Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha. Nä menade inte så. Utan att jag mår betydligt mer illa denna gång än då jag väntade sonen. Tror därför att de är en flicka denna gång. Sedan finns de ju de som mår illa oavsett kön.

Skall blir spännande att se sedan. Har inte ens orkar ringa mvc ännu. "Hejsan, nu har vi ställt till det igen" (sonen är 10 månader) tredje året i rad jag är gravid i oktober :angel: har tyvärr en sjukdom som ökar risken för missfall
Jag har inte heller ringt mvc. Ringer om dryga veckan, när vi varit på nästa VUL. Vill inte behöva boka av igen om nåt går på tok.
 
Haha. Nä menade inte så. Utan att jag mår betydligt mer illa denna gång än då jag väntade sonen. Tror därför att de är en flicka denna gång. Sedan finns de ju de som mår illa oavsett kön.
Fast alla graviditeter är olika. Medan man väntar dotter nr 1 kanske man mår jättebra, och med dotter nr 2 kanske man är sängliggande p.g.a. illamående. Att illamående skulle peka på att barnet är en flicka är en myt, om du nu inte visste det.
 
Fast alla graviditeter är olika. Medan man väntar dotter nr 1 kanske man mår jättebra, och med dotter nr 2 kanske man är sängliggande p.g.a. illamående. Att illamående skulle peka på att barnet är en flicka är en myt, om du nu inte visste det.

KL
Ibland undrar jag. Har du nått personligt mot mig, för de känns som att du inte har nått att att göra än att sitta och hacka på det jag skriver. I varenda tråd jag befinner mig så är du där och ger mig syrliga kängor. Jag känner dig inte i verkliga livet men du vet allt om mig.
 
KL
Ibland undrar jag. Har du nått personligt mot mig, för de :confused::confused::confused::confused:känns som att du inte har nått att att göra än att sitta och hacka på det jag skriver. I varenda tråd jag befinner mig så är du där och ger mig syrliga kängor. Jag känner dig inte i verkliga livet men du vet allt om mig.
:confused::confused::confused::confused::confused:
 
Blir nog tyst från mig ett par dagar nu för en av våra älskade katter har blivit akut sjuk och vi vet inte om han kommer klara sig. :cry:
 
Fast alla graviditeter är olika. Medan man väntar dotter nr 1 kanske man mår jättebra, och med dotter nr 2 kanske man är sängliggande p.g.a. illamående. Att illamående skulle peka på att barnet är en flicka är en myt, om du nu inte visste det.
Nu var det väl inte illamåendet i sig som gjorde att hon tror att det är en flicka, utan att det är tvärtom mot tidigare graviditeter som då var pojkar (gissningsvis..)
 
Hur ska ni göra med KUB? Här ska det från 1 november i år erbjuda det till alla, oavsett ålder. Vi funderar. Vad gör man om man får hög sannolikhet för tex trisomi 13 eller 18? Är vi beredda att avsluta efter alla dessa år med försök?

Om allt ser bra ut på VUL den 30/10 så ska jag ringa mvc. Ska fråga dom då om man tex kan få endast UL, om de erbjuder allt eller inget får vi fundera vidare. Kommer dessutom vara bortrest en vecka i början av november, så det beror på hur lång kö de har till UL:et också. Kommer vara i 11+ när vi kommer hem.
 
Hur ska ni göra med KUB? Här ska det från 1 november i år erbjuda det till alla, oavsett ålder. Vi funderar. Vad gör man om man får hög sannolikhet för tex trisomi 13 eller 18? Är vi beredda att avsluta efter alla dessa år med försök?

Om allt ser bra ut på VUL den 30/10 så ska jag ringa mvc. Ska fråga dom då om man tex kan få endast UL, om de erbjuder allt eller inget får vi fundera vidare. Kommer dessutom vara bortrest en vecka i början av november, så det beror på hur lång kö de har till UL:et också. Kommer vara i 11+ när vi kommer hem.

Första hade vi tid till KUB men hann ju aldrig så långt, med sonen skippade vi det och tror vi gör samma nu. För skulle inte klara av att avsluta om de visar på avvikelser, men på samma gång är de inte säkert att vi skulle orka med ett barn med funktionsavvikelser pga olika orsaker (orka som i psykiskt orka)
 
Fortsätter väl spamma. Vi kommer behöva dubbelvagn då sonen kommer vara 19 månader. Tyckte de var svårt att hitta enkel
 
Fortsätter väl spamma. Vi kommer behöva dubbelvagn då sonen kommer vara 19 månader. Tyckte de var svårt att hitta enkel

Jag funderar också på syskonvagn! Men vi behöver en med hög maxvikt eftersom vår lilla 17-månaders redan väger över 16 kilo...och så vill jag ha vändbara sittdelar. :crazy: Det blir så svårt att hitta en med de kraven, så jag har bestämt mig för att avvakta tills bebisen väl har anlänt. Blir den en vagnhatare som sin storasyster så bär jag i sjal och sele istället.
 
Jag funderar också på syskonvagn! Men vi behöver en med hög maxvikt eftersom vår lilla 17-månaders redan väger över 16 kilo...och så vill jag ha vändbara sittdelar. :crazy: Det blir så svårt att hitta en med de kraven, så jag har bestämt mig för att avvakta tills bebisen väl har anlänt. Blir den en vagnhatare som sin storasyster så bär jag i sjal och sele istället.

sneglar lite på en emmaljuna double viking. Dock är de över vår budget. Vill i alla fall inte ha en sådan vagn där man lägger barnen "på varandra" (hur får man ut ungen som ligger längst ner?
 
Jag funderar också på syskonvagn! Men vi behöver en med hög maxvikt eftersom vår lilla 17-månaders redan väger över 16 kilo...och så vill jag ha vändbara sittdelar. :crazy: Det blir så svårt att hitta en med de kraven, så jag har bestämt mig för att avvakta tills bebisen väl har anlänt. Blir den en vagnhatare som sin storasyster så bär jag i sjal och sele istället.
När/om vi behöver syskonvagn så kommer vi skaffa en Bugaboo donkey. Har en Buffalo till min tjej född -16.
 
När/om vi behöver syskonvagn så kommer vi skaffa en Bugaboo donkey. Har en Buffalo till min tjej född -16.

Fast donkeyn har maxvikt på 17 kg på sittdelarna så är nog inget alternativ.

@KattenKorven kika på Carena Visby. Vändbara sittdelar med maxvikt på 25 kg per del. Och väldigt bra pris jämfört med en del andra märken.

/Har precis gått igenom det där "ska vi ha syskonvagn eller inte och isf vilken" :p
 
@KattenKorven kika på Carena Visby. Vändbara sittdelar med maxvikt på 25 kg per del. Och väldigt bra pris jämfört med en del andra märken.

/Har precis gått igenom det där "ska vi ha syskonvagn eller inte och isf vilken" :p
Väger bly gör den också. 23 kg. Det är 8 kg mer än Bugaboo Donkey duo :eek:

/Landade efter mycket velande i en 2-barns Thule Cross sportvagn för när båda barnen ska åka vagn samtidigt och övrig tid kombinerar vi enbarnsvagn med bärsele
 
Hur ska ni göra med KUB? Här ska det från 1 november i år erbjuda det till alla, oavsett ålder. Vi funderar. Vad gör man om man får hög sannolikhet för tex trisomi 13 eller 18? Är vi beredda att avsluta efter alla dessa år med försök?

Om allt ser bra ut på VUL den 30/10 så ska jag ringa mvc. Ska fråga dom då om man tex kan få endast UL, om de erbjuder allt eller inget får vi fundera vidare. Kommer dessutom vara bortrest en vecka i början av november, så det beror på hur lång kö de har till UL:et också. Kommer vara i 11+ när vi kommer hem.

Jag valde att göra KUB för att veta så mycket som möjligt.
När det sedan visade förhöjd risk för just 13+18 så blev det ju NIPT med lite tur, så vi slapp fostervattenprov med den risk som ändå finns även om den är pytteliten.

Jag funderade länge över om jag skulle kunnat avbryta men utan att faktiskt få ett dåligt besked vet jag fortfarande inte.

Men oavsett ville jag veta för att kunna förbereda mig mentalt. Och ju tidigare man får besked, desto bättre, för mig då.

(Jag hann ju läsa på en massa annat om vad mina blodprovsvärden kunde innebära och valde ju att göra två till ultraljud utöver sjukvårdens. Det första dela för kön. Det andra för tillväxt etc.)

Rent statistiskt skötte han sig när han kom för tidigt och var liten, då provsvaren indikerade dålig funktion på moderkakan.

(Oj vad långt.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 230
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
827
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som har det lite knapert - Ät snart
  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp