Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snälla. Säg att inte foglossning kan börja såhär tidigt. Vete tusan vad jag har. Ont inne i båda skinkorna. Förra gången drabbades bara framfogarna i vecka 36, men slog till över natten och fick hoppa på kryckor

Vilken vecka är du i?
Jag fick foglossning väldigt tidigt förra grav.
 
Har varit på bokklubb ikväll och en av tjejerna där är också gravid, fast mycket längre gången. Hon ska ha barn i januari, typ då mitt första barn borde ha kommit.. jag kunde i alla fall inte hålla mig från att prata lite barn och graviditet. Jag har ju ingen annanstans att lufta det här än och blev lite excited :p hoppas allt fortsätter gå bra bara. Och skönt att ingen där är mer än ytligt bokklubbsbekant. Lättare att prata med "främlingar". Typ som att vara anonym på nätet :D
 
KUB på fredag. Det är bara om två dagar. Börjar bli så himla nervös :nailbiting:.
Sambon vill att vi lyssnar med angelsound imorgon när vi kommer hem från semestern.

Gör de alltid KUB utanpå magen? Kommer bara vara i 11+5 på fredag.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
KUB på fredag. Det är bara om två dagar. Börjar bli så himla nervös :nailbiting:.
Sambon vill att vi lyssnar med angelsound imorgon när vi kommer hem från semestern.

Gör de alltid KUB utanpå magen? Kommer bara vara i 11+5 på fredag.

Ja kub görs utanpå. Det är väl en väldigt vanlig vecka att göra det?
 
Känner mig inte speciellt gravid i kroppen, har en skum känsla bara och magen har gått bananas men annars är allt som vanligt. FÖRUTOM att jag har fått så mycket känslor för mina barn. (det lät konstigt, såg det! Klart jag hade massor av känslor innan också ;))
Ikväll har jag varit iväg så sambon har tagit nattningen o jag vill helst av allt gå in o lägga mig hos dom nu. Längtar massor till dom vaknar imorgon bitti så vi kan mysa! Annars brukar jag tycka när kvällen är kommen så behöver man dom timmarna att koppla o va själv till nästa morgon :angel:
Hemmet förfaller lite, vill ju inte lägga tid på städning när jag kan leka med barnen :D;):love:

Barnen klagar inte men kan säga att sambon får inte samma uppmärksamhet, tycker mest att han är i vägen nu! :crazy::angel:
 
KUB på fredag. Det är bara om två dagar. Börjar bli så himla nervös :nailbiting:.
Sambon vill att vi lyssnar med angelsound imorgon när vi kommer hem från semestern.

Gör de alltid KUB utanpå magen? Kommer bara vara i 11+5 på fredag.

Vet inte om just kub men jag gjorde ett UL i vecka 9 o då syntes det tydligt :)
 
Jag börjar fundera över hur jag ska berätta om graviditeten för mina föräldrar. Hade tänkt vänta de 12 mest kritiska veckorna men vi ska åka utomlands om några veckor och morsan kommer ana oråd om jag inte dricker vin till maten och liknande. Nu är ju min situation lite speciell med en blivande pappa som sitter häktad och mina föräldrar är inte precis hans största fans just nu. Hur ska jag lägga fram det så att de förhoppningsvis fokuserar på det positiva?

Tid för rättegång i nästa vecka och efter det troligen iaf något år i fängelse. Kanske inväntar resultatet innan jag berättar. Går in i vecka 9 på söndag.
 
Jag börjar fundera över hur jag ska berätta om graviditeten för mina föräldrar. Hade tänkt vänta de 12 mest kritiska veckorna men vi ska åka utomlands om några veckor och morsan kommer ana oråd om jag inte dricker vin till maten och liknande. Nu är ju min situation lite speciell med en blivande pappa som sitter häktad och mina föräldrar är inte precis hans största fans just nu. Hur ska jag lägga fram det så att de förhoppningsvis fokuserar på det positiva?

Tid för rättegång i nästa vecka och efter det troligen iaf något år i fängelse. Kanske inväntar resultatet innan jag berättar. Går in i vecka 9 på söndag.

Hm. Hade det varit jag så hade jag inlett med att göra fullständigt klart att det här var något som jag var väldigt glad över, så att de förhoppningsvis fattar vinken och snabbt kan sätta sig över eventuella egna reservationer mot det hela. Typ "Jo, jag har något att berätta och det är något väldigt efterlängtat som både jag och [killens namn] är så himla glada över!"
 
Jag börjar fundera över hur jag ska berätta om graviditeten för mina föräldrar. Hade tänkt vänta de 12 mest kritiska veckorna men vi ska åka utomlands om några veckor och morsan kommer ana oråd om jag inte dricker vin till maten och liknande. Nu är ju min situation lite speciell med en blivande pappa som sitter häktad och mina föräldrar är inte precis hans största fans just nu. Hur ska jag lägga fram det så att de förhoppningsvis fokuserar på det positiva?

Tid för rättegång i nästa vecka och efter det troligen iaf något år i fängelse. Kanske inväntar resultatet innan jag berättar. Går in i vecka 9 på söndag.
Jag hoppar in o ger mitt råd. Jag hade sagt som @KattenKorven men jag hade inte nämnt killens namn utan sagt att detta är något som jag är jätteglad för. För rent krasst så kommer han ju inte vara en del av barnets liv den första tiden, eller en ytterst liten del. Och med tanke på att dina föräldrar inte är något stort fan av honom så hade jag lämnat honom utanför vid just själva berättandet. Så fokusera på din lycka och försök förmedla den till föräldrarna.
Jag försöker tänka mig in i hur det skulle kännas om min dotter skulle få barn med en man som är häktad och väntar något års fängelse.
 
Vecka 10 här nu och om 1,5 vecka är det dags för första delen av kub.
Alltså blodprovet och litet ultraljud för o kolla det stämmer i tid inför kub del 2. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 789
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp