Sommarföräldrar 2017 del 3

:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Sån här är min dag.
Känner mig misslyckad och missnöjd. Missflyt.
Ena hunden är kass. Får för mig att det är för att jag tröttnade på hysteridragandet i koppel igår och drog honom baklänges flera meter medans han drog tillbaka för att lukta fördigt på nån fläck.
Stora ungen hade värsta utbrottet över att vara tvungen att sitta i bilen ocv ha tråkigt istället för soffan. Sen var det kass att tida ponnyn för den går inte som den ska och det ska stannas hela tiden och fråga varför.
Nu känns det som det är totalt fel ponny och hur man hittar rätt ponny vetefan:cry:. Kämpaglöd- vars är den?
Och sen lillebror dyngless på att åka bil. I get konstigt alls men ännu mer gnäll. Jag hatar gnäll....
Ibland känns det som att vad man.än gör så är det fel. Nån är alltid missnöjd... Och sen rider jag kass oxå och har alltid gjort och det känns som livet slösats bort på att göra sånt jag inte kan:banghead:
Dålig dag. Tack för att jag fått gnälla här:heart
:heart
Gnäll är det VÄRSTA SOM FINNS! Kan bli helt tokig när det gnälls gnälls gnälls. Och när man åker bil dessutom:yuck:... Vilken skitdag du har haft. Som tur är är den snart över. Hoppas morgondagen blir bättre.
 
:heart
Gnäll är det VÄRSTA SOM FINNS! Kan bli helt tokig när det gnälls gnälls gnälls. Och när man åker bil dessutom:yuck:... Vilken skitdag du har haft. Som tur är är den snart över. Hoppas morgondagen blir bättre.
Tack för din sympati!
Det kan verkligen få en att tappa allt hopp när det gnälls på två håll i en bil som rullar. Man vill bara stanna o h skrika MEN UT MED ER OM DETÄR SÅ Jäkla illa ....
 
Vi har satt v i barnstolen idag och det gick faktiskt himla bra. Han satt med när vi åt och han tyckte det var helfestlig. Det är så roligt att han kan vara med och sällskapa till middagen.

Han har börjat smaka lite av den mat vi lagar, men har inte alls varit lika ambitiös som med storebror då gjorde jag en massa puréer kokade gröt. V får slicka ett finger som vi doppat i lämplig del av måltiden. Än så länge har han fått smaka yoghurt, potatismos, pastasås, tomatsås och soppa.
 
Tack för din sympati!
Det kan verkligen få en att tappa allt hopp när det gnälls på två håll i en bil som rullar. Man vill bara stanna o h skrika MEN UT MED ER OM DETÄR SÅ Jäkla illa ....
Ja, det är vedervärdigt. Om man klarar av att vara superpedagogisk, lugn och tålmodig i sådana situationen är man värd en medalj.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Sån här är min dag.
Känner mig misslyckad och missnöjd. Missflyt.
Ena hunden är kass. Får för mig att det är för att jag tröttnade på hysteridragandet i koppel igår och drog honom baklänges flera meter medans han drog tillbaka för att lukta fördigt på nån fläck.
Stora ungen hade värsta utbrottet över att vara tvungen att sitta i bilen ocv ha tråkigt istället för soffan. Sen var det kass att tida ponnyn för den går inte som den ska och det ska stannas hela tiden och fråga varför.
Nu känns det som det är totalt fel ponny och hur man hittar rätt ponny vetefan:cry:. Kämpaglöd- vars är den?
Och sen lillebror dyngless på att åka bil. I get konstigt alls men ännu mer gnäll. Jag hatar gnäll....
Ibland känns det som att vad man.än gör så är det fel. Nån är alltid missnöjd... Och sen rider jag kass oxå och har alltid gjort och det känns som livet slösats bort på att göra sånt jag inte kan:banghead:
Dålig dag. Tack för att jag fått gnälla här:heart
Kram! Hoppas det blir bättre imorgon och ja gnäll är det värsta! Vad är felet med ponnyn?
 
Åh @Ray vad jag känner med dig! Har också haft några såna stunder sista månaden och jag känner mig som en dålig förälder, en dålig matte osv. Man får bryta ihop såna dagar. Hoppas det blir en bättre dag imorgon.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Hade också blivit riktigt besviken. Kan bli besviken om maken kommer hem någon timma senare än vad han sagt, trots att han ringer och meddelar det i god tid (fast jag försöker dölja besvikelsen eftersom det inte händer så pass ofta att det blir något problem). Vet inte vad jag hade gjort om han skulle vara iväg på obestämd tid. Antagligen börjat gråta och tillfälligt flyttat ner till mina föräldrar tills han kom hem igen.
Jag har verkligen inga problem med att vara själv (uppenbarligen, annars hade jag inte varit tillsammans med en sjöman), men jag klarar inte när de gör så här, speciellt när heeela besättningen fick åka hem men inte han. Så pissigt verkligen.
Jag hade väl också gråten i halsen men jag blir förbannad istället så jag bad honom återkomma när han är i Sverige istället för att komma med några vaga löften om hemfärd som ändå ändras konstant. Han har försökt skriva lite sen i måndags men jag orkar verkligen inte, har fullt upp med barn, hund, hus och tre hästar..
 
Åh @Ray vad jag känner med dig! Har också haft några såna stunder sista månaden och jag känner mig som en dålig förälder, en dålig matte osv. Man får bryta ihop såna dagar. Hoppas det blir en bättre dag imorgon.
Ja det liksom bara packar på ibland. Jag vill bara tjura ur och göra som 8 åringen och gråtskrika ut hur trååååååkigt allt är och att ingen tycker om mig. Inte ens marsvinen ä4 nöjda. De skriker konstant efter mer mat...
 
Den rycker i tyglarna när man gör mer än följer spåret... Försöker förklara att det nog är något hon får lära sig leva med. ..
För att utveckla så blir ungen lite rädd. Och lever i nån idyllisk värld där allt bara går på räls. M
 
Jag har verkligen inga problem med att vara själv (uppenbarligen, annars hade jag inte varit tillsammans med en sjöman), men jag klarar inte när de gör så här, speciellt när heeela besättningen fick åka hem men inte han. Så pissigt verkligen.
Jag hade väl också gråten i halsen men jag blir förbannad istället så jag bad honom återkomma när han är i Sverige istället för att komma med några vaga löften om hemfärd som ändå ändras konstant. Han har försökt skriva lite sen i måndags men jag orkar verkligen inte, har fullt upp med barn, hund, hus och tre hästar..
:devil::devil::devil::wtf::arghh:
Hade oxå blivit:rage:.
 
@Fritidsryttare
Kort förklarat:
”Inom BLW finns ingen startsträcka med smakportioner eller purématning, utan barnet börjar direkt och på egen hand utforska bitar av mat och lär sig på så sätt att äta självt.”
Om du vill läsa mer så snodde jag citatet från: www.blw.nu

Och jag är sjukt imponerad över att du är själv i flera veckor! Som att vara ensamstående rentav?
 
@Fritidsryttare
Kort förklarat:
”Inom BLW finns ingen startsträcka med smakportioner eller purématning, utan barnet börjar direkt och på egen hand utforska bitar av mat och lär sig på så sätt att äta självt.”
Om du vill läsa mer så snodde jag citatet från: www.blw.nu

Och jag är sjukt imponerad över att du är själv i flera veckor! Som att vara ensamstående rentav?
Tack för förklaringen, så intressant!
Hehe ja, så kanske man kan se det. :) Vill verkligen förtydliga att det är inte det minsta "synd" om mig så, jag trivs utmärkt med mina ensamveckor, utan det är just när rederiet beter sig så här som jag lackar ur och det gör jag alldeles oavsett bebis eller inte, detta är nämligen inte första gången. :cool:
 
Jag har verkligen inga problem med att vara själv (uppenbarligen, annars hade jag inte varit tillsammans med en sjöman), men jag klarar inte när de gör så här, speciellt när heeela besättningen fick åka hem men inte han. Så pissigt verkligen.
Jag hade väl också gråten i halsen men jag blir förbannad istället så jag bad honom återkomma när han är i Sverige istället för att komma med några vaga löften om hemfärd som ändå ändras konstant. Han har försökt skriva lite sen i måndags men jag orkar verkligen inte, har fullt upp med barn, hund, hus och tre hästar..
Det är just de gånger som det händer oplanerade saker som man blir besviken på. Jag tänker att fem veckor fungerar fint så länge man vet om att det blir just fem veckor. Man planerar ju sitt liv efter det och hinner förbereda sig mentalt på att reda sig själv. Känns inte som att arbetsgivaren är särskilt seriös som tvingar folk att jobba mer än vad de planerat för :down:
 
Det är just de gånger som det händer oplanerade saker som man blir besviken på. Jag tänker att fem veckor fungerar fint så länge man vet om att det blir just fem veckor. Man planerar ju sitt liv efter det och hinner förbereda sig mentalt på att reda sig själv. Känns inte som att arbetsgivaren är särskilt seriös som tvingar folk att jobba mer än vad de planerat för :down:
Precis så är det! Fem veckor går fort när man ställer in sig på det. Var själv 10 veckor också för ett par år sen utan problem, jag fyller dagarna liksom. Men när sambon blev erbjuden 5 veckor till utan paus så var det samma sak där, då blev jag förbannad (speciellt då sambon tyckte han skulle köra sitt race och tackade ja utan att rådfråga mig först....Då fick han höra kan jag säga, blev inget mer jobb den sommaren om han ville ha hus och sambo kvar...) för jag var inte beredd på det och jag tycker det är sjukt dålig stil av dem att ändra med så kort varsel, som du skriver planerar man och ställer in sig.
Tyvärr är det så här i branschen idag, det går dåligt och rederiet går kräftgång, de bytte flagg för ett tag sen och då har det blivit riktigt dåligt, innan har de ändå varit schyssta mot sina anställda men nu beter de sig riktigt grisigt.
 
Får putta upp tråden lite nu :D

Har en hemmadag med mina minis idag medans sambon är och renoverar kök hos några vänner.
Storebror är vrål förkyld och M är så glad :D

Vi har börjat ge flaska med ersättning någon/några gånger per dag. Tänkter på sikt gå över till ersättning helt. Men i den här takten kommer det inte ske på många månader :D M tycker det är okej men inte mer än så. Får knappt i honom mer än 40ml åt gången. Han tar bort flaskan och kastar sig mot brösten och drar i tröjan. Väl medveten om vart maten kommer ifrån :cool:
Det funkar något bättre när pappa ger flaska,
Igår fick han i honom 100ml men det tar tid.
Funderar på om vi behöver byta storlek på nappen. Han har nu stl1 på mam flaskan och är snart 5månader.

Vi kämpar på med napp också. Har hittat en sort han gillar, men bara dagtid. På nätterna vägrar han allt mat än den mänskliga nappen (mamma) :D
 

Bifogade filer

  • 7F0FF220-592F-4A81-85DB-4CFC82AB91BF.jpeg
    7F0FF220-592F-4A81-85DB-4CFC82AB91BF.jpeg
    157,1 KB · Visningar: 9
Sååå skönt att läsa att det finns fler! Det där med "en timme hit eller dit" har vi diskuterat här hemma också, sambon står som ett frågetecken varenda gång och fattar inte varför det spelar nån roll. Eh, jättestor roll faktiskt om du t.ex ska släppa in och fixa hästar...:devil:

Det spelade liksom inte lika stor roll innan bebis kom tycker jag, men nu spelar det väldigt stor roll, ja! Även om jag inte har något specifikt jag behöver fixa så kan det vara så att jag varit ensam hemma med grinig bebis i tio timmar och sista timmen bara räknat minuterna till han kommer hem igen. Då är jag inte glad om det tar ytterligare två timmar :devil:
 
Det spelade liksom inte lika stor roll innan bebis kom tycker jag, men nu spelar det väldigt stor roll, ja! Även om jag inte har något specifikt jag behöver fixa så kan det vara så att jag varit ensam hemma med grinig bebis i tio timmar och sista timmen bara räknat minuterna till han kommer hem igen. Då är jag inte glad om det tar ytterligare två timmar :devil:
EXAKT! Nu har knodd varit fantastiskt snäll i 5 veckor men han börjar komma in i en ny fas och därmed är humöret sämre, då blir det genast tuffare att ha honom 24/7. Sambon "skulle" komma hem idag. Nu ska han tydligen komma hem imorgon istället. Börjar ruttna ner en aning kan jag säga. :cool:
 
Får putta upp tråden lite nu :D

Har en hemmadag med mina minis idag medans sambon är och renoverar kök hos några vänner.
Storebror är vrål förkyld och M är så glad :D

Vi har börjat ge flaska med ersättning någon/några gånger per dag. Tänkter på sikt gå över till ersättning helt. Men i den här takten kommer det inte ske på många månader :D M tycker det är okej men inte mer än så. Får knappt i honom mer än 40ml åt gången. Han tar bort flaskan och kastar sig mot brösten och drar i tröjan. Väl medveten om vart maten kommer ifrån :cool:
Det funkar något bättre när pappa ger flaska,
Igår fick han i honom 100ml men det tar tid.
Funderar på om vi behöver byta storlek på nappen. Han har nu stl1 på mam flaskan och är snart 5månader.

Vi kämpar på med napp också. Har hittat en sort han gillar, men bara dagtid. På nätterna vägrar han allt mat än den mänskliga nappen (mamma) :D

Vid 5 månader hade jag nog storlek 2 (vi har också mam-flaska) till min M. Han blev mer och mer irriterad vid matning där nån gång så bytte från 1 till 2, gick mycket bättre då :) Nu, vid 7,5 månad, växlar vi lite mellan 2 och 3. Problemet nu är att hitta en bra napp att dricka välling ur, tycker inte att det kommer mycket alls med befintliga nappar och bebis blir bara sur..

I övrigt är han ett riktigt matvrak! Igår lagade vi lax med couscous åt honom och det var väl ingen hit men han äter liksom ändå. Men sen var han missnöjd för att det inte var gott och ville ha något annat. En hel mosad banan och lite persika gick ner :D
 
EXAKT! Nu har knodd varit fantastiskt snäll i 5 veckor men han börjar komma in i en ny fas och därmed är humöret sämre, då blir det genast tuffare att ha honom 24/7. Sambon "skulle" komma hem idag. Nu ska han tydligen komma hem imorgon istället. Börjar ruttna ner en aning kan jag säga. :cool:

Förstår dig! :rage::wtf::arghh: Att vara själv i en "dålig" fas är inte helt kul..
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 306
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 614
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 656
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp