Sommarföräldrar 2017 del 3

Det där är knodd om ett tag, jag ska leta efter en ny overall och ytterkläder till honom. Han börjar växa ur storlek 80... O_o Är det lönt att köpa regnkläder och så i större storlek inför dagis om man hittar på bra rea? Eller är det dömt att misslyckas?

Han kan fortfarande ha 80 (började i julas så det är en storlek han haft länge) men nu köper vi 86.
Klart du kan hamstra större storlekar om du hittar billigt!
 
Det där är knodd om ett tag, jag ska leta efter en ny overall och ytterkläder till honom. Han börjar växa ur storlek 80... O_o Är det lönt att köpa regnkläder och så i större storlek inför dagis om man hittar på bra rea? Eller är det dömt att misslyckas?
Jag köper nästan alla barnens kläder på rea i större storlekar än de har nu. Det enda jag misslyckats med var två par sandaler till dottern som var för stora förra sommaren och som kommer vara för små i sommar. Men det är oanvända Kavatskor så de kommer bli enkla att sälja vidare
 
Tack för era svar om kläder, nu har jag mer "ammunition" till diskussionen med sambon. :p Han hävdar att kläder köper man när man behöver det, dvs när jag står på dagis utan regnkläder i princip.:grin: Vi var inne och köpte slit och släng-kläder på second hand igår som han kan ha i stallet, kvalitèn på det är dock diskutabel, en jacka är förstörd efter att ha tvättats i 40°, precis som tvättråden föreskrev...

En kompis rekommenderade Didrikssons som ytterkläder, vi har en vinteroverall till honom därifrån som vi är jättenöjda med. Har ni andra förslag som är bra? :)
 
Tack för era svar om kläder, nu har jag mer "ammunition" till diskussionen med sambon. :p Han hävdar att kläder köper man när man behöver det, dvs när jag står på dagis utan regnkläder i princip.:grin: Vi var inne och köpte slit och släng-kläder på second hand igår som han kan ha i stallet, kvalitèn på det är dock diskutabel, en jacka är förstörd efter att ha tvättats i 40°, precis som tvättråden föreskrev...

En kompis rekommenderade Didrikssons som ytterkläder, vi har en vinteroverall till honom därifrån som vi är jättenöjda med. Har ni andra förslag som är bra? :)

Reima! Vår dotter har ytterkläder från Reima, adidas, minirodini och didriksson. Gillar alla de märkena :) köpte en minirodini pico jacka häromdagen som hon ska ha på föris. Tycker egentligen inte de är värda 900 men kvalitén är bra (så egentligen är de väl värda det men hade hellre betalat mindre :angel:) så man får väl bara betala och se glad ut.

Jag köper aldrig ytterkläder på rea i förväg. Vill hellre vänta och dels köpa av det nya för säsongen och för att se vilken storlek hon ska ha. Däremot köper jag vanliga kläder i storleken hon har för tillfället + nästa så att det finns ett lager för nästa storlek hemma redan.
 
Tack för era svar om kläder, nu har jag mer "ammunition" till diskussionen med sambon. :p Han hävdar att kläder köper man när man behöver det, dvs när jag står på dagis utan regnkläder i princip.:grin: Vi var inne och köpte slit och släng-kläder på second hand igår som han kan ha i stallet, kvalitèn på det är dock diskutabel, en jacka är förstörd efter att ha tvättats i 40°, precis som tvättråden föreskrev...

En kompis rekommenderade Didrikssons som ytterkläder, vi har en vinteroverall till honom därifrån som vi är jättenöjda med. Har ni andra förslag som är bra? :)
Vi köpte en våroverall från villervalla som känns bra i både passform och kvalitet till storebror. Helt ok pris i jämförelse med liknande märken och finns i fina färger som inte bara är rosa och blått (är såååå trött på att ha så få färger att välja mellan i butik). Han har dock inte använt den jättemycket ännu så vet inte hur slitstark den är.
 
Vi köper mycket kläder från Molo, Villervalla och skalkläder från pop.
Vardagskläder från Lindex mest.

Jag köper absolut på rea i större storlek. Skulle det inte funka sen säljer jag vidare på tradera.
 
Upp som en sol och ner som en pannkaka. Snorig och febrig kille som stökat och gråtit hela natten.
Inte ätit dock så det börjar nästan bli en vana...
 
Upp som en sol och ner som en pannkaka. Snorig och febrig kille som stökat och gråtit hela natten.
Inte ätit dock så det börjar nästan bli en vana...
Nä men så segt! Jag som hoppats att värsta sjuk-säsongen var över vid det här laget 😓.
 
Nä men så segt! Jag som hoppats att värsta sjuk-säsongen var över vid det här laget 😓.
Första sjukan för liten och den kom ju på beställning när vi slutade nattamma...
Jag är kass i magen idag oxå och det är många projekt som måste göras.
Nu tar jag 45 min i sängen och hoppas det känns lite bättre sen. Blä.
 
Vi är åter friska, vilket är skönt 😊. V är nog inne i nästa språng för han vill INTE vara själv. Han från nästan panik så fort jag går iväg och och han ska vara uppe i famnen nästan hela tiden. Han har fått två tänder i överkäken och ska klättra och ha sig. Han kryper inte ännu men han vill gärna stå upp när man håller honom i händerna. ALLT ska greppas tag i och han undersöker allt med stor fascination.
 
Vi är åter friska, vilket är skönt 😊. V är nog inne i nästa språng för han vill INTE vara själv. Han från nästan panik så fort jag går iväg och och han ska vara uppe i famnen nästan hela tiden. Han har fått två tänder i överkäken och ska klättra och ha sig. Han kryper inte ännu men han vill gärna stå upp när man håller honom i händerna. ALLT ska greppas tag i och han undersöker allt med stor fascination.
Jag behöver ju inte uppdatera om knodd för våra verkar precis likadana. :D:p Dock har vår bara en ny tand i överkäken, men den andra dyker säkert också upp snart. :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tack för era svar om kläder, nu har jag mer "ammunition" till diskussionen med sambon. :p Han hävdar att kläder köper man när man behöver det, dvs när jag står på dagis utan regnkläder i princip.:grin: Vi var inne och köpte slit och släng-kläder på second hand igår som han kan ha i stallet, kvalitèn på det är dock diskutabel, en jacka är förstörd efter att ha tvättats i 40°, precis som tvättråden föreskrev...

En kompis rekommenderade Didrikssons som ytterkläder, vi har en vinteroverall till honom därifrån som vi är jättenöjda med. Har ni andra förslag som är bra? :)
Jag vet många som gillar Didriksson men jag har själv ingen erfarenhet av dem. Reima har vi haft en del, de är bra. Lindbergs fleecefodrade regnoverall har jag tyckt var jättebra också men då har jag frusna barn och Knodd är inte det som jag förstått det.

Nu har jag uteslutande Isbjörn till barnen. Väldigt dyrt men superbra kvalitet, bra passform (mycket bättre än Reima) och bra andrahandsvärde. Jag köper plaggen på rea och outlet så jag brukar bara betala 50-60% av ord.pris men det är ändå mycket pengar. Jag motiverar det med att uteleken och rörelseglädjen blir så mycket bättre om man har bra kläder så jag vill unna mina barn det.
 
Jag vet många som gillar Didriksson men jag har själv ingen erfarenhet av dem. Reima har vi haft en del, de är bra. Lindbergs fleecefodrade regnoverall har jag tyckt var jättebra också men då har jag frusna barn och Knodd är inte det som jag förstått det.

Nu har jag uteslutande Isbjörn till barnen. Väldigt dyrt men superbra kvalitet, bra passform (mycket bättre än Reima) och bra andrahandsvärde. Jag köper plaggen på rea och outlet så jag brukar bara betala 50-60% av ord.pris men det är ändå mycket pengar. Jag motiverar det med att uteleken och rörelseglädjen blir så mycket bättre om man har bra kläder så jag vill unna mina barn det.

Så tänker jag också.. Ytterkläder tycker jag är viktigt. Har jobbat i sportbutik under många många år så är nog lite yrkesskadad. Ytterkläder lägger jag mycket pengar på, de har ofta bra andrahandsvärde också.
 
Hade tänkt mig en mysdag hemma med M. Passa på att sova när han sov osv. Har sovit dåligt i helgen så tänkte fylla på energikontot men fick ändra om min dag när storebror vakna med 39 graders feber och ont i halsen. Stackarn.
Det är vid såna tillfällen jag märker av att jag är tvåbarnsmamma, när man känner sig otillräcklig. Båda vill vara i famnen och gråter.
Hoppas på att båda sover en stund samtidigt så jag kan slumra till lite..
 
Nya bilbarnstolen kom i slutet på förra veckan så ska montera in det i bilen tänkte jag om tillfälle ges under dagen..
Babyskyddet ska få åka hem till min bästa vän som är höggravid. Det är ändå läge att byta, han sitter ju stadigt och även om han får plats i babyskyddet så är ju nästa stol säkrare.
 
De där bra nätterna är ett minne blott.. nu.är det som nåt konstant vaken/koma tillstånd. För att toppa känslan har jag magkatarr och både sover och äter kass för det.
Tips mottages tacksamt. Aldrig haft det innan.
Nu ligger jag och snorig liten under filt och tittar tv. Och vägrar göra mer än så. Kaffet fick bli te.
 
De där bra nätterna är ett minne blott.. nu.är det som nåt konstant vaken/koma tillstånd. För att toppa känslan har jag magkatarr och både sover och äter kass för det.
Tips mottages tacksamt. Aldrig haft det innan.
Nu ligger jag och snorig liten under filt och tittar tv. Och vägrar göra mer än så. Kaffet fick bli te.

Usch magkatarr är hemskt!
Saker jag tycker förvärrar magkatarren och dom kan vara bra att undvika är:
Fet mat
Stark mat
Stekt mat
Kaffe
Alkohol


Novalucol är bra att ta..!
 
Nya bilbarnstolen kom i slutet på förra veckan så ska montera in det i bilen tänkte jag om tillfälle ges under dagen..
Babyskyddet ska få åka hem till min bästa vän som är höggravid. Det är ändå läge att byta, han sitter ju stadigt och även om han får plats i babyskyddet så är ju nästa stol säkrare.
Vi har också köpt ny bilbarnstol men inte hunnit montera den än. Han gallskriker varje gång vi sätter honom i babyskyddet, vet inte om det är för att han inte gillar att sitta i det eller att han inte vill åka bil. Hoppas att det kan bli bättre i bilbarnstolen.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 107
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 340
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 273
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp