Sommarföräldrar 2017 del 3

Jo det kan jag väl till viss del. Men stora barnet kommer hem vid ett och då går det inte... Sen sover jag ju sämre på natten om jag sovit på dagen.
Hoppas verkligen det ger sig nu...
Jag vill njuta av mina sista lediga veckor...
Förstår dig! De är svårt att få till extra sömn. Med stora barnet gick det fint att sova medan han sov, men nu funkar det inte alls av förklarlig anledning ;). Är det magen som krånglar fortfarande?
 
Blä blä blä
Underbart vårväder och bebis som lagt ner nattätandet. Och så magtrubbel som gör att jag likt förbannat inte får sova:banghead:
Igår- efter att sovit 2 timmar på hela natten köpte jag omeprazol istället för novalucol. Sov lite bättre i natt- till 03...
Har såklart noll energi och huvudvärk- men vågar inte dricka kaffe eller ta alvedon...
Noll rättvisa i livet:wtf:
Usch hoppas det ger med sig!!
 
Nu fattar jag varför knodd börjat störtgråta när han ser nya människor sista veckorna- det är så klart en fas! :p

Här är livet förhållandevis najs ändå? Vi har underbart väder och knodd är med mig på jobbet på förmiddag/morgon medan pappa jobbar. Det är jättekul med häst och hund och får o katt tycker han. :P Nu är hunden parad också så kan ju bara tänka mig hur förtjust han blir när valparna kommer i juni, lär få inkvartera dem i en bunker...

Bifogar bild från gårdagen när vi hade eftermiddagsmys i gräset. :)
DSC01855.JPG
 
Nu fattar jag varför knodd börjat störtgråta när han ser nya människor sista veckorna- det är så klart en fas! :p

Här är livet förhållandevis najs ändå? Vi har underbart väder och knodd är med mig på jobbet på förmiddag/morgon medan pappa jobbar. Det är jättekul med häst och hund och får o katt tycker han. :P Nu är hunden parad också så kan ju bara tänka mig hur förtjust han blir när valparna kommer i juni, lär få inkvartera dem i en bunker...

Bifogar bild från gårdagen när vi hade eftermiddagsmys i gräset. :)Visa bifogad fil 13753
Åh vilka mysingar :love:
 
Lillebror och jag lekte med en boll idag. Shit vad roligt han hade. Han tjöt av förtjusning varje gång den kom tillbaka. Så söt....
Vovven är också intressant. Suger fast med båda händerna i pälsen och drar. Lyckligtvis gillar hunden lite ruff hantering...
 
Blä blä blä
Underbart vårväder och bebis som lagt ner nattätandet. Och så magtrubbel som gör att jag likt förbannat inte får sova:banghead:
Igår- efter att sovit 2 timmar på hela natten köpte jag omeprazol istället för novalucol. Sov lite bättre i natt- till 03...
Har såklart noll energi och huvudvärk- men vågar inte dricka kaffe eller ta alvedon...
Noll rättvisa i livet:wtf:

Usch, känner med dig! Själv har jag inget att skylla på, men vaknar ändå flera gånger per natt och kan inte somna om :meh: Huvudvärk kommer som ett brev på posten sedan under dagarna, fy :wtf:

Lillebror och jag lekte med en boll idag. Shit vad roligt han hade. Han tjöt av förtjusning varje gång den kom tillbaka. Så söt....
Vovven är också intressant. Suger fast med båda händerna i pälsen och drar. Lyckligtvis gillar hunden lite ruff hantering...

Härligt! M har också upptäckt det där med bollar, jättekul ju! Och ingen hund här, men katterna är det absolut bästa som finns. Gärna dra lite i pälsen och öronen på den av dem som faktiskt tillåter det. Den katten är faktiskt väldigt förtjust i bebis, kommer alltid och kontrollerar om han tycker att M sovit för länge på morgonen och sånt :D
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Neeej! Nu har stora sonen magsjuka :arghh:. Det är tydligen fler barn på förskolan som är sjuka, så det är tyvärr inte ”bara” matförgiftning. Hoppas att V slipper. Vi vädrar för fullt här hemma.
 
Pratade förresten med min chef igår om hur vi ska lägga upp det när jag börjar jobba igen och blev riktigt peppad att komma tillbaka till jobbet. Ska dock börja med två veckors semester, så börjar på riktigt den 16 juli och kommer då jobba 75 % till en början. Känns som ett bra upplägg :).
 
Pratade förresten med min chef igår om hur vi ska lägga upp det när jag börjar jobba igen och blev riktigt peppad att komma tillbaka till jobbet. Ska dock börja med två veckors semester, så börjar på riktigt den 16 juli och kommer då jobba 75 % till en början. Känns som ett bra upplägg :).
Bu för magsjuka...

Men härligt med lite jobbpepp!
Jag jobbar ju lite redan nu men känner mest att jag inte hinner. Massa saker jag vill ha gjort där men det finns ibte tiden och det vör mug frustrerad. Längtar lite efter att få lägga fler timmar på det...
Ibland i smyg längtar jag oxå efter att få lämna ett kaosartat hem och säga "asså jag skulle gärna hjälpa dig men jag ska vara på möte om 20 min..."
 
Bu för magsjuka...

Men härligt med lite jobbpepp!
Jag jobbar ju lite redan nu men känner mest att jag inte hinner. Massa saker jag vill ha gjort där men det finns ibte tiden och det vör mug frustrerad. Längtar lite efter att få lägga fler timmar på det...
Ibland i smyg längtar jag oxå efter att få lämna ett kaosartat hem och säga "asså jag skulle gärna hjälpa dig men jag ska vara på möte om 20 min..."
Hur många procent jobbar du nu? Hemifrån? På mitt jobb skulle det inte vara optimalt att jobba för få procent under en längre tid. 75 skulle säkert funka, men inte mycket mindre än så. Ibland hade det varit skönt att kunna jobba hemifrån, men är faktiskt glad över att jag ska vara på plats eftersom jag blir mycket mer effektiv då och kan koppel bort hem/familj när jag är på jobbet, men också koppla bort jobb när jag är hemma :).
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Hur många procent jobbar du nu? Hemifrån? På mitt jobb skulle det inte vara optimalt att jobba för få procent under en längre tid. 75 skulle säkert funka, men inte mycket mindre än så. Ibland hade det varit skönt att kunna jobba hemifrån, men är faktiskt glad över att jag ska vara på plats eftersom jag blir mycket mer effektiv då och kan koppel bort hem/familj när jag är på jobbet, men också koppla bort jobb när jag är hemma :).
Jobbar en kväll och sen så många timmar det blir... Det beror på vad jag hinner. Och det är ju ett rätt ooptimalt upplägg eftersom man alltid hinner mindre än man vill.
Kan jobba hemma vissa grejer men det mesta kräver att jag är på plats.
 
Jobbar en kväll och sen så många timmar det blir... Det beror på vad jag hinner. Och det är ju ett rätt ooptimalt upplägg eftersom man alltid hinner mindre än man vill.
Kan jobba hemma vissa grejer men det mesta kräver att jag är på plats.
Det är väl både bra och dåligt med ett sådant upplägg. Ibland är det bättre att ha en specifik uppgift som ska vara färdig. Blir lött väldigt godtyckligt annars.
 
Det är väl både bra och dåligt med ett sådant upplägg. Ibland är det bättre att ha en specifik uppgift som ska vara färdig. Blir lött väldigt godtyckligt annars.
Jag har deadline juli på "mitt" och inser ju att jag får sitta med det typ hela sommaren om jag inte lyckas göra lite hemma...
Trubblet är att sambon fått nåt ryck och börjat jobba massor nu innan han ska gå hem. Hade annars tänkt sitta npn timme med datorn efter middan.
Men det är alltid massa annat som kommer ivägen.
 
Herrgud den här fasen är knäckande! :banghead:
M var hos barnvakt ungefär 1h. Sambon lämna till bonusfarmor vid strax efter 15. Jag hade stora sonen med mig på jobbet och vi cykla för att hämta M när jag sluta vid 16.
När vi kom skrek han så hysteriskt att svärmor såg alldeles svettig ut, hon som inte påverkas för typ nåt. När han såg mig så hulka han så hysteriskt så han kräktes flera gånger. Sen snyftade han och nästan skaka resten av kvällen. Och klängde fast på mig fram tills han somna vid 19.
Sambon är på svensexa och jag ensam. Tack och lov så fick stora sonen stanna kvar och sen åka hem och sova hos sin faster som också var där. Så han fick en roligare kväll än med mamma och gnällig lillebror..
 
Herrgud den här fasen är knäckande! :banghead:
M var hos barnvakt ungefär 1h. Sambon lämna till bonusfarmor vid strax efter 15. Jag hade stora sonen med mig på jobbet och vi cykla för att hämta M när jag sluta vid 16.
När vi kom skrek han så hysteriskt att svärmor såg alldeles svettig ut, hon som inte påverkas för typ nåt. När han såg mig så hulka han så hysteriskt så han kräktes flera gånger. Sen snyftade han och nästan skaka resten av kvällen. Och klängde fast på mig fram tills han somna vid 19.
Sambon är på svensexa och jag ensam. Tack och lov så fick stora sonen stanna kvar och sen åka hem och sova hos sin faster som också var där. Så han fick en roligare kväll än med mamma och gnällig lillebror..
Åh, fy! Det låter inte alls roligt :(. Den här fasen kan verkligen vara utmanande. Precis när man vant sig vid att de är liiite mer ”självständiga” så blir de som förbytta.
 
Bu för magsjuka...

Men härligt med lite jobbpepp!
Jag jobbar ju lite redan nu men känner mest att jag inte hinner. Massa saker jag vill ha gjort där men det finns ibte tiden och det vör mug frustrerad. Längtar lite efter att få lägga fler timmar på det...
Ibland i smyg längtar jag oxå efter att få lämna ett kaosartat hem och säga "asså jag skulle gärna hjälpa dig men jag ska vara på möte om 20 min..."
Igenkänning på sista meningen! Sambon har börjat jobba 07-16, och jag pysslar med knodd, jobbet och allt runt omkring. Kom hem kl 21 igår efter att ha kört hästar. Då frågar han mig när jag ska till tandläkaren, för han vill gå och träna?! Gissa svaret liksom...
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Herrgud den här fasen är knäckande! :banghead:
M var hos barnvakt ungefär 1h. Sambon lämna till bonusfarmor vid strax efter 15. Jag hade stora sonen med mig på jobbet och vi cykla för att hämta M när jag sluta vid 16.
När vi kom skrek han så hysteriskt att svärmor såg alldeles svettig ut, hon som inte påverkas för typ nåt. När han såg mig så hulka han så hysteriskt så han kräktes flera gånger. Sen snyftade han och nästan skaka resten av kvällen. Och klängde fast på mig fram tills han somna vid 19.
Sambon är på svensexa och jag ensam. Tack och lov så fick stora sonen stanna kvar och sen åka hem och sova hos sin faster som också var där. Så han fick en roligare kväll än med mamma och gnällig lillebror..
Men gud, det låter ju inte alls roligt! Hoppas hoppas det går över snart!
 
Igenkänning på sista meningen! Sambon har börjat jobba 07-16, och jag pysslar med knodd, jobbet och allt runt omkring. Kom hem kl 21 igår efter att ha kört hästar. Då frågar han mig när jag ska till tandläkaren, för han vill gå och träna?! Gissa svaret liksom...
In your dreams typ....

Liten gnällis här med. Kryper inte men hasar lite på rumpan så han kommer framåt. Hundvattenskålen är poppis:banghead: Vatten över hela golvet...
Idag är mannen med kompisar och imorgon ska jag vara funktionär på tävling. Ska bli skönt att han får ha båda barnen hela dagen. Kommer sitta i stallet sen och bara myyysa innan jag åker hem.
Älskar att vara med ungarna men nu har det varit mycket hemmafruande och den snefördelningen ogillar jag. Jag känner verkligen att han får kliva upp ett pinnhål och göra annat än se på fotboll när han har barnen... Så nog känns jobb som en härlig egentid...
 
Herrgud den här fasen är knäckande! :banghead:
M var hos barnvakt ungefär 1h. Sambon lämna till bonusfarmor vid strax efter 15. Jag hade stora sonen med mig på jobbet och vi cykla för att hämta M när jag sluta vid 16.
När vi kom skrek han så hysteriskt att svärmor såg alldeles svettig ut, hon som inte påverkas för typ nåt. När han såg mig så hulka han så hysteriskt så han kräktes flera gånger. Sen snyftade han och nästan skaka resten av kvällen. Och klängde fast på mig fram tills han somna vid 19.
Sambon är på svensexa och jag ensam. Tack och lov så fick stora sonen stanna kvar och sen åka hem och sova hos sin faster som också var där. Så han fick en roligare kväll än med mamma och gnällig lillebror..

Känner igen mig, det är ingen kul fas alltså :down: Men vi får väl trösta oss med att det förmodligen är just en fas och förhoppningsvis blir den inte långvarig (min M har dock hållit på i några veckor nu.. :meh:).
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 108
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 174
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 343
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 290
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp