Sommarföräldrar 2016 del 3

Ferrari

Trådstartare
Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/

Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke 3700 gr & 52 cm (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke 2470 gr & 47 cm (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia 3530 gr & 50 cm (BF 27/6)
12/7 iloveyou: Melker 3335 gr & 50 cm(BF 18/7)
12/7 Maria123: Milton (BF 5/7)
14/7 Minusgraader: Iris 3610 gr & 51 cm(BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda 3070 gr & 49 cm (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus 4130 gr & 51 cm (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka 3178 gr & 49 cm (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)
8/8 Lilleknodd: Leah 3610 gr & 47 cm (BF 8/8)
19/8 Ferrari: Adam 4010 gr & 53 cm (BF 9/8)
31/8 bexx: flicka (BF 17/8)


BF-lista
24/6 - @Tink , andra barnet 27 år
28/6 - @Anonymusen, första barnet, 35 år
7/7 - @Flutterdash , första barnet, 27år
14/7 - @vattenmelon , andra barnet, 28 år


Tog mig friheten att starta en ny tråd eftersom vi nått maxgränsen för inlägg i den förra :P
 
Här hemma har Rasmus hunnit bli 9,5 vecka.
Och nu märker man hur stor han börjar bli. Han skrattar och pratar och har inte ro att sova om det händer för mycket runt omkring.
 
Vi var på middag hos goda vänner igår och hon var vaken en stund under varmrätten och somnade sedan och sov till 21 när vi åkte hem. Fick då höra att hon då minsann skulle vara vaken hela natten..
Men inte E inte, somnade 22:30 och vaknade som vanligt vid 3, vaknade nästa gång vid 7, sen sov vi vidare några timmar till :o.
 
Vi var på middag hos goda vänner igår och hon var vaken en stund under varmrätten och somnade sedan och sov till 21 när vi åkte hem. Fick då höra att hon då minsann skulle vara vaken hela natten..
Men inte E inte, somnade 22:30 och vaknade som vanligt vid 3, vaknade nästa gång vid 7, sen sov vi vidare några timmar till :o.

Äh. När dom är så små så sover dom ändå. Hade det varit min 3 åring så hade jag fått vara vaken hela natten. ;)

Men A kan lätt sova hela em/kvällen och så hela natten på det. Inga problem :p
 
Nu är knodde tillbaka på kurvan igen och har på knappt 2 v gått upp nästan 500 gr.
Vilken härlig känsla!!! :D

Sen hade vi vår första föräldraträff efter förlossningen där det skulle pratas om just förlossningen.
Vi var 4 st som alla fått i Helsingborg och alla sa att nästa gång väljer vi Halmstad och aldrig mer Helsingborg!
Alla 4 hade blivit illa bemötta på antingen förlossningen eller BB eller bägge ställena.
 
A växer så det knakar... 1 månad 8 dagar gammal så väger han nu 5500 gram och är 58,5 cm lång. Jisses. Det är lite drygt 300gr och 1cm per vecka.

Fick plus i kanten när han briljerade med sitt stadiga huvud och starka bål. Den biten kan han allt ;)

Nästa besök bokade vi in om 3 veckor , på hans 2 månadersdag. :)
 
R har inatt sovit från 21 till kvart i 5:eek::up: och sen från 6 till 9:love: tror dock det är en tillfällighet, men det tackar ändå trötta mamman för. I vanliga fall somnar hon samma tid men sover till halv 1-2 och vaknar sen varannan timme och för några nätter sedan var hon klarvaken i ca 1.5 h från typ 3, inte lika kul:p
 
Proverna visade på en utmärkt fungerande sköldkörtel så slipper ta mina mediciner, nästa blodprov tas i december. Så håll tummar och tår att jag får fortsätta vara en symptomfri sköldkörtelpatient ;)

Läkaren fick en massa leenden av lillprinsen som tyckte det var ett rätt kul ställe det där sjukhuset ;). En massa fina lampor överallt ju!
 
Har idag gjort Ullared helt själv med Rasmus.
Har ca 10 mil dit men kör ju längre sträckor än så med honom.
Väl där hade jag en kundvagn med babysits där han låg på sin mysfilt och när vi flyttade oss upp till kaffebaren använde jag bärsele samt inför kassan och till och från bilen.
Jag hade hela tiden en kille på toppenhumör.
Först när vi körde hem blev han lite grinig men då var han övertrött.

Så dagen har gått över förväntan!!!
 
Någon annan än jag som har tänkt börja på babysim? När isåfall? :) Min bebis älskar att bada så jag hoppas att han kommer tycka att det är kul!

Är dock lite osäker på om vi ska börja nu vid tre månader eller om man ska vänta till han är några månader äldre.
 
Någon annan än jag som har tänkt börja på babysim? När isåfall? :) Min bebis älskar att bada så jag hoppas att han kommer tycka att det är kul!

Är dock lite osäker på om vi ska börja nu vid tre månader eller om man ska vänta till han är några månader äldre.
Vi ska börja nästa månad, här måste dom vara 4 månader innan dom börjar :) vet dock inte vad dom grundar det på :) lillfisen här älskar också att bada och speciellt att skvätta :D
Hoppas bara att det är en varm pool så jag slipper frysa ihjäl :p
 
Någon annan än jag som har tänkt börja på babysim? När isåfall? :) Min bebis älskar att bada så jag hoppas att han kommer tycka att det är kul!

Är dock lite osäker på om vi ska börja nu vid tre månader eller om man ska vänta till han är några månader äldre.

Vi börjar på babysim 1nov :D Då är Iris lite mindre än 4mån. Hon älskar också att bada så ska bli kul o se vad hon tycker om det :)
 
Jag skulle nog vilja gå på babysim vid närmare eftertanke. Här får de börja när de är 3 mån och naveln är läkt.
De höjer tempen i mellanbassängen till 34 grader så jag kan nog tänka mig att följa henne ;)
 
Någon annan än jag som har tänkt börja på babysim? När isåfall? :) Min bebis älskar att bada så jag hoppas att han kommer tycka att det är kul!

Är dock lite osäker på om vi ska börja nu vid tre månader eller om man ska vänta till han är några månader äldre.
Vi börjar efter årsskiftet, pyret är för ung för kursstarterna som börjar nu på hösten. Känner mig så sur över att jag då inte är hemma längre med henne att jag bokat in oss på det i särklass dyraste babysim man kan hitta på Spa-badet mitt i stan - så att jag kan knata dit från jobbet och vara med... :D :o Vägrar missa badtillfälle, babysim verkar ju hur mysigt som helst. Vi kommer säkert gå alla kurserna man kan om hon inte uppenbart hatar det (men då behövs det väl kanske å andra sidan ännu mer). Har jag tur blir hon simmare och vi slipper ishallar eller fotbollsplaner, hänger mkt hellre i en angränsande bana i bassängen tidiga morgnar än långa kvällar på läktaren till den lokala hockeyrinken så tänker att vi kan grunda i tid. ;)
 
Vi börjar efter årsskiftet, pyret är för ung för kursstarterna som börjar nu på hösten. Känner mig så sur över att jag då inte är hemma längre med henne att jag bokat in oss på det i särklass dyraste babysim man kan hitta på Spa-badet mitt i stan - så att jag kan knata dit från jobbet och vara med... :D :o Vägrar missa badtillfälle, babysim verkar ju hur mysigt som helst. Vi kommer säkert gå alla kurserna man kan om hon inte uppenbart hatar det (men då behövs det väl kanske å andra sidan ännu mer). Har jag tur blir hon simmare och vi slipper ishallar eller fotbollsplaner, hänger mkt hellre i en angränsande bana i bassängen tidiga morgnar än långa kvällar på läktaren till den lokala hockeyrinken så tänker att vi kan grunda i tid. ;)

Haha jag föredrar hockey eller fotboll framför simning. Det måste ju va 100gg roligare att titta på, tror simning kan va rätt så långtråkigt :angel: Fast sålänge lillskiten tycker nåt är roligt så får man stå ut oavsett om det är kul och titta eller ej :D
 
Här hemma rullar allt på!
Sambon jobbar en hel del men han passar på att ta lillan på kvällarna - badar och myser.
Sista två nätterna har sömnen varit lite sådär, hon Sover okej men vaknar oftare för mat och blir gärna klarvaken en stund varje gång.

Fröken har börjat bjuda på leenden, det är så man dör varje gång :love:
Hon får hänga med mig till stallet nästan dagligen - det ska börjas i tid ;)

Idag har hon för första gången på sig storlek 56, fortfarande lite stort men om 2-3v sitter dom nog perfekt! Hoppas på att hon kan ha 56 ett tag sen, har såååå mycket fint :love:

Hur går det för er andra?
 
Någon annan än jag som har tänkt börja på babysim? När isåfall? :) Min bebis älskar att bada så jag hoppas att han kommer tycka att det är kul!

Är dock lite osäker på om vi ska börja nu vid tre månader eller om man ska vänta till han är några månader äldre.
Jag vill gå på babysim, men har inte lyckats hitta info om var närmaste finns och när det är...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 305
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 611
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 453
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 653
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp