Sommarföräldrar 2017 del 3

@Fritidsryttare ja jag har appen Wonder Weeks. Jag har tydligen gett appen tillgång till min kalender för jag har kalenderposter inlagda när ett nytt språng förväntas komma.

Det låter verkligen som att du har det jobbigt! Kanske är det en liten tröst att det här är det längsta och tuffaste av alla sprången, dvs alla andra språng senare kommer kännas busenkla. Kämpa på! Det blir bättre!

Jag är säker nu på att M är i språnget. Han sover inte ens i favoritvagnen, äter dåligt och kräver massor med uppmärksamhet. Men det verkar ändå väldigt lindrigt jämfört med hur du har det @Fritidsryttare.
 
@Fritidsryttare ja jag har appen Wonder Weeks. Jag har tydligen gett appen tillgång till min kalender för jag har kalenderposter inlagda när ett nytt språng förväntas komma.

Det låter verkligen som att du har det jobbigt! Kanske är det en liten tröst att det här är det längsta och tuffaste av alla sprången, dvs alla andra språng senare kommer kännas busenkla. Kämpa på! Det blir bättre!

Jag är säker nu på att M är i språnget. Han sover inte ens i favoritvagnen, äter dåligt och kräver massor med uppmärksamhet. Men det verkar ändå väldigt lindrigt jämfört med hur du har det @Fritidsryttare.
Tack för svar! Jag laddade ner den appen idag, har redan hittat mycket matnyttigt via den och enligt appen så är vår kille helt riktigt i ett språng nu. :) Jag hoppas verkligen att det kommer vända här framöver, för det började redan förra veckan och sen eskalerade det under helgen.

Han hade sovit 5 timmar i ett sträck i eftermiddag sa sambon, det har typ aldrig hänt. Sen jag kom hem har han varit sig mer lik, och innan lyckades han gripa tag i sin skallra och föra den till munnen, det har inte gått innan.
Förhoppningsvis börjar det lätta lite här som sagt, och jag håller tummarna för att det blir ett relativt lindrigt språng för er.:) Tack för omtanken!
 
Här är en bebis till som kommit in i tredje utvecklingsfasen. Det märks framförallt på att han vill amma och snutta mest hela tiden.
Jag har försökt att tänka bort det där med faser tidigare, och inser först nu hur snäll han faktiskt har varit, men nu går det liksom inte att tänka att det är en "dålig dag", för ungen har varit snudd på personlighetsförändrad sista veckan... Kanske är lättare när man har barn sen innan och vet att det går över, men jag står som ett frågetecken och undrar vad jag gör för fel.
Låter verkligen tufft! Med storebror var jag frustrerad mest hela tiden eftersom inget vi gjorde var rätt och det kändes som att han skulle vara sådär jobbig resten av våra liv. Även om vi rent logiskt såklart visste att det skulle gå över så kändes det verkligen inte så när vi har mitt uppe i det.

Nu med andra barnet är det enklare. Dels är lillebror mindre krävande än vad storebror var, men nu vet man också att det går över. Sen tror jag det hjälper att man har ett större barn som tar bort fokus från det yngre barnet. Då hinner man inte tänka så mycket på vad som kan vara fel.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Sen kände nåt väldigt läskigt när vi skulle ta bussen till centrum. Helt plötsligt tvärnitar bussen för att en gammal gubbe (90års åldern) kör ut framför bussen i en korsning.
Alla på bussen, ink jag och stora sonen, flyger fram. Jag var i full färd med att klä av sonen jackan för att sätta på bälte, vi hade precis klivit på. Sonen slår ansiktet i räcket framför och blir jätte skärrad och gråter.
Jag slår huvudet i stolpen som var framför mig.
Men värst av allt var nog när jag i ögonvrån ser hur vagnen välter åtsidan. Med M i. Och att jag inte skulle hinna dit trots att det var så nära.
Det stod ett par vid vagnarna, varav kvinnan ramlar omkull och lyckas ta emot vår vagn innan den far i backen.
Som tur var låg M kvar i åkpåsen och hade liggdelslocket kvar på, tack vare det så flög han inte ur :crazy::cry:

Men så otäckt! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Det är min största rädsla när vi åker stadsbuss (vilket vi alltid gör, har ingen bil). Är ni okej så här efteråt?
 
Här är en bebis till som kommit in i tredje utvecklingsfasen. Det märks framförallt på att han vill amma och snutta mest hela tiden.

Låter verkligen tufft! Med storebror var jag frustrerad mest hela tiden eftersom inget vi gjorde var rätt och det kändes som att han skulle vara sådär jobbig resten av våra liv. Även om vi rent logiskt såklart visste att det skulle gå över så kändes det verkligen inte så när vi har mitt uppe i det.

Nu med andra barnet är det enklare. Dels är lillebror mindre krävande än vad storebror var, men nu vet man också att det går över. Sen tror jag det hjälper att man har ett större barn som tar bort fokus från det yngre barnet. Då hinner man inte tänka så mycket på vad som kan vara fel.
Jag tror också att det är "värre" första barnet, iaf för mig. Det är samma med hästarna- jag måste ha fler än en för att inte bli överambitiös.
Eftersom man ägnar så mycket tid med dem så blir det extra knäckande, jag kan inte bara göra klart och åka hem som i stallet, utan när han är så där ledsen så lever vi i det konstant. Jag hoppas att det är på rätt håll nu, han har faktiskt sovit hela natten i natt, bara att vi har fått ta igen sömn gör underverk för humöret. :)
 
Men så otäckt! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Det är min största rädsla när vi åker stadsbuss (vilket vi alltid gör, har ingen bil). Är ni okej så här efteråt?

Jag har drömt mardrömmar i natt måste jag erkänna :down:
Sonen värkar ta de bättre, men han bearbetar det de märks. Han kör med sin buss på golvet och kör in den i saker och säger ”neeeej aaaj aaaj kinden. Jag illa kinden” :(
 
Jag har drömt mardrömmar i natt måste jag erkänna :down:
Sonen värkar ta de bättre, men han bearbetar det de märks. Han kör med sin buss på golvet och kör in den i saker och säger ”neeeej aaaj aaaj kinden. Jag illa kinden” :(
Missade ditt första inlägg om bussen, men det låter ju helt förskräckligt. Vilken himla tur att inget värre inträffade!
 
I natt har vi vaknat typ varje timme. Liten har sovit så länge jag klappat honom på rumpan. När jag somnar vaknar han efter liten stund.

Men när han är vaken är han så jäkla söt! Helt sjukt. Kan inte förstå hur vi fått en sån översöt unge? När han sitter på min mage och lutar sig fram för att hålla i sina tår eller bita mig i ansiktet- munnen öppen och runda kinder och lite för stora utåtstående öron så ser han ut som dvärgen Toker :heart. Och jag bara tycker det är helt bedårande och vill äta upp honom.

Hade långt kvällssnack med stora igår. Intressant att höra tankar och frågor om livet och döden. Stort och smått.
 
I natt har vi vaknat typ varje timme. Liten har sovit så länge jag klappat honom på rumpan. När jag somnar vaknar han efter liten stund.

Men när han är vaken är han så jäkla söt! Helt sjukt. Kan inte förstå hur vi fått en sån översöt unge? När han sitter på min mage och lutar sig fram för att hålla i sina tår eller bita mig i ansiktet- munnen öppen och runda kinder och lite för stora utåtstående öron så ser han ut som dvärgen Toker :heart. Och jag bara tycker det är helt bedårande och vill äta upp honom.

Hade långt kvällssnack med stora igår. Intressant att höra tankar och frågor om livet och döden. Stort och smått.
Känner igen det där med Toker-looken, vi har en som ser ut exakt så också! Dessutom så ser han nästan skallig ut då vi kör en behandling mot mjölkskorv.:p Mysigt när man kan prata lite mer med dem, jag längtar dit.
 
Känner igen det där med Toker-looken, vi har en som ser ut exakt så också! Dessutom så ser han nästan skallig ut då vi kör en behandling mot mjölkskorv.:p Mysigt när man kan prata lite mer med dem, jag längtar dit.
Precis den frisyren har vi med...
Så underbart gulligt:love:

Ja det är coolt när de är stora! Den akuta sötchocken blir lite mindre men man har å andra sidan roligare tillsammans egentligen. Underbart att ha ponny oxå. Har ni sett klippet med Pontus Hugosson om att man skaffar barn för att få köpa ponny?
Hög igenkänning där:D
 
@Ray tråkigt med ponnyn men om spatten inte är aktiv finns där ju en chans för att den kan hålla för lätt träning och tävling iaf. Skönt att den verkar vara en bra barnponny iaf! :)

@Rosen-Knoppen fy vad läskigt, är också en av mina mardrömmar de få gångerna jag åker buss/tåg... :(

Vi är på väg till svärföräldrarna stuga i Jylland. Föräldrarna småförkylda med ont i halsen, S. Snorig men pigg ändå, förhoppningsvis hade hon värsta dygnet i onsdags när hon hade lite feber och näsan bara rann. Hoppas inte hon får ont i halsen också..
 
Precis den frisyren har vi med...
Så underbart gulligt:love:

Ja det är coolt när de är stora! Den akuta sötchocken blir lite mindre men man har å andra sidan roligare tillsammans egentligen. Underbart att ha ponny oxå. Har ni sett klippet med Pontus Hugosson om att man skaffar barn för att få köpa ponny?
Hög igenkänning där:D
Åh, måste kolla in! Har redan börjat kolla barnponny, jag som innan jag fick barn sa att den här familjen bara har råd med en hästtokig. :o
 
Fredag idag vilket innebär båda barnen hemma. Jag kände mig som en supermamma hela morgonen. Vi började dagen med hemmabio; hyrfilm och popcorn. Sen har vi pysslat stjärnor av toarullar, tagit ur lakanen ur sängarna och startat tvättmaskinen, promenerat in till centrum och handlat och hämtat paket.

När vi kom hem började jag förbereda för långkok som ska få puttra på spisen hela dagen. Mitt i köttbrynandet hade jag plötsligt två storgråtande barn! :meh: Den lille grät av trötthet. Den stora hade somnat i vagnen på väg hem från affären och vaknade nu ur en mardröm. Jag fick stålsätta mig en stund och nu har jag en puttrande gryta på spisen och två nöjda barn i soffan.

I eftermiddag kommer min kusin hit och ska hänga med oss. Då ska vi baka :d
 
@Ray tråkigt med ponnyn men om spatten inte är aktiv finns där ju en chans för att den kan hålla för lätt träning och tävling iaf. Skönt att den verkar vara en bra barnponny iaf! :)

@Rosen-Knoppen fy vad läskigt, är också en av mina mardrömmar de få gångerna jag åker buss/tåg... :(

Vi är på väg till svärföräldrarna stuga i Jylland. Föräldrarna småförkylda med ont i halsen, S. Snorig men pigg ändå, förhoppningsvis hade hon värsta dygnet i onsdags när hon hade lite feber och näsan bara rann. Hoppas inte hon får ont i halsen också..
Förhoppningsvis är hon ok med de små hinder i hoppar nu och när/om vi känner att det emot får vi prova behandla. Spatten är aktiv men hon är ohalt så vi håller tummarna för att det är ett långsamt förlopp...
Det är en snäll och pigg ponny som jag hoppas hinner lära barnet att rida annat än ridskoleponnies:) Tävling är inte prio just nu.
Men det är så synd!
En liten ponny har ju alltid en framtid som sällskap och "åka runt på" ponny och det känns bra.
 
Fredag idag vilket innebär båda barnen hemma. Jag kände mig som en supermamma hela morgonen. Vi började dagen med hemmabio; hyrfilm och popcorn. Sen har vi pysslat stjärnor av toarullar, tagit ur lakanen ur sängarna och startat tvättmaskinen, promenerat in till centrum och handlat och hämtat paket.

När vi kom hem började jag förbereda för långkok som ska få puttra på spisen hela dagen. Mitt i köttbrynandet hade jag plötsligt två storgråtande barn! :meh: Den lille grät av trötthet. Den stora hade somnat i vagnen på väg hem från affären och vaknade nu ur en mardröm. Jag fick stålsätta mig en stund och nu har jag en puttrande gryta på spisen och två nöjda barn i soffan.

I eftermiddag kommer min kusin hit och ska hänga med oss. Då ska vi baka :d

Det är ju det som är supermamman ;) Att ta sig igenom det där kaoset :love:

Jag sitter brevid två sovande barn :D så skönt att dom tajma sömnen. Idag ska den stora få sova längre tänker jag. Behöver få lite lugn tid. Han har varit helt rabiat sista timmen nu innan han somna. Leksaker som flugit, tårar som sprutat och ”dumma dumma mamma” mest hela tiden :banghead:
Väldigt trött!
Mini slockna vid amningen. Det är jobbigt att vara lillebror idag :p
 
Fredag idag vilket innebär båda barnen hemma. Jag kände mig som en supermamma hela morgonen. Vi började dagen med hemmabio; hyrfilm och popcorn. Sen har vi pysslat stjärnor av toarullar, tagit ur lakanen ur sängarna och startat tvättmaskinen, promenerat in till centrum och handlat och hämtat paket.

När vi kom hem började jag förbereda för långkok som ska få puttra på spisen hela dagen. Mitt i köttbrynandet hade jag plötsligt två storgråtande barn! :meh: Den lille grät av trötthet. Den stora hade somnat i vagnen på väg hem från affären och vaknade nu ur en mardröm. Jag fick stålsätta mig en stund och nu har jag en puttrande gryta på spisen och två nöjda barn i soffan.

I eftermiddag kommer min kusin hit och ska hänga med oss. Då ska vi baka :d

Jisses! :up:
Vi ligger kvar i sängen. :o Jag har bara klivit upp för att göra ersättning, slänga blöjor, släppa ut/in hunden och sedan däckat bredvid S igen. Blev 1,5 h sömn inatt men jag har kunnat sova nån halvtimme här o där under förmiddagen.

Kanske ska tillägga att vi är förkylda. :D
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 307
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 619
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 462
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 664
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp