Sommarföräldrar 2014

lil-sis

Trådstartare
Nu tycker jag det är dags att vi gör en tråd och slutar hänga i "vi som vill bli gravida"-tråden!

Plussade i måndags och bf är 22 juni.

Ska till BM den 24e för hälsosamtal och sen läkarbesök, äter levaxin och det måste övervakas noga så det blir många blodprov...

Mår lite illa på kvällarna och kan vara yrslig.

Så, skriv nu!

:D

Juni
22 lil-sis (första barnet)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Och jag plussade igår (och idag för att vara på den säkra sidan). Ska ringa BM på fredag och boka tid. Visst inte att man fick inskrivningssamtal så tidigt, har det med ditt levaxin att göra lil-sis eller är det standard?



Juni
22 lil-sis (första barnet)
24 hej123 (första barnet)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Och jag plussade igår (och idag för att vara på den säkra sidan). Ska ringa BM på fredag och boka tid. Visste inte att man fick inskrivningssamtal så tidigt, har det med ditt levaxin att göra lil-sis eller är det standard?



Juni
22 lil-sis (första barnet)
24 hej123 (första barnet)[/QUOTE]
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag plussade för 2 veckor sedan men tyckte det kändes lite tidigt att starta en sommartråd redan 29 september... Ska på inskrivning den 23.

Om någon av de få som känner mig IRL ser detta får ni gärna hålla tyst ett tag. Jag/Vi ha inte berättat för någon ännu...

Juni
8 Hjartagna (första barnet)
22 lil-sis (första barnet)
24 hej123 (första barnet)[/
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Ja det gäller att forma de väl som unghästarna ;)

Har huvudvärk varje dag, antingen kväll eller dygnet runt. Det beror troligen på att jag slutat med både svart té och Pepsi max...

Och livmodern spänner. Intressant nog kommer jag inte i mina uniformsbyxor längre, det tog stopp imorse :eek:
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag upplever också att magen spänner och har blivit klart större. Dock utan att jag gått upp i vikt ännu vilket jag är glad för då det redan finns minst 15 kg att gå ner. Brösten har också blivit större.

Jag har bytt bort 7-8 koppar kaffe mot 1 kopp kaffe på dagen och en stor kopp te på kvällen. Något som känns riktigt positivt är att sötsuget nästan har försvunnit. Ungefär som om bullen i ugnen inte vill ha socker.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Eller hur! Inte minsta godissugen (eller hungrig). Rent krasst borde jag gå ner 40kg men det får jag ta tag i sen. Borde bli lätt om jag får ordning på matvanorna nu. Har gått ner 3kg sen början av september iaf :)

Tror att det börjar smyga sig på lite morgonillamående också, blä! Det går ju inte alls med jobbet, kan ju inte sitta och spy i bussen...

När jag var gravid som sjuttonåring mådde jag toppen fram till aborten i v8. Hoppas på ngt liknande nu... Minus abort då förstås!
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Tid hos BM nästa onsdag, efter det känns det kanske mer på riktigt.

Jag mår bra hittills, emellanåt får jag nåt mellanting mellan magknip och mensvärk i nedre delen av magen, gissar att det är någon form av växtvärk. I övrigt bara något lite svullen om magen men inga problem att komma i byxorna hittills.

Mår på det stora hela väldigt bra, inte heller jag har något sötsug kvar öht, vilket är både konstigt och unikt. Men jag har bestämt mig för att bebis inte ska behöva få i sig en massa socker och annat skräp så jag är tacksam, då blir det bara enklare.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

När har ni andra tänkt att berätta för släkt och vänner? Jag ska åka till London om en månad med två tjejkompisar och då lär det bli officiellt för dom så tänkte berätta för föräldrarna innan dess. Övriga kompisar för nog vänta till iaf v12.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Till jul tänkte jag försöka hålla ut. Eh tja de flesta kompisar vet redan men släkten. Har ju tänkt ut värsta bästa julklapparna :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag har lite svårt att vänta. Men vi funderar att ge fars dags presenter till morfar och farfar. Om jag räknar rätt så är jag då i v 9 eller 10. Då blir det officiellt för närmsta familjen. När vi ska berätta för vänner och bekanta har vi inte diskuterat så mycket. Men det faller sig nog naturligt allt eftersom, tänker iaf inte göra någon stor grej av det vare sig på facebook eller någon annanstans.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Om jag träffar eller pratar med släkten blir det nog svårt att vara tyst. Både mamma och pappa läser på Fejjan så jag har eg inte skrivit något där. Bara en hint i måndags.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag har både mina föräldrar + syskon och sambons mamma + syster på facebook. Så där har jag inte skrivit ett ord, och tänker heller inte göra förrän jag pratat med alla jag vill berätta det för personligen. Tycker det blir alldeles för opersonligt att berätta det via en status där.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag är så nöjd så med att Mathilde har stenkoll på vad alla hästarna heter. Dessutom ska hon minsann ha en egen ponny när hon blir större! Iofs tycker hon redan nu att Cinna är hennes ponny, men ändå :D När man frågar vad hon ska göra med sin ponny så är hon tydlig med att hon ska hoppa :p (Dessutom springer ungen inte normalt, nej nej. Hon galopperar och när man frågar vad hon sysslar med så flinar hon glatt och säger "jag galoppar" :D )
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Har "köpt" en gravidförsäkring, den börjar ju inte gälla än men det är skönt att få hem alla papper och så betalar jag lite senare, den gäller från v 10 för mig och det kan ju vara bra om det händer något.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 680
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 123
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp