Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir planerat snitt och vi vet redan datum ja . I övrigt är inte mycket annorlunda, jag räknas inte som någon risk patient egentligen men med 2 akuta snitt blir det planerat om man inte har otroligt goda anledningar till annat.
Ah, jag förstår. Känns verkligen vettigt att planera in något denna gång då eftersom det blivit snitt de andra gångerna. :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har oxå åkt på förvärkar. Bebis bankar runt.
Jag har rätt konstant molvärk som blir intensivare ibland men aldrig helt släpper.
Men det är inte i närheten av riktiga värkar!
Nä, det var så jag kände med, att så länge de var svaga och inte ökade i intensitet eller styrka så fick det vara. Klokt val för det la sig under natten, fått sova hyfsat. Tror kanske att jag höll igång för mycket igår och att det var det som utlöste det, får trappa ner ännu mer på tempot. :)
 
  • Gilla
Reactions: Ray
God morgon världen, tyckte bebis och tryckte upp en häl rakt in i revbensbågen på mig. Helt sjuk känsla när man kan ta på den lilla foten precis under huden, kommer ju kännas helt konstigt när man kan ta på den "på riktigt" sen. :love:
BM-besök i eftermiddag och imorgon kväll kommer sambon. 4 jobbdagar kvar innan helt ledigt och sen blir det semesteraktiviteter med svärmor och svägerskan, ska bli så mysigt!
 
God morgon världen, tyckte bebis och tryckte upp en häl rakt in i revbensbågen på mig. Helt sjuk känsla när man kan ta på den lilla foten precis under huden, kommer ju kännas helt konstigt när man kan ta på den "på riktigt" sen. :love:
BM-besök i eftermiddag och imorgon kväll kommer sambon. 4 jobbdagar kvar innan helt ledigt och sen blir det semesteraktiviteter med svärmor och svägerskan, ska bli så mysigt!
Heja dig som jobbar och håller igång! Ta det försiktigt och hoppas du får ett mysigt besök hos BM!
 
Tack @hvala . :) Jag kan ju förtydliga att "jobb" nu mera innefattar att mocka några boxar som knappt är nedskitade och att fylla vatten i tre hagar i princip, med stallägarnas hökögon på mig. Vanligtvis hade det tagit mig 30 minuter, nu avklaras det på cirka 2 timmar, snigeltempo minst sagt. :)
Fick frågan igår om jag inte ville ha ledigt resten av veckan. Absolut inte blev svaret. Jag kryper redan på väggarna i princip, får jag inte komma ut och göra nånting så blir jag skogstokig. Däremot byter jag gärna "stalljobb" mot sommaraktiviteter sista veckorna. Ska bli mysigt att turista i sin egen stad. (Bara för det beslutar sig väl bebis för att komma på lördag natt).
 
Semester är Nice!

Hade BM idag och allt fortsatt bra. Firar med att dammsuga och städa toa. Vilket gett ont i ryggen och sammandragningar. Tjoho vilket kul liv.
 
Semester är Nice!

Hade BM idag och allt fortsatt bra. Firar med att dammsuga och städa toa. Vilket gett ont i ryggen och sammandragningar. Tjoho vilket kul liv.

Håller med, semester är nice, om man är lediga hela familjen tillsammans. Men skulle inte vilja vara ledig jämt. Känner efter typ 8månaders sjukskrivning att fyyyy fan för att vara hemma jämt! Skulle bli fullständigt knäpp!

kl.
Fick ett samtal från barnmorskan igår som berättade att jag hade haft höga infektionsvärden och ökade vita blodkroppar på mitt blodprov som de tog senast jag var där (1 1/5vecka sen) och ville att jag ska ta tempen morgon och kväll och komma in och ta nya prover..
Undrar vad det kan beror på? Urinvägsinfektion? Har dock inte haft några problem med kisseriet eller att det skulle ha svidit när jag kissa.
Och jag har inte varit sjuk i den bemärkelsen att jag skulle haft typ ont i halsen eller varit förkyld i samband med att proverna togs..
Himla märkligt..
 
Håller med, semester är nice, om man är lediga hela familjen tillsammans. Men skulle inte vilja vara ledig jämt. Känner efter typ 8månaders sjukskrivning att fyyyy fan för att vara hemma jämt! Skulle bli fullständigt knäpp!

kl.
Fick ett samtal från barnmorskan igår som berättade att jag hade haft höga infektionsvärden och ökade vita blodkroppar på mitt blodprov som de tog senast jag var där (1 1/5vecka sen) och ville att jag ska ta tempen morgon och kväll och komma in och ta nya prover..
Undrar vad det kan beror på? Urinvägsinfektion? Har dock inte haft några problem med kisseriet eller att det skulle ha svidit när jag kissa.
Och jag har inte varit sjuk i den bemärkelsen att jag skulle haft typ ont i halsen eller varit förkyld i samband med att proverna togs..
Himla märkligt..
Sjukskrivning är helt annars. Grejen med semester är ju att man njuter. Sjuk vill ingen vara.
Låter märkligt med blodprovet. Urinvägsinfektion kan man tydligen få utan direkta symptom när man är gravid så kanske?
 
Håller med, semester är nice, om man är lediga hela familjen tillsammans. Men skulle inte vilja vara ledig jämt. Känner efter typ 8månaders sjukskrivning att fyyyy fan för att vara hemma jämt! Skulle bli fullständigt knäpp!

kl.
Fick ett samtal från barnmorskan igår som berättade att jag hade haft höga infektionsvärden och ökade vita blodkroppar på mitt blodprov som de tog senast jag var där (1 1/5vecka sen) och ville att jag ska ta tempen morgon och kväll och komma in och ta nya prover..
Undrar vad det kan beror på? Urinvägsinfektion? Har dock inte haft några problem med kisseriet eller att det skulle ha svidit när jag kissa.
Och jag har inte varit sjuk i den bemärkelsen att jag skulle haft typ ont i halsen eller varit förkyld i samband med att proverna togs..
Himla märkligt..
Jag hade uvi som gravid och det var inget jag märkte av själv. Något ökande antal sammandragningar kanske men eftersom det var i slutet av graviditeten så var det inget jag reflekterade över.
 
Sjukskrivning är helt annars. Grejen med semester är ju att man njuter. Sjuk vill ingen vara.
Låter märkligt med blodprovet. Urinvägsinfektion kan man tydligen få utan direkta symptom när man är gravid så kanske?

Jag hade uvi som gravid och det var inget jag märkte av själv. Något ökande antal sammandragningar kanske men eftersom det var i slutet av graviditeten så var det inget jag reflekterade över.

Ja det känns ju som att det skulle kunna vara uvi.
Ska till Apoteket imorgon och köpa en temp, tänkte köpa med mig urinstickor samtidigt och kolla. Är i sommarhuset så tänkte kolla om dom ger utslag, fick inte tid för provtagning förrens måndag.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Ja det känns ju som att det skulle kunna vara uvi.
Ska till Apoteket imorgon och köpa en temp, tänkte köpa med mig urinstickor samtidigt och kolla. Är i sommarhuset så tänkte kolla om dom ger utslag, fick inte tid för provtagning förrens måndag.
Jag gjorde ett urinprov sist bara för att en bekant skrämt upp mig med GBS bakterier och BM tyckte att det är lika bra att kolla så slipper man grunna över det...
Men hon sa just det att ofta har man inga tydliga symptom vid UVI mer än mer sammandragningar.
 
Jag gjorde ett urinprov sist bara för att en bekant skrämt upp mig med GBS bakterier och BM tyckte att det är lika bra att kolla så slipper man grunna över det...
Men hon sa just det att ofta har man inga tydliga symptom vid UVI mer än mer sammandragningar.

Jag funderade själv på GBS tidigare idag, ska ta upp det BM på måndag. Be om att dom gör en odling.
Ja sammandragningar har jag ju gott om, haft länge. Och om jag tänker efter har dom nog ökat, magen är konstant stenhård. Kanske beror på det..
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Puh, jag måste ge ungen cred för dess uppfinningsrikedom. Den hittar ständigt nya ställen som den kan plåga mig på, idag är det bäckenområdet och ländryggen, kombinerat med den fantastiska manövern Bebis Special som innebär att den ger mig en underbar kramp i hela högerbenet.

Ska ändå inte klaga, solen skiner och jag avnjuter en iskall öl i brassestolen innan stallet.
Fick MVG på Bm-besöket igår igen. Vågen visar 15 kg upp och blodtrycket är fortsatt lågt. Bebis har fixerat sig och blev vansinnig på BM när hon klämde och kände på magen, hon fick en fot mot handen sa hon. Bestämd unge med integritet antagligen, som sin mor. :)
 
Shit vilken tid allt tar med barn! Vi har varit ute och hittat på en hel del under Franks första månad men inte fått in nån bra rutin än...

Så snart man ska iväg nånstans får man försöka hinna amma innan då det tar 20-40 min per gång och han vill äta varannan till var tredje timme. 20 min efter amning bajsar han och blöjan måste bytas. Ofta vill han tutta igen efter blöjbyte. Och han bestämmer till 100% när det är matdags. Inget tålamod. Så snart han gett signal att han är hungrig ska tutte fram annars råvrålar han inom 5 min.

Är typ 1-1,5 timme sen till allt nuförtiden! Och får ofta stanna på vägen till olika saker för amning eller blöjbyte även om det bara är 40 min resa...
 
Shit vilken tid allt tar med barn! Vi har varit ute och hittat på en hel del under

Så snart man ska iväg nånstans får man försöka hinna amma innan då det tar 20-40 min per gång och han vill äta varannan till var tredje timme. 20 min efter amning bajsar han och blöjan måste bytas. Ofta vill han tutta igen efter blöjbyte. Och han bestämmer till 100% när det är matdags. Inget tålamod. Så snart han gett signal att han är hungrig ska tutte fram annars råvrålar han inom 5 min.

Är typ 1-1,5 timme sen till allt nuförtiden! Och får ofta stanna på vägen till olika saker för amning eller blöjbyte även om det bara är 40 min resa...
Shit vilken tid allt tar med barn! Vi har varit ute och hittat på en hel del under Franks första månad men inte fått in nån bra rutin än...

Så snart man ska iväg nånstans får man försöka hinna amma innan då det tar 20-40 min per gång och han vill äta varannan till var tredje timme. 20 min efter amning bajsar han och blöjan måste bytas. Ofta vill han tutta igen efter blöjbyte. Och han bestämmer till 100% när det är matdags. Inget tålamod. Så snart han gett signal att han är hungrig ska tutte fram annars råvrålar han inom 5 min.

Är typ 1-1,5 timme sen till allt nuförtiden! Och får ofta stanna på vägen till olika saker för amning eller blöjbyte även om det bara är 40 min resa...

Svea bestämmer också när det är ätdax i det här huset och det är kris om brösten inte är i närheten när hon är hungrig! Speciellt på eftermiddagen och kvällen! Men det har ändå blivit lite bättre och hon accepterar nappen mer och mer. Det går också bättre med vagnen iaf så länge den rullar :angel:
Vägde in på 4.9 kg idag som 6 veckor gammal så ingen flugviktare här inte:angel:
 
Shit vilken tid allt tar med barn! Vi har varit ute och hittat på en hel del under Franks första månad men inte fått in nån bra rutin än...

Så snart man ska iväg nånstans får man försöka hinna amma innan då det tar 20-40 min per gång och han vill äta varannan till var tredje timme. 20 min efter amning bajsar han och blöjan måste bytas. Ofta vill han tutta igen efter blöjbyte. Och han bestämmer till 100% när det är matdags. Inget tålamod. Så snart han gett signal att han är hungrig ska tutte fram annars råvrålar han inom 5 min.

Är typ 1-1,5 timme sen till allt nuförtiden! Och får ofta stanna på vägen till olika saker för amning eller blöjbyte även om det bara är 40 min resa...

Jag kommer ihåg det där.. och det slog aldrig fel; man hann bara komma utanför dörren när det kom en bajsblöja och var tvungen att vända in igen och börja om blöj och amningsprocedur..
Men kan trösta med att det blir bättre.. tyckte det var så de första 2månaderna sen blev det något bättre..
 
Hittat en häst jag vill köpa.
Men det är ju så fel tillfälle just nu. Har hållit ögonen uppe och detta är den enda hittills som är inom min prisnivå och ändå har potential att bli vad jag vill ha.

Står flera timmar bort och är inte gjord något med så det finns inte mycket att titta på egentligen... Men jag känner väl att det blir konstigt att lägga min energi på hästköp nu. Och ändå...
Vill ha...
 
Hittat en häst jag vill köpa.
Men det är ju så fel tillfälle just nu. Har hållit ögonen uppe och detta är den enda hittills som är inom min prisnivå och ändå har potential att bli vad jag vill ha.

Står flera timmar bort och är inte gjord något med så det finns inte mycket att titta på egentligen... Men jag känner väl att det blir konstigt att lägga min energi på hästköp nu. Och ändå...
Vill ha...
Är den kvar när bebis är ute så kanske det är lättare att säga om det är möjligt att ro ihop det? Tänker att det är svårt innan man vet vilken typ av knodd som kommer ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 297
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 309
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 574
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 785
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp