Spännande o intressanta hus till salu del 4

Okej, jag utgick ifrån att det fanns en q-märkning.
Tror inte det för det ligger utom detaljplan och är inte heller ett byggnadsminne, det som kan finnas är möjligen generella områdesbestämmelser för kulturmiljön som ger ett visst skydd är min gissning.
 
Ja, det svarta i taken ser misstänkt likt mögel, det har du rätt i. Svårt att säga varför dock och hur omfattande problemet är.

Hur mycket skulle ett sådant hus vara värt med det läget och antikvariskt renoverat?
Ingen aning vad det skulle vara värt efter renovering. Vad kostar det att antikvariskt renovera det, och vem har råd?? Det är ju ett jätteprojekt, både i pengar och tid, tänker jag...
 
Ingen aning vad det skulle vara värt efter renovering. Vad kostar det att antikvariskt renovera det, och vem har råd?? Det är ju ett jätteprojekt, både i pengar och tid, tänker jag...

Det finns massor av människor med gott om pengar som mer än gärna bor på landet 30 minuter från Stockholms innerstad i en (på mäklarspråk kallad) "representativ bostad" med sjönära läge.
 
Tror det är byggyta, så boytan blir gånger två :)

Det kan ju omöjligt vara på 680 kvm, det är ju inget jättehus :p Det står att boarean är 338 m².

Det finns ett gäng små pigkammare om 2x4 m, men annars ser rummen stora ut. Jag får det dock till 15 inklusive tre kök när jag räknar, så mäklaren måste räkna in hallar och entré.

Ah, så kan det så klart vara. Jag kollade inte så noga, men tänkte att åtminstone en del rum måste vara väldigt små :D
 
Jag kollade med måtten på ritningen och fick det till ca. 450 kvm boyta, så det blev mitt emellan :)
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 198
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 106
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 313
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp