Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken vecka är du i nu?
Sambon försökte känna förra helgen, men då blev det inte minsta bump.
Jag hoppas han kan känna nåt nästa helg, när han är hemma, men pga moderkakan säger han själv att han räknar med att känna först i april nån gång.

Jag är i vecka 20. :) Har moderkakan i framvägg, men väldigt högt upp, så jag tänker att plutten lyckas sparka "under" den de gånger jag faktiskt känner något. (Verkar vara samma modell som storasyster, hon gick loss totalt i magen och mot slutet såg det typ ut som att någon stoppat ner en arg katt i ett örngott. :laugh:)
 
Här levs det rövare i magen trotts ynka vecka 18 :crazy: Vaknade 3 ggr inatt av rejäla puttar.
Även om det på ett sätt känns betryggande, så tycker jag att det är lite obehagligt, blir nästan lite illamående dem perioder under dygnet hon är väldigt aktiv och det rör runt så mycket i magen O_o
 
Här levs det rövare i magen trotts ynka vecka 18 :crazy: Vaknade 3 ggr inatt av rejäla puttar.
Även om det på ett sätt känns betryggande, så tycker jag att det är lite obehagligt, blir nästan lite illamående dem perioder under dygnet hon är väldigt aktiv och det rör runt så mycket i magen O_o

Jag kände likadant i början. Första gången jag kände henne ville jag nästan (nästan!!) boxa tillbaka, tyckte att det var jätteobehagligt. Med tiden gick det över för mig och blev jättemysigt och efterlängtat i stället.
 
Varit hos psykologen på mvc så nu är bollen i rullning. Fy vad jobbigt det var, särskilt när hon ville bedömma mig till en medelsvår-svår depression.
Helt slut nu.
 
Det hade blivit bättre, och jag trodde att allt det negativa (det som varit illa, inte normalt negativa saker) faktiskt hade försvunnit. Men för ca tre veckor sen började det igen.
Vet inte om det är stress pga jobb eller pga graviditeten eller vad det är, och som sagt återstår det att se om det finns någonting kvar att rädda.

Jag blir inte arg över din fråga, förstår att du undrar. Men som sagt, jag trodde vi vuxit ifrån mkt av våra problem.

Asbra att du gör något åt situationen!
 
Rul avklarat imorse. Levande och normalt utvecklad bebis som var hyftsat lugn under undersökningen :) Moderkakan högt upp i bakvägg så det förklarar nog varför jag känt henne så länge. Nu är det dagligen jag känner hur hon knorvar runt i alla fall lite. Samma datum som tidigare 20/6!

Vid undersökningen hade hon huvudet neråt och var vänd mot min rygg, tror hon precis snurrade för nu bökas det igen. Upplever precis som @Cilla89a att det stundvis är obehagligt. Föredrar att hon rör sig för då vet jag att hon lever, men jag blir också nästan illamående av det. Kan vara psykiskt, det är verkligen en konstig känsla att någon annan rör sig i mig på egen fri vilja.
 
Vi håller på att skola in stora tjejen på förskolan. Första veckan förra veckan och det gick över förväntan. I fredags var dock två av barnen på avdelningen sjuka, så nu är jag hemma med sjukt barn som inte kan fortsätta inskolningen imorgon :banghead::banghead:

Åh nej, vad jobbigt! :down: Vi började också inskolning förra veckan och i lördags var dottern febrig, så vi tänkte att "Happ, nu är det kört"...men hon repade sig supersnabbt och kunde gå dit igen idag. (Sen hur det känns i hjärtat på mig över att min lilla plutt blir omhändertagen av andra människor en hel dag...det behöver vi inte gå in på.:cry:) Hoppas er tjej kryar på sig snabbt!
 
Åh nej, vad jobbigt! :down: Vi började också inskolning förra veckan och i lördags var dottern febrig, så vi tänkte att "Happ, nu är det kört"...men hon repade sig supersnabbt och kunde gå dit igen idag. (Sen hur det känns i hjärtat på mig över att min lilla plutt blir omhändertagen av andra människor en hel dag...det behöver vi inte gå in på.:cry:) Hoppas er tjej kryar på sig snabbt!
Det är nog jobbigare för föräldern än för barnet.. våran tjej verkar trivas super men för mig är det tufft! Idag är det dock sämre med heshet och ont i halsen. Så det lär dröja ett par dagar till innan vi kan gå tillbaka :meh:
 
Har ni börjat med gravidkläder?
Är ju bara i v. 14 (snart 15) och jag ser än så länge mest lite lätt lönnfet ut. Ser inte alls särskilt gravid ut och känner mig inte gravid heller, nästan så man börjar undra om man inbillat sig allt :cautious: men snart är det väl dags för gravidkläder antar jag. Fast först kanske jag ska berätta för kollegorna på jobbet för de lär ju märka att man har gravidkläder på sig :D
 
En till fråga: tränar ni något? Jag springer och styrketränar och har kört på ungefär som förut, men började nu fundera på om det verkligen är bra att bli superandfådd? Då kanske bebisen inte får syre heller? Hur resonerar ni?
Jag kommer nog fortsätta träna så länge det känns bra men undvika att pressa mig så jag blir jätteflåsig framöver :)
 
Har ni börjat med gravidkläder?
Är ju bara i v. 14 (snart 15) och jag ser än så länge mest lite lätt lönnfet ut. Ser inte alls särskilt gravid ut och känner mig inte gravid heller, nästan så man börjar undra om man inbillat sig allt :cautious: men snart är det väl dags för gravidkläder antar jag. Fast först kanske jag ska berätta för kollegorna på jobbet för de lär ju märka att man har gravidkläder på sig :D
Nej, har mina vanliga kläder. Dock börjar byxorna strama obekvämt runt magen vissa dagar, så häromdagen beställde jag hem ett par gravidbyxor. Går in i vecka 23 på onsdag.
 
Har ni börjat med gravidkläder?
Är ju bara i v. 14 (snart 15) och jag ser än så länge mest lite lätt lönnfet ut. Ser inte alls särskilt gravid ut och känner mig inte gravid heller, nästan så man börjar undra om man inbillat sig allt :cautious: men snart är det väl dags för gravidkläder antar jag. Fast först kanske jag ska berätta för kollegorna på jobbet för de lär ju märka att man har gravidkläder på sig :D

Har bara köpt ett par gravidjeans med sån hög elastisk mudd, och lever i dem och har gjort sen vecka 11 typ (vecka 18 nu). Jag tyckte snabbt att det blev sjukt obehagligt att knäppa byxor över magen, även mjukisbyxor med resår som sitter åt gick bort fort...
I övrigt har jag samma tröjor ännu...
Vet man om att jag är gravid så syns det men i övrigt tror jag inte man direkt lägger märke till det..

Är rätt skönt att bara ha medelåldersmän på kontoret, dem anar inte det minsta, inte ens trotts att jag dukat upp den sjukaste buffén på skrivbordet i form av salta kex, sura karameller, nötter, riskakor osv ;) Dock lugnat mig nu när illamåendet så gott som är borta..
 
Har ni börjat med gravidkläder?
Är ju bara i v. 14 (snart 15) och jag ser än så länge mest lite lätt lönnfet ut. Ser inte alls särskilt gravid ut och känner mig inte gravid heller, nästan så man börjar undra om man inbillat sig allt :cautious: men snart är det väl dags för gravidkläder antar jag. Fast först kanske jag ska berätta för kollegorna på jobbet för de lär ju märka att man har gravidkläder på sig :D

Jag började med gravidbyxor ganska tidigt, minns inte riktigt när men kanske vecka 12-13? Hade ganska mycket molvärk och byxor som klämde åt runt livmodern och trötta tarmar gjorde inte smärtan bättre. Nu använder jag bara gravidbyxor och mjukisbyxor. Leggings har funkat (och gör säkert det ännu) men jag har inte så många överdelar som passar med leggings.

Överdelar använder jag vanliga kläder. Vissa har jag fått sålla bort pga ser ut som en kub i eller för att de är för korta (=byxorna syns och det ser knäppt ut).

Magen kan se större ut i gravidbyxor eftersom att det inte är något som "håller in" allt, men annars syns det inte.

Ang träning så tränar jag som vanligt och det enda som hindrar mig att träna oftare är tidsbrist. Min barnmorska har uppmuntrat att leva som vanligt och träna på så länge det känns bra. Däremot rekomenderas det att man fokuserar på att bibehålla det man har och inte att slå personbästa:)
 
Opererade bort resten av sköldkörteln för en vecka sen och var på uppföljning & ultraljud hos special-MVC idag. Var full fart i magen den här gången (vecka 16 nu), skönt att se att den där inne iaf lever fortfarande efter narkosen/operationen!

Har ett par gravidbyxor som jag köpte inför en begravning vecka 12, men använder inte så ofta. Men måste köpa ett par till nu eftersom jag bara har två par jeans som funkar (varav ett par har stort hål på knät vilket varken är skönt i kylan eller funkar på jobbet), så ska gå på jakt efter det snart så jag har när jag börjar jobba igen.
Däremot har jag inte särskilt mycket synlig mage (förutom den jag hade från början) och har snarare gått ned i vikt sista tiden.

Nån träning har jag knappt utfört alls sista månaden (förutom en del ridning) och min vanliga träningsform funkar inte riktigt nu. Köpte Lofsans & Jessicas träningsbok för gravida nyligen, så ska försöka ta lite inspiration därifrån till gympassen. Mycket nyttig info om hur kroppen förändras också, känner att jag inte har nån koll alls.
 
Har ni börjat med gravidkläder?
Är ju bara i v. 14 (snart 15) och jag ser än så länge mest lite lätt lönnfet ut. Ser inte alls särskilt gravid ut och känner mig inte gravid heller, nästan så man börjar undra om man inbillat sig allt :cautious: men snart är det väl dags för gravidkläder antar jag. Fast först kanske jag ska berätta för kollegorna på jobbet för de lär ju märka att man har gravidkläder på sig :D

Jag har haft gravidbyxor sen typ...vecka 8. Nu är jag i vecka 20 och ser ut som om jag gömt en fotboll under tröjan så nu är det bara gravidlinnen och mammabyxor som överhuvudtaget täcker kulan.:D
 
En till fråga: tränar ni något? Jag springer och styrketränar och har kört på ungefär som förut, men började nu fundera på om det verkligen är bra att bli superandfådd? Då kanske bebisen inte får syre heller? Hur resonerar ni?
Jag kommer nog fortsätta träna så länge det känns bra men undvika att pressa mig så jag blir jätteflåsig framöver :)

Jag har inte börjat med gravidkläder ännu. Men är bara I v. 13, så det syns inte alls. Mest börjat klura på hur jag ska göra med ridbyxor när de inte går att knäppa längre.

Jag var ju redan tidigt i tråden inne på att det är ont om gravidkläder som faller mig i smaken. Lever således i någon förhoppning att det inte är något jag ska behöva ta ställning till än på ett tag...
 
En till fråga: tränar ni något? Jag springer och styrketränar och har kört på ungefär som förut, men började nu fundera på om det verkligen är bra att bli superandfådd? Då kanske bebisen inte får syre heller? Hur resonerar ni?
Jag kommer nog fortsätta träna så länge det känns bra men undvika att pressa mig så jag blir jätteflåsig framöver :)

Inga gravidkläder än men jag är bara i vecka 9 så känner mig lite efter här:p
Just nu blir de dock mycket yogabyxor då magen är väldigt svullen så jeansen är obekväma. Tänkte vänta nån månad innan jag införskaffat gravidkläder :D
Ang träningen har jag kommit av mej väldigt mycket. Efter missfallet i november fick jag både öroninflammation och influensa så va liggande ett tag. Men nu börjar illamåendet ge efter lite så tänkte börja springa lite försiktigt igen i veckan :)
 
Tack för alla svar allihop! :)
Syrran fick alla gravidkläder efter min senaste graviditet för vi la ju liksom ner bebisfabriken då, trodde vi :) men ska kolla om jag kan få tillbaka lite nu när hon fått sin bebis. Annars får jag nog shoppa lite för har lyckats ta sönder flera par brallor på sistone så har typ bara två par som funkar och ja... då kanske det får bli ett par gravidbyxor då :)
 
Jag har inte börjat med gravidkläder ännu. Men är bara I v. 13, så det syns inte alls. Mest börjat klura på hur jag ska göra med ridbyxor när de inte går att knäppa längre.

Jag var ju redan tidigt i tråden inne på att det är ont om gravidkläder som faller mig i smaken. Lever således i någon förhoppning att det inte är något jag ska behöva ta ställning till än på ett tag...

Håller med om att gravidkläder inte direkt är roliga :wtf: kikade lite på h&m:s sida här om dagen och blev inte direkt lockad och inspirerad att beställa nåt :meh: helt okej basgrejer men man kanske vill känna sig lite fräsch och fin nån gång också och ha nåt lite roligare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 446
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
834
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp