Sommarföräldrar 2017 del 3

Vi har också köpt ny bilbarnstol men inte hunnit montera den än. Han gallskriker varje gång vi sätter honom i babyskyddet, vet inte om det är för att han inte gillar att sitta i det eller att han inte vill åka bil. Hoppas att det kan bli bättre i bilbarnstolen.

Vi har samma problem, lägger också hoppet på att det blir bättre med nästa stol.. Vi håller på att bli galna i bilen..!
 
Usch, vad kämpigt med alla sjukdomar och magproblem. Hoppas alla kryar på sig fort, speciellt nu när det ska bli varmt och skönt.

Vi bytte stol för några veckor sedan nu och V uppskattar den nya stolen. Han har i och för sig inte varit så svår att åka bil med innan dess heller, och vi har inte åkt någon långtur med den ännu. I helgen ska vi åka 25mil så vi testar tålamodet då 😊
 
@Humla @Rosen-Knoppen vi bytte till stol för ca en månad sedan. Vår lilleman är typ världens gladaste så han har aldrig klagat men det blev ju så himla tungt att bära skyddet (vi hade ett som vägde ganska mycket) så det var lika bra att byta. Nu sitter han högt upp och kan se ut genom fönstret = supernöjd bebis. Enda haken är att vi skulle behöva få till någon mer grads lutning för ibland åker huvudet fram när han somnar. Jag köpte en kil men den får tyvärr inte plats.
 
@Humla @Rosen-Knoppen vi bytte till stol för ca en månad sedan. Vår lilleman är typ världens gladaste så han har aldrig klagat men det blev ju så himla tungt att bära skyddet (vi hade ett som vägde ganska mycket) så det var lika bra att byta. Nu sitter han högt upp och kan se ut genom fönstret = supernöjd bebis. Enda haken är att vi skulle behöva få till någon mer grads lutning för ibland åker huvudet fram när han somnar. Jag köpte en kil men den får tyvärr inte plats.
Vi har en maxi cosi mobi som är ställbar i tre steg och V tippar framåt med huvudet TROTS att vi har den nedfälld på det mest liggande läget :banghead:. Förstår inte hur han bär sig åt :rofl:
 
Tack för era svar om kläder, nu har jag mer "ammunition" till diskussionen med sambon. :p Han hävdar att kläder köper man när man behöver det, dvs när jag står på dagis utan regnkläder i princip.:grin: Vi var inne och köpte slit och släng-kläder på second hand igår som han kan ha i stallet, kvalitèn på det är dock diskutabel, en jacka är förstörd efter att ha tvättats i 40°, precis som tvättråden föreskrev...

En kompis rekommenderade Didrikssons som ytterkläder, vi har en vinteroverall till honom därifrån som vi är jättenöjda med. Har ni andra förslag som är bra? :)

Vi köpte regnkläder från Didriksson begagnat och de verkar jättebra fast de alltså redan är använda av ett barn :) De verkar stora i storleken dock. Milo har storlek 74 än, men vi börjar gå över till 80 nu, och regnkläderna är i storlek 80, men känns som att de kommer att passa bättre till hösten. Har också köpt en skaloverall med avtagbart fleecefoder från Pop, inte hunnit använda den än men ser fram emot att få göra det, den verkar superbra :love:

Vi köpte en våroverall från villervalla som känns bra i både passform och kvalitet till storebror. Helt ok pris i jämförelse med liknande märken och finns i fina färger som inte bara är rosa och blått (är såååå trött på att ha så få färger att välja mellan i butik). Han har dock inte använt den jättemycket ännu så vet inte hur slitstark den är.

Håller verkligen med dig angående färger! Vi har också köpt en del kläder i massor av fina färger från Villervalla. I "vanliga" butiker är det ett väldigt överflöd av blått och rosa tycker jag..

Vi har också köpt ny bilbarnstol men inte hunnit montera den än. Han gallskriker varje gång vi sätter honom i babyskyddet, vet inte om det är för att han inte gillar att sitta i det eller att han inte vill åka bil. Hoppas att det kan bli bättre i bilbarnstolen.

Vår M har alltid tyckt att det är okej att åka bil, men mot slutet med babyskyddet så var han missnöjd. Jättemycket bättre sedan vi bytte till nästa stol, nu ser han ut mer och är till och med nöjd när bilen står still :)
 
Håller verkligen med dig angående färger! Vi har också köpt en del kläder i massor av fina färger från Villervalla. I "vanliga" butiker är det ett väldigt överflöd av blått och rosa tycker jag..
Verkligen. På pojkavdelningen är det bara blått, grått och andra dunkla färger, och på flickavdelningen är det bara rosa, glitter och gulliga djur. Vi handlar från båda avdelningarna när vi är inne i fysisk butik för att få lite variation, men några fler färger hade ju varit roligt att välja bland. För att få det är det i princip bara nätbutiker som gäller.
 
Vår M har alltid tyckt att det är okej att åka bil, men mot slutet med babyskyddet så var han missnöjd. Jättemycket bättre sedan vi bytte till nästa stol, nu ser han ut mer och är till och med nöjd när bilen står still :)

Vår kille har också varit helt okej med att åka bil, det är senaste månaden han blivit missnöjd. Ska försöka montera stolen i helgen och hoppas att det får samma effekt som hos er!
 
Alltså de där tänderna :banghead: Fortfarande ingen som spruckit igenom men lilleman är så öm i munnen och dregglar floder, och dessutom är han förkyld. Min man rapporterade hemifrån under dagen att M ”såg ut som en mycket blöt tomat i ansiktet” :p
 
Alltså de där tänderna :banghead: Fortfarande ingen som spruckit igenom men lilleman är så öm i munnen och dregglar floder, och dessutom är han förkyld. Min man rapporterade hemifrån under dagen att M ”såg ut som en mycket blöt tomat i ansiktet” :p
Nämen, stackars liten. Hoppas de spricker igenom fort nu. Inte lött att få tänder och vara sjuk på samma gång :(
 
Milo har varit så kinkig och gnällig nu två dagar. Vaknat mycket på nätterna och varit väldigt mammig. Har knappt kunnat gå på toaletten utan att han blivit ledsen för att jag ”försvunnit”.
Gladaste bebisen på jorden har förvandlats till en riktigt gnällis.

Bara ikväll har jag fått gå in till honom och lägga en hand på 6gånger och då är det bara 1h sen han somna.


Slitit mig i håret hela dagen tills det för några minuter sen plingade till i telefonen ”Milo går in i fas 6”....
Aaaahaaaa..
Såklart, att jag inte tänkte på det!
 
Milo har varit så kinkig och gnällig nu två dagar. Vaknat mycket på nätterna och varit väldigt mammig. Har knappt kunnat gå på toaletten utan att han blivit ledsen för att jag ”försvunnit”.
Gladaste bebisen på jorden har förvandlats till en riktigt gnällis.

Bara ikväll har jag fått gå in till honom och lägga en hand på 6gånger och då är det bara 1h sen han somna.


Slitit mig i håret hela dagen tills det för några minuter sen plingade till i telefonen ”Milo går in i fas 6”....
Aaaahaaaa..
Såklart, att jag inte tänkte på det!
Då är vi två! Denna bäbis kan icke vara själv längre 😅.
 
Milo har varit så kinkig och gnällig nu två dagar. Vaknat mycket på nätterna och varit väldigt mammig. Har knappt kunnat gå på toaletten utan att han blivit ledsen för att jag ”försvunnit”.
Gladaste bebisen på jorden har förvandlats till en riktigt gnällis.

Bara ikväll har jag fått gå in till honom och lägga en hand på 6gånger och då är det bara 1h sen han somna.


Slitit mig i håret hela dagen tills det för några minuter sen plingade till i telefonen ”Milo går in i fas 6”....
Aaaahaaaa..
Såklart, att jag inte tänkte på det!
Då är vi två! Denna bäbis kan icke vara själv längre 😅.
Här också! Varit lite gnällig senaste veckan och igår blev det mycket värre. Han lägger sig framför mig och skriker eller gnäller, men väl uppe i famnen är han nöjd typ 30 sekunder :crazy: Var helt slut när min sambo kom hem.
 
Milo har varit så kinkig och gnällig nu två dagar. Vaknat mycket på nätterna och varit väldigt mammig. Har knappt kunnat gå på toaletten utan att han blivit ledsen för att jag ”försvunnit”.
Gladaste bebisen på jorden har förvandlats till en riktigt gnällis.

Bara ikväll har jag fått gå in till honom och lägga en hand på 6gånger och då är det bara 1h sen han somna.


Slitit mig i håret hela dagen tills det för några minuter sen plingade till i telefonen ”Milo går in i fas 6”....
Aaaahaaaa..
Såklart, att jag inte tänkte på det!
Med dottern var den där fasen så himla tydlig. Vi försökte lämna henne till farmor och farfar för att vi skulle på fest - det godtogs icke! Den gången hulkgrät hon i min famn en kvart efter att jag kommit hem.

Men lilleman då. Visst har han varit lite pipig, men NOLL separationsångest. Tvärtom, han krälar glatt iväg och upptäcker världen. Igår tog han sig över tröskeln mellan vardagsrum och hall själv, så nu är det definitivt slut på lugnet. På gott och ont. Det positiva är att han är väldigt nöjd och roar sig själv väldigt bra :D

Hoppas det blir ett kortvarigt språng för er!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Med dottern var den där fasen så himla tydlig. Vi försökte lämna henne till farmor och farfar för att vi skulle på fest - det godtogs icke! Den gången hulkgrät hon i min famn en kvart efter att jag kommit hem.

Men lilleman då. Visst har han varit lite pipig, men NOLL separationsångest. Tvärtom, han krälar glatt iväg och upptäcker världen. Igår tog han sig över tröskeln mellan vardagsrum och hall själv, så nu är det definitivt slut på lugnet. På gott och ont. Det positiva är att han är väldigt nöjd och roar sig själv väldigt bra :D

Hoppas det blir ett kortvarigt språng för er!

Ja han har verkligen separationsångest. I söndags var vi på 68 års kalas med lite äldre goa små gummor. Och han bröt ihop bara någon annan än jag eller pappa tittade på honom. Fick vid flertalet gånger lämna rummet för att han var så himla ledsen. Det blev ett kortvarigt kalas för oss..

Storebror hade aldrig någon separationsångest alls vid den här åldern, den kom senare för honom. Vid 2års åldern.
 
Här också! Varit lite gnällig senaste veckan och igår blev det mycket värre. Han lägger sig framför mig och skriker eller gnäller, men väl uppe i famnen är han nöjd typ 30 sekunder :crazy: Var helt slut när min sambo kom hem.

Ja man blir verkligen helt slut i huvudet.
Har längtat till torsdag och min jobbdag hela veckan. Det där gnället gör en helt färdig..
 
Ja han har verkligen separationsångest. I söndags var vi på 68 års kalas med lite äldre goa små gummor. Och han bröt ihop bara någon annan än jag eller pappa tittade på honom. Fick vid flertalet gånger lämna rummet för att han var så himla ledsen. Det blev ett kortvarigt kalas för oss..

Storebror hade aldrig någon separationsångest alls vid den här åldern, den kom senare för honom. Vid 2års åldern.
Visst är det påfrestande. Storebror var sådan, fast inte bara i utvecklingssprången. Han tyckte (och tycker fortfarande) det var jättejobbigt att ha mycket folk runt omkring sig och det var bara personer som han kände väldigt väl som fick hålla honom (typ jag, hans pappa, mormor och morfar). Jag har för mig att vi har fått gå ifrån med honom en stund på samtliga kalas vi varit på när han var under året.

V är helt annorlunda. Han är väldigt nyfiken på andra människor och de flesta kan hålla i honom, förutom när han är nyvaken. Är helt ovan vid ett sådant beteende, men också tacksam över att det är enklare denna gång :).
 
Blä blä blä
Underbart vårväder och bebis som lagt ner nattätandet. Och så magtrubbel som gör att jag likt förbannat inte får sova:banghead:
Igår- efter att sovit 2 timmar på hela natten köpte jag omeprazol istället för novalucol. Sov lite bättre i natt- till 03...
Har såklart noll energi och huvudvärk- men vågar inte dricka kaffe eller ta alvedon...
Noll rättvisa i livet:wtf:
 
Blä blä blä
Underbart vårväder och bebis som lagt ner nattätandet. Och så magtrubbel som gör att jag likt förbannat inte får sova:banghead:
Igår- efter att sovit 2 timmar på hela natten köpte jag omeprazol istället för novalucol. Sov lite bättre i natt- till 03...
Har såklart noll energi och huvudvärk- men vågar inte dricka kaffe eller ta alvedon...
Noll rättvisa i livet:wtf:
Åh :heart. Det är verkligen ödets ironi! ALDRIG ska det tajma rätt. Kan du ta igen lite sömn under dagen?
 
Åh :heart. Det är verkligen ödets ironi! ALDRIG ska det tajma rätt. Kan du ta igen lite sömn under dagen?
Jo det kan jag väl till viss del. Men stora barnet kommer hem vid ett och då går det inte... Sen sover jag ju sämre på natten om jag sovit på dagen.
Hoppas verkligen det ger sig nu...
Jag vill njuta av mina sista lediga veckor...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 289
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 561
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 443
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 600
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp