Sommarföräldrar 2017 del 3

Jisses! :up:
Vi ligger kvar i sängen. :o Jag har bara klivit upp för att göra ersättning, slänga blöjor, släppa ut/in hunden och sedan däckat bredvid S igen. Blev 1,5 h sömn inatt men jag har kunnat sova nån halvtimme här o där under förmiddagen.

Kanske ska tillägga att vi är förkylda. :D
Skönt! Ja att ligga kvar i sängen alltså, inte att vara förkyld och inte få sova på natten ;)

Jag önskar så att vi kunde ligga kvar i sängen på förmiddagen men inget av mina barn tillåter det :cautious: Lille M har i alla fall ställt om till vintertid nu men han är så galet punktlig och morgonpigg. Kl 06.07 är han färdigsoven för natten, då SKA lampan tändas och dagen påbörjas. Bästa sättet att ta sig igenom dagen sen är att hålla igång. Jag har ingen möjlighet att sova på dagen när 3-åringen är hemma.
 
Vi kan väl säga så här, knodds pappa gillar ALLT bättre än hästarna (som han ändå är snäll och hjälper till med). :) Mycket bra klipp dock!

Som min sambo :D Han tycker dom är söta på håll men skulle hellre kolla flera timmar på schack än hästhoppning :D

Sambon hoppas att sönerna håller på med handboll (som han) eller blir golfproffs (så dom kan försörja oss).
 
Fråga.
När era små är lite upphetsat fokuserade- typ försöker ta något med handen- putar de med munnen då?
Lite som en pussmun..
Minns att dottern gjorde så och liten gör det med så jag gissar det är en vanlig bebismin...
 
Fråga.
När era små är lite upphetsat fokuserade- typ försöker ta något med handen- putar de med munnen då?
Lite som en pussmun..
Minns att dottern gjorde så och liten gör det med så jag gissar det är en vanlig bebismin...
Ja :D Min gör en riktig duckface när han sitter i babysittern och ska ha fatt i nåt.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Fråga.
När era små är lite upphetsat fokuserade- typ försöker ta något med handen- putar de med munnen då?
Lite som en pussmun..
Minns att dottern gjorde så och liten gör det med så jag gissar det är en vanlig bebismin...

Haha ja! Putmun och ibland så koncentrerad att ögonen nästan går i kors. Det är ju det gulligaste som finns:D:love:
 
Här blir ögonen som klot och munnen putar samtidigt som en hand närmar sig målet och den andra viftar okontrollerat tillsammans med fötterna. Dessutom säger han "huuuu uuuuh" - det andra ljudet i falsett på inandning :laugh:
Storasyster tycker han påminner om en apa...
 
Natten till igår var bökig, amning en gång i timman och sedan lite stök på det. Är helt säker på att han har lagt in en beställning på att öka produktionen dagen innan så jag var besedd på att även natten skulle bli lite kämpig.

Därför blev jag väldigt glad när han hade ett långt uppehåll på ca 5 timmar natten till idag. Där såg jag min chans att sova ikapp. Men eftersom lagen om all jävlighet råder så vaknade såklart stora sonen upp mitt i natten istället och skulle dricka, gå upp och leka, pilla mig i håret osv. Han kunde bara inte somna om. Insåg att han nog behövde kissa men när vi föreslog det blev han arg som ett bi. Det slutade med att maken fick gå med honom på toaletten för att sedan lägga sig med honom i gästrummet så att inte båda skulle få natten mer förstörd.

Dagen har sedan varit lugn och lillebror är nöjd med det mesta, även om han tydligt visar när det är något han vill. Han sover gansk korta stunder under dagen (ca 40 min per gång) men somnar å andra sidan för natten rätt tidigt och vaknar sent (sover ca 20-08 med matpauser).
 
Min älskade lille knodd är sitt vanliga jag igen.:love: Skrattar och pratar och håller låda för fullt. Han hälsade på sin gammelmormor igår, och charmade henne totalt. :D Sömnen i natt blev så där efter att han sovit nästan hela dagen i bilen, men det är så mycket mer värt att vara trött när han är på gott humör.:)
 
:down: Vilken natt!
Amma var 45minut, sjukt missnöjd. Sluta med att jag fått gå runt och amma för att han ska vara nöjd. Tagit sjukt dåligt tag kring bröstet så jag har fått ooooont i högra bröstet men ser inga blåsor eller sår..

Undra om den fasansfulla 3månaders fasen börjat tidigt?

Överväger flaska till natten ikväll, så jag får sova.

Orkar inte börja få ont i bröstvårtorna nu liksom, jag går inte med på det! Då skiter jag i det här, på riktigt :banghead: Vill inte ha det som med sonen, där jag härdade ut månader av smärtsam amning och tårar. Vill inte, orkar inte.

Lite galla så här på morgonkvisten!

God morgon på er :heart Hoppas alla får en fin dag!
 
:down: Vilken natt!
Amma var 45minut, sjukt missnöjd. Sluta med att jag fått gå runt och amma för att han ska vara nöjd. Tagit sjukt dåligt tag kring bröstet så jag har fått ooooont i högra bröstet men ser inga blåsor eller sår..

Undra om den fasansfulla 3månaders fasen börjat tidigt?

Överväger flaska till natten ikväll, så jag får sova.

Orkar inte börja få ont i bröstvårtorna nu liksom, jag går inte med på det! Då skiter jag i det här, på riktigt :banghead: Vill inte ha det som med sonen, där jag härdade ut månader av smärtsam amning och tårar. Vill inte, orkar inte.

Lite galla så här på morgonkvisten!

God morgon på er :heart Hoppas alla får en fin dag!

Usch det låter verkligen inget vidare. Är glad att jag inte ammar länge på det viset, det var jobbigt nog ändå förra veckan. Hoppas dagen blir bättre än natten iaf.
 
F har till för en vecka sedan sovit jättebra, ätit vid kl 5 men annars sovit från kl 21, och efter att ha ätit sovit till runt 8. Sedan en vecka tillbaka har han vaknat mellan 3 och 6 gånger per natt. Han har visserligen varit sjuk med feber under veckan, men problemen började innan det, och fortsätter efter att han är frisk.

Jag har varit så trött en del dagar, och är nu orolig att det här ska fortsätta och att han inte hittat tillbaka till den bra sömnen. Någon annan som fått kraftig försämring av sömnen, och där det ordnat till sig? (Eller fortsatt? :crazy:)
 
F har till för en vecka sedan sovit jättebra, ätit vid kl 5 men annars sovit från kl 21, och efter att ha ätit sovit till runt 8. Sedan en vecka tillbaka har han vaknat mellan 3 och 6 gånger per natt. Han har visserligen varit sjuk med feber under veckan, men problemen började innan det, och fortsätter efter att han är frisk.

Jag har varit så trött en del dagar, och är nu orolig att det här ska fortsätta och att han inte hittat tillbaka till den bra sömnen. Någon annan som fått kraftig försämring av sömnen, och där det ordnat till sig? (Eller fortsatt? :crazy:)
Det går hit det går dit det går runt en liten bit... ( avslöjar att man levde på 80 talet...)
Ett tag hade vi bara en nattätning. Men nu i helgen var det varje- varannan timme. För att i natt vara lite mer stabilt på 3 timmar.
Det kommer ordna till sig.
Och bli sämre igen...
 
:down: Vilken natt!
Amma var 45minut, sjukt missnöjd. Sluta med att jag fått gå runt och amma för att han ska vara nöjd. Tagit sjukt dåligt tag kring bröstet så jag har fått ooooont i högra bröstet men ser inga blåsor eller sår..

Undra om den fasansfulla 3månaders fasen börjat tidigt?

Överväger flaska till natten ikväll, så jag får sova.

Orkar inte börja få ont i bröstvårtorna nu liksom, jag går inte med på det! Då skiter jag i det här, på riktigt :banghead: Vill inte ha det som med sonen, där jag härdade ut månader av smärtsam amning och tårar. Vill inte, orkar inte.

Lite galla så här på morgonkvisten!

God morgon på er :heart Hoppas alla får en fin dag!
Låter jobbigt!
Hoppas det löser sig snabbt. Inger kul att gå runt och ha ont med en kinkig bebis.

Denna lilla var så sjukt rolig igår. Han hittade nåt gällt fnissljud och liksom tjuter av förtjusning när man tittar på honom. Omöjligt att koncentrera sig på något annat.

Nätterna har varit lite jobbiga här med ett tag och lite småsur på pappan som helt slutat hjälpa till på natten eftersom han är sååå trött. Han har tagit honom en stund på morgonen och då tycker han att jag får sova "länge". Men att aldrig få sova mer än 2-3 timmar som mest är slitigt. Jag ser fram emot helgen eftersom jag ska få sova mer då och nu har det varit 3 veckor som det inte blivit så...
Tycker det är ett svårt dilemma när en jobbar och uppenbarligen tar på sig för mycket på jobbet och kommer hem trött och sent och dem andra roddat nätter och bebis och barn och är trött för det. Blir lätt en "vem har det värst diskussion".
Får ni "nog" med hjälp på natten?
Vad är egentligen rättvist?
 
Låter jobbigt!
Hoppas det löser sig snabbt. Inger kul att gå runt och ha ont med en kinkig bebis.

Denna lilla var så sjukt rolig igår. Han hittade nåt gällt fnissljud och liksom tjuter av förtjusning när man tittar på honom. Omöjligt att koncentrera sig på något annat.

Nätterna har varit lite jobbiga här med ett tag och lite småsur på pappan som helt slutat hjälpa till på natten eftersom han är sååå trött. Han har tagit honom en stund på morgonen och då tycker han att jag får sova "länge". Men att aldrig få sova mer än 2-3 timmar som mest är slitigt. Jag ser fram emot helgen eftersom jag ska få sova mer då och nu har det varit 3 veckor som det inte blivit så...
Tycker det är ett svårt dilemma när en jobbar och uppenbarligen tar på sig för mycket på jobbet och kommer hem trött och sent och dem andra roddat nätter och bebis och barn och är trött för det. Blir lätt en "vem har det värst diskussion".
Får ni "nog" med hjälp på natten?
Vad är egentligen rättvist?
Jag har nog inte rätt att svara på frågan då sambon oplanerat blev hemma längre än väntat men jag har det så bra så det är inte sant. Vi delar rakt av på allt, och vissa dagar och nätter tar nog han t.o.m mer än mig. Jag kan ärligt säga att jag inte kunnat önska mig en bättre pappa till vår unge, han har kanonbra relation till knodd.
(Hade han jobbat ute på sjön hade det nog låtit annorlunda).
 
Låter jobbigt!
Hoppas det löser sig snabbt. Inger kul att gå runt och ha ont med en kinkig bebis.

Denna lilla var så sjukt rolig igår. Han hittade nåt gällt fnissljud och liksom tjuter av förtjusning när man tittar på honom. Omöjligt att koncentrera sig på något annat.

Nätterna har varit lite jobbiga här med ett tag och lite småsur på pappan som helt slutat hjälpa till på natten eftersom han är sååå trött. Han har tagit honom en stund på morgonen och då tycker han att jag får sova "länge". Men att aldrig få sova mer än 2-3 timmar som mest är slitigt. Jag ser fram emot helgen eftersom jag ska få sova mer då och nu har det varit 3 veckor som det inte blivit så...
Tycker det är ett svårt dilemma när en jobbar och uppenbarligen tar på sig för mycket på jobbet och kommer hem trött och sent och dem andra roddat nätter och bebis och barn och är trött för det. Blir lätt en "vem har det värst diskussion".
Får ni "nog" med hjälp på natten?
Vad är egentligen rättvist?
Ja, jag tycker vi hjälps åt nog på natten, men upplever vår son som relativt lätt. Jag ammar, vilket sker mellan 3-4 gånger varje natt och då är det såklart jag som får ta det. De gånger sonen vaknat mitt i natten och inte somnat om har vi delat på det. Maken vaknar ofta tidigare än mig, och har svårare för att somna o m när han väl vaknat och då tar han sonen även om det inte är hans ”tur”. Bajsblöjor tog maken när de kom mitt i natten (skedde första 3-4 veckorna). Dock har jag ett större sömnbehov än maken vilket har gjort att han tagit sonen fler gånger på morgonen så att jag kan sova liiite längre. Å andra sidan har det hänt att jag suttit uppe längre på kvällen istället pga pigg bebis :).

Vad som är rättvist däremot är jättesvårt, men vi resonerar som så att sömnen för den som jobbar inte på något sätt är viktigare än för den som är föräldraledig. Åtminstone inte nu när vi har två barn som kräver uppmärksamhet. Nu pendlar vi båda med tåg och sitter på kontor så vi har chans att sova ikapp lite grann på tåget och det är inte så att folk riskerar att dö om vi är trötta på arbetsplatsen. Sådana omständigheter spelar självklart roll.
 
Ja, jag tycker vi hjälps åt nog på natten, men upplever vår son som relativt lätt. Jag ammar, vilket sker mellan 3-4 gånger varje natt och då är det såklart jag som får ta det. De gånger sonen vaknat mitt i natten och inte somnat om har vi delat på det. Maken vaknar ofta tidigare än mig, och har svårare för att somna o m när han väl vaknat och då tar han sonen även om det inte är hans ”tur”. Bajsblöjor tog maken när de kom mitt i natten (skedde första 3-4 veckorna). Dock har jag ett större sömnbehov än maken vilket har gjort att han tagit sonen fler gånger på morgonen så att jag kan sova liiite längre. Å andra sidan har det hänt att jag suttit uppe längre på kvällen istället pga pigg bebis :).

Vad som är rättvist däremot är jättesvårt, men vi resonerar som så att sömnen för den som jobbar inte på något sätt är viktigare än för den som är föräldraledig. Åtminstone inte nu när vi har två barn som kräver uppmärksamhet. Nu pendlar vi båda med tåg och sitter på kontor så vi har chans att sova ikapp lite grann på tåget och det är inte så att folk riskerar att dö om vi är trötta på arbetsplatsen. Sådana omständigheter spelar självklart roll.
Så hade vi det för några veckor sedan. Men nu har det blivit att pappa och stora barnet sovit uppe eftersom barnet velat det. Det är ju ett stort barn som utan problem sover hela natten i egen säng men som såklart tycker det är mysigt. Helt ok men just på helgen hade jag velat få hjälp.
Jag ammar oxå men ibland kan jag ju ligga och klappa på ryggen i 30 min- eller periodvis under flera timmar när bebis vaknar för att jag somnat ifrån klappande...
 
Så hade vi det för några veckor sedan. Men nu har det blivit att pappa och stora barnet sovit uppe eftersom barnet velat det. Det är ju ett stort barn som utan problem sover hela natten i egen säng men som såklart tycker det är mysigt. Helt ok men just på helgen hade jag velat få hjälp.
Jag ammar oxå men ibland kan jag ju ligga och klappa på ryggen i 30 min- eller periodvis under flera timmar när bebis vaknar för att jag somnat ifrån klappande...
Jag förstår verkligen att du åtminstone vill få sova bättre på helgen. Det tycker jag känns som en rimlig uppdelning, även om det kan vara klurigt att fixa det i praktiken. Skulle du kunna sova någon natt med stora barnet och då får pappan komma med den lilla när det är dags för mat?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 307
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 618
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 462
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 662
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp