Sommar, sol - och sexuella trakasserier?

I volunteer as tribute - jag är "ful" och jag har blivit tafsad på. Inte en gång, inte två gånger, utan en hel hög gånger. Trots att jag i övrigt är ganska osynlig. Trots att jag sällan ens rör mig bland folk.
Kan däremot tänka mig att det i sig är lite mer osynligt. Som "ful" är det inte helt ovanligt att man förväntas vara tacksam för det är minsann ingen annan som vill ha en. Lite samma fenomen som när män går in för att ragga på "fula" för att de förväntar sig ett enkelt ligg pga desperation antar jag. Man trakasserar inte en "ful" kvinna, man gör henne en tjänst.

Som tjock ska man typ vara tacksam.
Och vara glad över de personer man träffar som har fetma som fetisch ( har hänt flera gånger)

Tacksamheten verkar tyvärr vara en standardkommentar, har hört det vid alla möjliga olika kroppstyper och utseenden. Som kvinna tycker tydligen dessa personer att jag ska förstå att mitt värde sätts utifrån vad män tycker om mig. Och bli extra glad när någon inte bara tycker något positivt om mig, utan också tycker att det är hans fulla rätt att ta på min kropp utan att ta hänsyn till min egen åsikt om det. :banghead::arghh:

Det brukar vara annat ljud i skällan när man frågar dem om de tycker att det är okej att en främmande man tar på deras kropp. Puckon. :yuck:
 
fast grejen är ju att kvinnor som bannar män (eller kvinnor som försvarar män och/eller flyttar diskussionen) är ett svar på att män förtrycker kvinnor. inte alls, på något sätt, samma sak. ser du inte det?

Jag tycker att det finns fler än två riktningar i denna fråga, men just nu i denna tråd är det ju ett virrvarr av bannande som inte leder oss framåt. Utifrån att jag fick en fråga om det, så har jag framfört att jag ser vissa medel i den feministiska kampen som kontraproduktiva, och jag tror det framgått. Eftersom det framförts önskemål om att tråden ska återgå till sitt ursprungliga ämne så drar jag inte denna fråga vidare.
 
Men skojar du med mig nu?

Nej, varför skulle jag göra det? Jag uppfattade dig som att du vill att tråden återgår till trådstartens ämne, jag föreslog då att du skulle skriva inlägg på det temat. Du svarade mig då i en tråkig ton tyckte jag, "men vad har du gjort själv då?" typ. Jag har ju bara svarat på de senaste sidornas ämne, och inte klagat på att trådstartens ämne glidit. Därför tycker jag att det var en tråkig ton i ditt svar till mig. Att du repeterade dina förslag tycker jag däremot var bra, och jag hoppas att fler nappar på det.

Uppenbarligen räcker det inte med (bland annat) det jag försökt förmedla för att tråden ska gå i den riktning jag önskar. Jag har faktiskt försökt. Utan det landar ändå i, som @mandalaki så fint skrev, att det ska stötas och blötas hur vi är ett problem i en diskussion.

Jag blir matt.

Jag hoppas att fler svarar på dina inlägg om trådens ursprungliga inlägg då, så att tråden kan återgå dit. Men just nu har det varit en hel del användare, bl a du, som fortsätter att fråga eller kommentera mina inlägg och då svarar jag om jag tycker det är berättigat.
 
Men just nu har det varit en hel del användare, bl a du, som fortsätter att fråga eller kommentera mina inlägg och då svarar jag om jag tycker det är berättigat.

:up: Jag erkänner mig skyldig till urspårningen av tråden.

Måste vara bekvämt att gå in och skapa ett problem av diskussionen istället för att bidra till trådämnet och sen lämna den genom att skylla på att andra bemött en.
 
jag förstår inte varför du fortsätter driva caset "tydligen får man inte säga det här och det här"? :confused: det är ju inte alls sant. släpp det. dessutom blir det väldigt luddigt eftersom att det är just "det här och det här" och inga konkreta exempel. jag får en känsla av att det är att bli motsagd som sårar?

Nej, du har missförstått. Men eftersom det är flera här som klagar på att vi diskuterar det här i den här tråden så avstår jag från att försöka förklara. Starta gärna en ny tråd eller skriv till mig i PM om du verkligen vill höra vad jag menar. (Och det är inte att man inte får säga något specifikt (även om vissa triggers är väldigt återkommande), det handlar mer om normer och bemötande)
 
Jag vet att du kommer säga "jamen se där, nu agerar folk i affekt och se hur dåligt det blir och vad var det jag sa" men:

Ett annat bra tips tycker jag är att sluta utmåla sig själv eller andra som reagerar starkt på sexuellt förtryck som hysteriska fruntimmer som går i affekt när de ska diskutera med de lugna och förståndiga männen.

Ja, klart som fan jag blir upprörd, det är ju faktiskt något som påverkar mig personligen och leder till död och bedrövelse.

Jag menade inte att utmåla mig själv på något särskilt sätt, jag ville bara ge ett konkret exempel om mig själv istället för att bara prata "om hur andra är". Men hur man än gör så blir det fel :down:
 
:up: Jag erkänner mig skyldig till urspårningen av tråden.

Måste vara bekvämt att gå in och skapa ett problem av diskussionen istället för att bidra till trådämnet och sen lämna den genom att skylla på att andra bemött en.

Men nu måste du skoja??!!

Okej, ge mig nu ett svar så lovar jag att följa det:
1. Ska jag svara på de frågor jag fått i senaste inläggen och därigenom fortsätta tråden i en annan riktning än trådstarten, vilket bl a du själv önskat att den inte ska göra?
2. Avstå från att svara för att tråden ska kunna återgå till trådstartens ämne, vilket bl a du själv önskat, och få kommentarer om att jag flyr?

Hur jag än väljer mellan dessa två alternativ så gör jag ju ändå fel?

(Och nu kommer jag bli anklagad för att se mig som ett offer, nu måste nästan JAG skratta lite åt förutsägbarheten i detta)
 
Jag fattar inte diskussionen " inte alla män" Det är väl för sjutton män i vilket fall som helst? Man kan väl inte i diskussionen stapla upp " men inte min pappa/bror/pojkvän/granne/klasskamrat/kollega whatever i varenda mening där man ska påtala att män trakasserar kvinnor?

Dessutom har jag ingen jävla aning om vad min bror gjort varenda minut i sitt liv, han kan mkt väl ha trakasserat kvinnor på krogen när han varit full utan min vetskap.. ja högst troligt utan min vetskap för hade jag varit med hade han fått en smäll ;)
 
@Vinur Håller med, det är därför man måste om och om förklara att det är samhällsstrukturen för män man menar när man pratar män i allmänhet. Och denna tråd handlar om sexuellt trakasserande män, dvs. inte alla schyssta män... som därför är utanför diskussionen från första början.

men det är intressant hur trådar om problem med sexuellt trakasserad/våldsamma män alltid ska innehålla

1. men kvinnor är också elaka framförallt med psykisk terror
2. kvinnor kan också sexuellt trakassera
3. alla män trakasserar inte/ är våldsamma

det har ingen ifrågasatt men det är inte det tråden/artikeln/inlägget handlar om
 
Du ska inte internalisera den där värderingen av utseende och placera in dig på skalan ful/snygg. Men det är precis det som händer om man säger "fula blir inte tafsade på, det är snygga som blir det" - som om det fanns en vedertagen skönhetsskala som vi alla är eniga om.
Nej det är därför jag skriver det inom "" :)
Enligt normen så är jag "ful", men begreppet ful är överlag bara ren skit. Jag skulle snarare vilja säga att det inte finns fula människor, bara ett alltför utseendefixerat samhälle som anammat just ganska snäva, korkade och sjukt onödiga normer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp