Sommarföräldrar 2017 del 3

Vid 5 månader hade jag nog storlek 2 (vi har också mam-flaska) till min M. Han blev mer och mer irriterad vid matning där nån gång så bytte från 1 till 2, gick mycket bättre då :) Nu, vid 7,5 månad, växlar vi lite mellan 2 och 3. Problemet nu är att hitta en bra napp att dricka välling ur, tycker inte att det kommer mycket alls med befintliga nappar och bebis blir bara sur..

I övrigt är han ett riktigt matvrak! Igår lagade vi lax med couscous åt honom och det var väl ingen hit men han äter liksom ändå. Men sen var han missnöjd för att det inte var gott och ville ha något annat. En hel mosad banan och lite persika gick ner :D

Då ska jag prova 2an på honom.
Storebror har X nappen till välling. Det kommer inte ut nåt annars.

Härligt med ett matvrak :D:love: storebror var/är fortfarande ett matvrak och ”sås” var ett utav hans första ord. Och han sa det med sån lustig dialekt så det lät som han hade engelsk brytning ”sás” :D
Min M däremot rynkar näsan åt allt han smakar på och ser förnärmad ut att man ens erbjöd nåt annat än bröstet.
 
Då ska jag prova 2an på honom.
Storebror har X nappen till välling. Det kommer inte ut nåt annars.

Härligt med ett matvrak :D:love: storebror var/är fortfarande ett matvrak och ”sås” var ett utav hans första ord. Och han sa det med sån lustig dialekt så det lät som han hade engelsk brytning ”sás” :D
Min M däremot rynkar näsan åt allt han smakar på och ser förnärmad ut att man ens erbjöd nåt annat än bröstet.

Ja, kan nog vara värt att prova 2an :) Och vi får kanske lov att köpa X, är så irriterad på att det inte kommer nästan nåt nu så..

Härligt! Vi väntar oss också att mat kommer att vara bland de första orden :D
Tyvärr fick jag ju slut mjölk redan när sonen var ca 5 månader, men på så vis har vi i alla fall hunnit testa en massa mat, så sonen har väl vant sig vid det. Skulle ha varit mysigt att amma än, men men. Så ta vara på tiden och njuuut ;)
 
Då ska jag prova 2an på honom.
Storebror har X nappen till välling. Det kommer inte ut nåt annars.

Härligt med ett matvrak :D:love: storebror var/är fortfarande ett matvrak och ”sås” var ett utav hans första ord. Och han sa det med sån lustig dialekt så det lät som han hade engelsk brytning ”sás” :D
Min M däremot rynkar näsan åt allt han smakar på och ser förnärmad ut att man ens erbjöd nåt annat än bröstet.
Nu har inte vi Mam utan andra märken (Philips Avent och Twistshake). I dessa har vi tredje storleken (strl 3 resp M). Du kan nog prova både strl 2 och 3.
 
EXAKT! Nu har knodd varit fantastiskt snäll i 5 veckor men han börjar komma in i en ny fas och därmed är humöret sämre, då blir det genast tuffare att ha honom 24/7. Sambon "skulle" komma hem idag. Nu ska han tydligen komma hem imorgon istället. Börjar ruttna ner en aning kan jag säga. :cool:
Samma här. M är så arg! Jag har kommit sent till förskolehämtning två dagar i rad pga att han vägrat sätta sig i vagnen utan att vara nymatad. Han vill inte åka vagn (gör det till nöds) och inte åka sele.

Igår accepterade han bara att sova sittandes i mitt knä med huvudet lutat mot mina bröst. Alla försök till något annat gjorde honom vansinnig. Hoppas det går över snart, appen säger att det är 22 dagar kvar :banghead:

Hoppas hoppas din sambo kommer hem snart!
 
Samma här. M är så arg! Jag har kommit sent till förskolehämtning två dagar i rad pga att han vägrat sätta sig i vagnen utan att vara nymatad. Han vill inte åka vagn (gör det till nöds) och inte åka sele.

Igår accepterade han bara att sova sittandes i mitt knä med huvudet lutat mot mina bröst. Alla försök till något annat gjorde honom vansinnig. Hoppas det går över snart, appen säger att det är 22 dagar kvar :banghead:

Hoppas hoppas din sambo kommer hem snart!
Oj, det låter kämpigt om barnet varken vill åka vagn eller sele. Hur gör du då? Gillar läget?
 
Samma här. M är så arg! Jag har kommit sent till förskolehämtning två dagar i rad pga att han vägrat sätta sig i vagnen utan att vara nymatad. Han vill inte åka vagn (gör det till nöds) och inte åka sele.

Igår accepterade han bara att sova sittandes i mitt knä med huvudet lutat mot mina bröst. Alla försök till något annat gjorde honom vansinnig. Hoppas det går över snart, appen säger att det är 22 dagar kvar :banghead:

Hoppas hoppas din sambo kommer hem snart!
Åh herregud vad jobbigt det låter! Så illa har inte jag det (än) men visst gnälls och pips det. Jag är så pass taskig att om han är mätt, nybytt på och har sovit och allt är "check" så får han tycka vad han vill om babyskydd och vagn (inom rimliga gränser, vissa gånger går det bara inte). Som tur är så funkar det nästan alltid nu för tiden, annars hade jag blivit knäpp tror jag.
 
@Rhinos @Fritidsryttare det har bara varit så ett par dagar som tur är. Han har varit gladare idag, förmodligen för att syrran varit hemma och roat honom.

Men nej jag pallar inte hans arga humör som han haft de senaste dagarna, jag blir galen på skrikandet och gormandet och gnället. När det är som värst lägger jag honom bredvid mig i soffan och då ligger han där och jollrar med hög och barsk röst. Det här är verkligen inte hans normala humör. Han är inte arg hela tiden som tur är. Men jag fixar inte att gå till förskolan med vrålande bebis. Det är en utflykt på 50-60 min.
 
@Rhinos @Fritidsryttare det har bara varit så ett par dagar som tur är. Han har varit gladare idag, förmodligen för att syrran varit hemma och roat honom.

Men nej jag pallar inte hans arga humör som han haft de senaste dagarna, jag blir galen på skrikandet och gormandet och gnället. När det är som värst lägger jag honom bredvid mig i soffan och då ligger han där och jollrar med hög och barsk röst. Det här är verkligen inte hans normala humör. Han är inte arg hela tiden som tur är. Men jag fixar inte att gå till förskolan med vrålande bebis. Det är en utflykt på 50-60 min.
Det verkar smitta för nu ikväll har min varit hopplös. Gnäll och skrik och pip. Enda trösten är att han iaf äter bättre än vad Jan gjort på flera dagar. Kul med 5 måna
 
Ogillar alla arga och mirgontidiga bebisar.
Skärp er!

Liten var utsvulten när jag kom hem efter lång clinic och shit vad han viftade med hela kroppen när jag skulle upp med tröjan...
Zom hundarna när man kommer hem typ:laugh:
Han äter ersättning om jag inte är där men det är definitivt så.att han föredrar annat...
 
Ogillar alla arga och mirgontidiga bebisar.
Skärp er!

Liten var utsvulten när jag kom hem efter lång clinic och shit vad han viftade med hela kroppen när jag skulle upp med tröjan...
Zom hundarna när man kommer hem typ:laugh:
Han äter ersättning om jag inte är där men det är definitivt så.att han föredrar annat...

Hihi M gör likadant. Det liksom spritter i hela kroppen på honom :laugh: som en lycklig hund..
 
  • Gilla
Reactions: Ray
@Rhinos @Fritidsryttare det har bara varit så ett par dagar som tur är. Han har varit gladare idag, förmodligen för att syrran varit hemma och roat honom.

Men nej jag pallar inte hans arga humör som han haft de senaste dagarna, jag blir galen på skrikandet och gormandet och gnället. När det är som värst lägger jag honom bredvid mig i soffan och då ligger han där och jollrar med hög och barsk röst. Det här är verkligen inte hans normala humör. Han är inte arg hela tiden som tur är. Men jag fixar inte att gå till förskolan med vrålande bebis. Det är en utflykt på 50-60 min.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart :heart. Vrålande bebisar tär på en.
 
VII har haft en konstig natt. Vaknade kl. 2.30 av att V kräks. Som tur är kommer allt på kudden som han sover på och på hans pyjamas, så jag fick gå upp och tvätta av honom och byta pyjamas. Då hade han vaknat till och var ganska glad och nöjd så jag stannade upp i en stund. Då bajsar han och pruttar något alldeles förfärligt. Jag byter blöja, och sedan ser jag att han börjar bli trött så jag lägger mig och somnar med honom igen.

Två timmar senare vaknar jag av att han pruttar och bajsar igen. Klockan var då halv 5. Denna gång tar maken upp honom och byter blöja. I samma veva vaknar (såklart!) storebror och vill gå upp och äta frukost. V blir snart trött igen och jag ger honom mat och sover vidare medan maken och stora sonen gör morgon.

V brukar aldrig bajsa på natten, och inte kräka heller, så jag är lite rädd att han fått något virus. Dock är han glad, pigg och har inte kräkts något mer under dagen så det verkar vara en mild variant i så fall.

Nu på förmiddagen var vi iväg och åkta pulka och det gjorde verkligen gott för själen att vara ute i det fina vinterlandskapet.
 
Herregud @Rhinos du kan ju inte byta bild sådär :o Jag hittar ju inte tråden :D
Hatar att bo i denna avkrok i sverige som inte lyckas få någon vettig snö:mad:.
 
Herregud @Rhinos du kan ju inte byta bild sådär :o Jag hittar ju inte tråden :D
Hatar att bo i denna avkrok i sverige som inte lyckas få någon vettig snö:mad:.

Det förstår jag! Vi har sådär härligt krispigt och -8. Och har fått massor av snö. Men inte är vi ute och njuter utav det, nä vi tog en spontanare på Junibacken med nära vänner med barn. Man kan ju undra hur vi tänkte där, för snön lär nog smälta bort närsomhelst..

@Rhinos Vad märkligt. Måste ju vara något virus.. Hopps ni andra klarar er om det är det!
 
Herregud @Rhinos du kan ju inte byta bild sådär :o Jag hittar ju inte tråden :D
Hatar att bo i denna avkrok i sverige som inte lyckas få någon vettig snö:mad:.
Förlåt :angel::D.

Vet hur det känns utan snön. Är uppväxt i Halland och bott där största delen av mitt liv. Det var först när jag var 21 och flyttade till Uppsala som jag fick uppleva riktig vinter. Nu bor vi på slätta, och har helt ok med snö.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
B2425C1A-81FA-41CD-9EC6-0E591EBEAEC3.jpeg


Idag har jag två riktigt vrål förkylda barn hemma.
Tacksam för att M åtminstone faktiskt sovit bra i natt trots hostande med kruppinslag och jätte täppt i näsan. Beror nog mycket på att storebror sov i sitt rum hela natten (plötsligt händer det) och inte störde M med sitt pratande i sömnen.

Älskar förövrigt nya funktionen att man kan ladda upp filer direkt :D
 
Förlåt :angel::D.

Vet hur det känns utan snön. Är uppväxt i Halland och bott där största delen av mitt liv. Det var först när jag var 21 och flyttade till Uppsala som jag fick uppleva riktig vinter. Nu bor vi på slätta, och har helt ok med snö.
Tvärtom här. Uppväxt med snö och mygg och inflyttad till lera och flugor...

Fin body på gullungen @Rosen-Knoppen
Vi har oxå en sån:love:

Liten sover i vagnen och jag dricker kaffe istället för att göra nytta. Suck...
Men visst ska man njuta av denna tiden?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 305
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 611
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 450
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 645
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp