Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går här i godan ro på betena och insåg precis att om 3 veckor är det juni månad och sen kommer det förhoppningsvis att börja ploppa ut sommarbebisar :eek: Den där listan kanske vill följa med in i nya tråden? (Jag anmäler mig högst ogärna som frivillig då jag och listor inte är bästisar ;))
 
"Ploppa ut" låter bra, kan man beställa ett snabbt och smidigt plopp? Helst smärtfritt också såklart :up:

Men plopp låter bra :up: Vart skriver man upp sig?

Nåt smidigt plopp blev det inte med sonen
Stackarn hade vänt kartan upp och ner och hittade inte utgångshållet :cautious:
Det upptäcktes 7dagar från bf. Han gick inte att vända för han hade kilat fast sig med rumpan i bäckenet.
Sen upptäcktes att han inte hade nåt fostervatten, trots att jag inte läckt nåt. Och att hans hjärtljud var ojämna och försvann titt som tätt. Sen gick det fort med akutsnitt..
Förstod inte förrens efter hur dåligt han mådde där inne :cry: Har ibland tanken att tänk om inte jag ifrågsatt min barnmorska (som sa att han låg med huvudet neråt, jag sa det gör han inte alls) och hade behövt gå över tiden, då kanske han inte funnits här idag..

Var helt i det klara med att nästa barn blir ett planerat snitt.. Tänkte inte gå igenom ångesten att det kanske kan bli så igen, det var så nära att jag hade fått föda i säte..
Sen blev jag gravid och tänkte; ja men lm dom kan lova mig tillväxt ultaljud (det har jag blivit lovad nu) så dom kan kolla läget och fostervatten nivån, men även att kunna kolla med ett ultraljud vid värkstart så kaaaanske jag kan tänka mig att prova vanligt..

Och nu vacklar jag igen.. Drömmer såna hemska drömmar om sätesförlossningar, minskad vatten mängd att sambon fått väcka mig för att jag gråter hysterisk i sömnen, har ångest när jag vaknar och är helt kallsvettig..
Funderar nu på om inte det där snittet blir bra ändå... så kan jag slappna av resten av tiden.. ett plus i kanten är väl att den här hemska gravidoteten tar slut fortare :wtf:
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland)
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet, Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)
 
Den är snygg! Jag har dock gått omvägar runt alla ljusa vagnar, fattar inte hur folk kan hålla dom rena :angel::D Men supersnygga när de är rena, misstänker dock att efter 1 stallbesök och några turer in och ut ur bilen hade min varit något skitig.... :o
 
Den är snygg! Jag har dock gått omvägar runt alla ljusa vagnar, fattar inte hur folk kan hålla dom rena :angel::D Men supersnygga när de är rena, misstänker dock att efter 1 stallbesök och några turer in och ut ur bilen hade min varit något skitig.... :o

Leatherette är fantastiskt! Lätt att torka av och drar inte åt sig så mkt. Min är från 2012 (köpte begagnad) och den var fläckfri tills jag knödde in chassit bredvid korgen i lilla bilen så det oljade av sig :angel:
 
Jag längtar så efter att den här graviditeten är slut!
Jag är så sugen på att träna, hårt, ta ut mig så svetten rinner och benen skakar..
Nåt jag aldrig skulle orka nu, jag orkar knappt gå en promenad..
Ser hur mina muskler förfaller, framförallt mina lår, som annars är vältränade och starka. Nu ser de plufsiga ut och celluliter har börjat träda fram (mer än de som redan bosatt sig där.
Tillskillnad från er andra tycker jag det är mina lår som växer istället för magen :D Mina 5kg jag gått upp har alla hamnat på låren..
Det jobbiga när illmåendet numera bara hjälps av att äta, äta äta äta :down:
 
Vaaad är det för vilde där inne:nailbiting::eek:
Sitter och myser på fika och sen bara kör han nån supersnurr som gör dyngont och jag faktiskt hoppar rakt upp och första reaktionen är att ta tag i honom och med sträng röst säga "Nej- man slåss inte:devil:"

Herregud vilken chock...
 
:o:D
Vaaad är det för vilde där inne:nailbiting::eek:
Sitter och myser på fika och sen bara kör han nån supersnurr som gör dyngont och jag faktiskt hoppar rakt upp och första reaktionen är att ta tag i honom och med sträng röst säga "Nej- man slåss inte:devil:"

Herregud vilken chock...

Haha förlåt men jag ser det framför mig :D!
Här är favoriten att petas hårt i revbenen inifrån. Ni vet sådär som när man kittlas/retas med nån, skitobehagligt! Hoppar också till när det händer, måste se helt muppigt ut för dem som sitter bredvid :o.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
:o:D

Haha förlåt men jag ser det framför mig :D!
Här är favoriten att petas hårt i revbenen inifrån. Ni vet sådär som när man kittlas/retas med nån, skitobehagligt! Hoppar också till när det händer, måste se helt muppigt ut för dem som sitter bredvid :o.
Allvarligt så tror jag han vill klösa sig ut...
Annars är det ju mysigt med lite bök men det finns ju gränser...
Och ja.
Det ser jäkligt muppigt ut.
 
Haha här är en till med världens räser-bebis!! Satt i soffan igår och skulle få i mig middag, det uppskattades inte utan då buffades det och puffades det så att hela magen hoppade. Det var omöjligt att sitta kvar nån längre stund så det var bara att ställa sig upp.:D Över huvud taget är den mycket starkare och piggare nu, vet inte om det är för att den växt till sig eller nåt. Den kör längre stunder med akrobatikpass och man känner hur kroppsdelarna rör sig, gärna en fot i högersidan och en hand eller nåt till vänster.:p
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Men plopp låter bra :up: Vart skriver man upp sig?

Nåt smidigt plopp blev det inte med sonen
Stackarn hade vänt kartan upp och ner och hittade inte utgångshållet :cautious:
Det upptäcktes 7dagar från bf. Han gick inte att vända för han hade kilat fast sig med rumpan i bäckenet.
Sen upptäcktes att han inte hade nåt fostervatten, trots att jag inte läckt nåt. Och att hans hjärtljud var ojämna och försvann titt som tätt. Sen gick det fort med akutsnitt..
Förstod inte förrens efter hur dåligt han mådde där inne :cry: Har ibland tanken att tänk om inte jag ifrågsatt min barnmorska (som sa att han låg med huvudet neråt, jag sa det gör han inte alls) och hade behövt gå över tiden, då kanske han inte funnits här idag..

Var helt i det klara med att nästa barn blir ett planerat snitt.. Tänkte inte gå igenom ångesten att det kanske kan bli så igen, det var så nära att jag hade fått föda i säte..
Sen blev jag gravid och tänkte; ja men lm dom kan lova mig tillväxt ultaljud (det har jag blivit lovad nu) så dom kan kolla läget och fostervatten nivån, men även att kunna kolla med ett ultraljud vid värkstart så kaaaanske jag kan tänka mig att prova vanligt..

Och nu vacklar jag igen.. Drömmer såna hemska drömmar om sätesförlossningar, minskad vatten mängd att sambon fått väcka mig för att jag gråter hysterisk i sömnen, har ångest när jag vaknar och är helt kallsvettig..
Funderar nu på om inte det där snittet blir bra ändå... så kan jag slappna av resten av tiden.. ett plus i kanten är väl att den här hemska gravidoteten tar slut fortare :wtf:
Typ så var det med min äldsta dotter. För lite vatten och tappar hjärtljud och akut snitt till slut.
Nu är jag i en sits där jag måste göra snitt och jag är inte alls sugen på att ens tänka på det... Känns obehagligt från början till slut. Men på nåt vis måste barnet ut.
Det var lättare och trevligare att få in barnet i kroppen....
 
Gick in i v. 25 i tisdags. Ska på första bm-besöket efter RUL nästa vecka. Det känns som att det äntligen börjar närma sig slutet, trots att det är en lång väntan kvar ;). Mår bra men magen börjar bli ivägen och känner mig stor och otymplig.
 
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- RUL säger flicka (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Ellen, född 17/3, 1205 g, 44 cm.
9/6 - Omega, 26 år, första barnet

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm)
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm)
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 . Manhattan_2006 31 år första barnet
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet, Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet (Skaraborg)

Min uppdatering verkar ha ramlat bort från listan så jag lägger till den igen.

Idag har vi varit ute på promenad i vagnen för första gången! Hon sov mer eller mindre hela tiden även om det var sådär populärt när vi körde över kullerstenar. Det går framåt fort, idag har de plockat bort koffeinet och om det inte blir några problem med det kommer vi få åka hem nästa vecka. :D Även amningen fungerar bättre. I början var hon frustrerad över att hon inte fick tag ordentligt men när vi testade amningsnapp gick det mycket bättre och i morse satte hon i sig minst 10 ml på 20-30 minuter. Däremot varierar det väldigt hur länge hon orkar hålla på, allt från ingenting till en timme, och tekniken är väl inte den bästa jämt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 238
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 291
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 570
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 780
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp