Solskyddsfaktor

Balahé

Trådstartare
Det är ett elände att få på ett jämnt lager på en sprattlade 1,5-åring men händer och ansikte är tvunget. Använder fysikaliskt skydd som är vattenfast. Men hur fasen får jag bort det? Tvål och vatten verkar inte räcka. Gnugga bort det med handduken är ju inte skönt eller lätt. Hur gör ni?
 
Det är ett elände att få på ett jämnt lager på en sprattlade 1,5-åring men händer och ansikte är tvunget. Använder fysikaliskt skydd som är vattenfast. Men hur fasen får jag bort det? Tvål och vatten verkar inte räcka. Gnugga bort det med handduken är ju inte skönt eller lätt. Hur gör ni?

Jag tar inte bort det :angel:
 
Från barnets hud, från mina händer och när jag använder det själv från mitt ansikte. Det är ju både vitt och flottigt. Min hud fixar inte så fet kräm.

Aha :D Jag tänkte typ från kläder eller ngt :)

Vi använder Eco cosmetics och har nog aldrig hade behov av att ta bort den. Jag bara smörjer in den i mina händer efter att ha smort in sonen. Så inga bra tips tyvärr :(
 
Fast när jag läser din beskrivning börjar jag tro att jag har missuppfattat något. Min son är definitivt inte vit hela tiden utan jag tycker att krämen beter sig som kemisk solkräm förutom att den är lite trögare att smörja in. Sonen har aldrig blivit bränd, knappt röd och han är en liten blekfis så jag har samtidigt svårt att tro att jag smörjer på för lite.

Eller förresten med vit tänkte jag typ zinkpasta :p Det är möjligt att den blir lite vitskimrande men inget jag har stört mig på eller tyckt behövt tvättas bort :)
 
Senast ändrad:
Fast när jag läser din beskrivning börjar jag tro att jag har missuppfattat något. Min son är definitivt inte vit hela tiden utan jag tycker att krämen beter sig som kemisk solkräm förutom att den är lite trögare att smörja in. Sonen har aldrig blivit bränd, knappt röd och han är en liten blekfis så jag har samtidigt svårt att tro att jag smörjer på för lite.

Eller förresten med vit tänkte jag typ zinkpasta :p Det är möjligt att den blir lite vitskimrande men inget jag har stört mig på eller tyckt behövt tvättas bort :)
Den är helt klart lite vit hela tiden. Beroende på hur tjock lager så är det olika vitt. Tog en bomullstuss med två-fas ögonmakeup-remover och därefter ansiktsrengöring. Det blev ett hyfsat resultat, men det sista fick jag gnugga bort från pannan...
 
Det är ett elände att få på ett jämnt lager på en sprattlade 1,5-åring men händer och ansikte är tvunget. Använder fysikaliskt skydd som är vattenfast. Men hur fasen får jag bort det? Tvål och vatten verkar inte räcka. Gnugga bort det med handduken är ju inte skönt eller lätt. Hur gör ni?
Vi hade nog mest mössa (med stora brätten runt om, bomullsbabymössa) och kläder, plaskpool i skugga och inte så länge i solen i taget (inte så lättbränd heller iofs).

När vi smörjde ben och armar tog vi inte bort det sedan utan räknade med att det försvann av sig självt.
 
Vi hade nog mest mössa (med stora brätten runt om, bomullsbabymössa) och kläder, plaskpool i skugga och inte så länge i solen i taget (inte så lättbränd heller iofs).

När vi smörjde ben och armar tog vi inte bort det sedan utan räknade med att det försvann av sig självt.
Vi kör heltäckande kläder och solhatt men ansikte och händer täcks ju inte. Dottern går på en förskola som är mycket ute och där står solen på stora delar av dagen. Visserligen fäller de ut markiser, men det täcker inte hela gården och barnen blir ju inte still därunder. Dregel verkar lösa upp krämen iaf, trots att den skall vara vattenfast.
 
Vi kör heltäckande kläder och solhatt men ansikte och händer täcks ju inte. Dottern går på en förskola som är mycket ute och där står solen på stora delar av dagen. Visserligen fäller de ut markiser, men det täcker inte hela gården och barnen blir ju inte still därunder. Dregel verkar lösa upp krämen iaf, trots att den skall vara vattenfast.
Ok. Vi smörjde nog inte ansiktet utan tänkte att solhatten ordnade det. Men händerna och fötterna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp