Trådstartare
Nån som har erfarenheter av SoloComb, eller vad den nu heter, (som finns att köpa i hööks)?. En sak som klipper (?) manen, och gör så att manen ser ryck ut?
Foderponnyn gillar inte att få manen ryckt, och den verkar rätt bra att använda till henne. Men är den bra? Fungerar det? Ser manen ryckt ut?
 
Den funkar. Bättre till vissa hästar och sämre till andra beroende på vilken sorts man dom har.. Man får vara försiktig så man inte tar för många strån i taget då ser den klippt ut. Kom ihåg att göra ren den ORDENTLIGT efter varje gång annars klibbar den ihop.
 
Jag har haft flera sådana (eller likadana rättare sagt).
Dom fungerar väl ok. Det hela beror ju i princip på hur duktig man själv är på att skala med den. Är man bara noggrann (vilket alla inte är... :o) så får man ett fint resultat. Det tar i alla fall mindre tid än att rycka för hand vad jag vet.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 958
Senast: Habina
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Grazing
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
447
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Vid hakan har jag ett skäggstrå som växer ut ibland och som jag brukar rycka med pincett. Men nu lyckas jag inte. Jag har försökt i...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp