Sommarplågor du minns?

Got a cheerleader here wants to help with my paper , let her do all the job and maybe later I'll rape her ... Hmmmm Jag var feminist redan då men dansade tryckare till detta utan betänkligheter ...:o
 
För länge sedan när jag bodde utomlands var det Ivans Fotonovela som var sommarplågan. Den innebar glädje och lust, men jag vet inte vad texten egentligen betyder. Troligen något tråkigt. Så jag behåller nog min ovetande sprudlande sinnliga känsla :love:


(Nu är det nästan obegripligt att jag gick igång på den ;) Men vissa saker ska man inte forska i alltför mycket.)
 
Got a cheerleader here wants to help with my paper , let her do all the job and maybe later I'll rape her ... Hmmmm Jag var feminist redan då men dansade tryckare till detta utan betänkligheter ...:o

Jag har för mig att den var gjord för att uppmärksamma och håna.
 
Den här då? Sjunger fortfarande på de då och då trots att jag inte hört den på flera år!


Safri Duo hade en trevlig låt också vill jag minnas. Och eftersom jag gillar Markoolio så måste jag ju nämna ingen sommar utan reggae!
 
Även om jag är gammal så är denna en av min fars favoriter. Det bästa är att den gått i arv till mig och mina barn, som älskar låten. :love:

Texten är VIDRIG.

When the weather's fine
You got women, you got women on your mind
Have a drink, have a drive
Go out and see what you can find
If her daddy's rich take her out for a meal
If her daddy's poor just do what you feel

Och sedan:
We're not bad people
We're not dirty, we're not mean
We love everybody but we do as we please
 
Ja, det var mer rätt.
Fast vad hela texten betyder och Zappas ev avsikt har jag ju fattat först långt senare ....
Oavsett - sommarplåga var den, minnena är ljuva och jag tycker fortfrande det är en bra låt! Kanske ngn kan remixa den, göra om texten lite och ge 'the American dream' of today en känga! "Hey there people I am Donald Trump , they say I am the cutest, most charming chump .... and so on ...
 
Boten Anna kommer jag ihåg! Den sommaren var mitt kompisgäng och jag jättemycket ute på krogen och vi hade så himla roligt. När jag ser tillbaka på det minns jag bara gröna gräsmattor, goda drinkar och varma sommarkvällar. Det var förmodligen regn, vodka och sprite och 10+ dock. :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp