Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde bm idag och hon ville skriva in mig och jag ska dit på onsdag. Men jag sa att jag är rätt orolig pga blödningen som även fortsatt lite idag (blodaktiga flytningar) men hon har inget UL där och gyn i min stad har bara läkare två dagar i veckan och då är dom helt fullbokade :eek: så jag skulle ringa på torsdag och hoppas att nån lämnat ett återbud. Annars får ja åka till närmsta sjukhus 2 timmar bort och försöka få en tid. Fasen så nojig jag vart idag!! Inbillat mej att liten i magen inte finns kvar. Usch ja trodde aldrig jag skulle bli en som nojja såhär, förstår verkligen hur tufft det måste varit för er som fått missfall :heart
 
Ringde bm idag och hon ville skriva in mig och jag ska dit på onsdag. Men jag sa att jag är rätt orolig pga blödningen som även fortsatt lite idag (blodaktiga flytningar) men hon har inget UL där och gyn i min stad har bara läkare två dagar i veckan och då är dom helt fullbokade :eek: så jag skulle ringa på torsdag och hoppas att nån lämnat ett återbud. Annars får ja åka till närmsta sjukhus 2 timmar bort och försöka få en tid. Fasen så nojig jag vart idag!! Inbillat mej att liten i magen inte finns kvar. Usch ja trodde aldrig jag skulle bli en som nojja såhär, förstår verkligen hur tufft det måste varit för er som fått missfall :heart
Hoppas att du får göra ultraljud snart och stilla oron. Eller att du kan få mäta hcg-prov för att kolla om nivåerna går åt rätt håll. Det var någon annan i tråden som fick göra det och som tydligen kan vara ett alternativ. Håller tummarna för att du slipper gå igenom missfall och att liten i magen mår bra :heart
 
Ringde bm idag och hon ville skriva in mig och jag ska dit på onsdag. Men jag sa att jag är rätt orolig pga blödningen som även fortsatt lite idag (blodaktiga flytningar) men hon har inget UL där och gyn i min stad har bara läkare två dagar i veckan och då är dom helt fullbokade :eek: så jag skulle ringa på torsdag och hoppas att nån lämnat ett återbud. Annars får ja åka till närmsta sjukhus 2 timmar bort och försöka få en tid. Fasen så nojig jag vart idag!! Inbillat mej att liten i magen inte finns kvar. Usch ja trodde aldrig jag skulle bli en som nojja såhär, förstår verkligen hur tufft det måste varit för er som fått missfall :heart
Håller tummarna att allt är som det ska trots blödning :heart
 
Hoppas att du får göra ultraljud snart och stilla oron. Eller att du kan få mäta hcg-prov för att kolla om nivåerna går åt rätt håll. Det var någon annan i tråden som fick göra det och som tydligen kan vara ett alternativ. Håller tummarna för att du slipper gå igenom missfall och att liten i magen mår bra :heart
Tack :heart
 
Ringde bm idag och hon ville skriva in mig och jag ska dit på onsdag. Men jag sa att jag är rätt orolig pga blödningen som även fortsatt lite idag (blodaktiga flytningar) men hon har inget UL där och gyn i min stad har bara läkare två dagar i veckan och då är dom helt fullbokade :eek: så jag skulle ringa på torsdag och hoppas att nån lämnat ett återbud. Annars får ja åka till närmsta sjukhus 2 timmar bort och försöka få en tid. Fasen så nojig jag vart idag!! Inbillat mej att liten i magen inte finns kvar. Usch ja trodde aldrig jag skulle bli en som nojja såhär, förstår verkligen hur tufft det måste varit för er som fått missfall :heart

Jag har varit o lämnat 3 blodprov för att se så hcg ökat som det ska, kanske det kan va ett alternativ?
O för o stilla din oro lite så blödde jag färskt rött blod för 1,5 vecka sen, har sen haft lite rosa o brunt i flytningarna till o från, senast igår o det finns ngt i min mage ändå :love:
 
Jag har varit o lämnat 3 blodprov för att se så hcg ökat som det ska, kanske det kan va ett alternativ?
O för o stilla din oro lite så blödde jag färskt rött blod för 1,5 vecka sen, har sen haft lite rosa o brunt i flytningarna till o från, senast igår o det finns ngt i min mage ändå :love:
Ja jag ska föreslå det, tack :) och tack, de lugnade mig lite! Man blir ju helt nervös när man googlar o läser allt möjligt :eek: ringde 1177 också för att kanske få en tid på sjukhuset men sköterskan sa att mindre blödningar innan vecka 12 är heeeelt normalt :p:confused::cautious:
 
Ja jag ska föreslå det, tack :) och tack, de lugnade mig lite! Man blir ju helt nervös när man googlar o läser allt möjligt :eek: ringde 1177 också för att kanske få en tid på sjukhuset men sköterskan sa att mindre blödningar innan vecka 12 är heeeelt normalt :p:confused::cautious:

Ja det är det ju också, men man tänker ju alltid det värsta.
Egentligen ska man ju ha is i magen o tro att det går bra men det är inte alltid lätt. OM du skulle blöda mer så kan du ju säga att du har väldigt ont också så kommer dom att kolla dig med ul. :)
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti

Plussade idag på morgonen rätt oväntat men ändå inte. :love: hoppas det går vägen, är ju väldigt tidigt
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli

miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti


Flyttar mig i listan eftersom BM beräknade mitt BF till en dag tidigare än vad jag själv gjort.
 
Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 32 år, BF 14/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 16/6 men tror de är tidigare. Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet

Juli
Hjartagna BF 1/7 3e barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Poison-heart, 25 år, BF 16/7 första barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti

Plussade idag på morgonen rätt oväntat men ändå inte. :love: hoppas det går vägen, är ju väldigt tidigt

Grattis! :) håller tummarna att allt går bra!
 
Positivt. Verkar inte vara foglossning. Negativ. Är troligen bursit i vänster höft. :cry: (Min "snälla" man tryckte på skoj in fingret där aaaaaaaj)
 
Åh, alltså den här dagen! :love: Jag träffade en kompis för en fika och hade jätteångest över hur jag skulle berätta att jag är gravid igen. Hon är äldre än mig och har försökt få barn i åtta år, har gjort sina sponsrade IVF-försök utan att lyckas och fick i år av läkarna höra att hon ska lägga ner alla tankar på att någonsin kunna bli gravid. Så jag sa försiktigt hur det låg till, att vi ska ha barn till sommaren...och då sliter hon upp jackan och hojtar "Men kolla den här då!!!" och så har hon värsta kulan och är gravid i vecka 18! Usch, jag bölar igen nu när jag skriver om det. Livet alltså. Vilken grej.
Alltså, detta! :love: Vilken fantastisk överraskning hon levererade!
 
@Poison-heart Hoppas att det inte är något, utan bara en vanlig normal blödning. :heart

@Nattljus Grattis! :)

@vinkelina Men aj! :crazy: Hoppas han håller sig ifrån sådana lustigheter framöver. Ligger bursiten så till att den belastas, eller finns det god chans för läkning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 294
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
829
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp